gdzie?

4 października 2017, 14:23

Zasady dla zdjęć w galerii i w opisie

Zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu, aby ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą.


Jakie są podstawowe zasady

  • Wszystkie zdjęcia mają określone minimalne rozmiary (dłuższy bok min. 500 pikseli).
  • Na zdjęciach nie możesz umieszczać tekstów i logo (poza wyjątkami).

Jakie korzyści przyniosą zmiany?

  • Duże, czytelne zdjęcia lepiej zaprezentują Twoją ofertę kupującym.
  • Zdjęcia będą czytelniejsze na każdym urządzeniu - także na małych ekranach.
Które zdjęcia obejmą nowe zasady?
  • Zdjęcia w galerii i opisie przedmiotu we wszystkich ofertach.
  • Zdjęcia przedmiotów nowych i używanych.

Dla zdjęcia głównego, czyli tego, które pojawia się także na liście ofert, obowiązują obecne zasady, które wprowadziliśmy w lutym 2017 roku.

Szczegółowe zasady:

  1. Do oferty dodasz:
  2. Na zdjęciu nie umieszczaj:
    • tekstu
    • logo sprzedawcy.
  3. Na zdjęciu możesz pokazać
    • przedmiot, który sprzedajesz
    • opakowanie sprzedawanego przedmiotu
    • logotypy marek, produktów, technologii
    • oznaczenia kolorów i wzorów
    • certyfikaty, oznaczenia
    • elementy graficzne, np. powiększenie, przekrój, zasadę działania, strzałki, itd.
    • liczby
    • dowolne tło.
  4. Minimalne rozmiary zdjęcia - dłuższy bok min. 500 pikseli
  5. Maksymalne rozmiary zdjęć - 2560 x 2560 pikseli
  6. Zdjęcia mogą mieć dowolne proporcje - prostokąt o dowolnych proporcjach 1:1, 4:3, 16:9 lub inne
  7. Możesz stosować zdjęcia w formatach: jpg, png
  8. Jeżeli chcesz zachować pełną wierność odwzorowania barw - nie stosuj innych profili kolorów w pliku niż profil sRGB.

Jak to wygląda w praktyce?

but

  • Możesz użyć dowolnego koloru tła. Zdjęcia ma dokładnie prezentować przedmiot.
  • Nie dodawaj żadnych tekstów takich jak nazwa sklepu, logo czy informacje o realizacji zamówienia.

book

  • Możesz pokazać teksty na przedmiocie lub na oryginalnym opakowaniu.
  • Nie dodawaj żadnych tekstów informujących o cechach przedmiotu.

krzeslo

  • Możesz opisać wymiary przedmiotu, używając liczb i jednostek miary.
  • Nie dodawaj żadnych opisów takich jak wysokość czy długość. Takie informacje pokaż graficznie.

zegarek

  • Możesz dodać logo marki oryginalnych przedmiotów.

panele

  • Możesz pokazać kolory z nazwami.

materac

  • Możesz zastosować elementy graficzne takie jak powiększenie.
  • Nie opisuj budowy przedmiotu (schemat budowy dodasz jako załącznik).

komp

  • Możesz umieszczać liczby na zdjęciach.

aparat

  • Możesz graficznie pokazać działanie produktów.
  • Nie opisuj działania przedmiotu.

metka

  • Możesz pokazać certyfikaty, oznaczenia, jeśli są częścią produktu.

tv

  • Możesz prezentować logotypy zastosowanych w produkcie technologii.
  • Nie dodawaj opisów technologii.

certyfikat

Możesz dodać certyfikaty, oznaczenia wymagane przez prawo np. oznaczenia urządzeń elektrycznych. Przykładowa etykieta energetyczna. Żródło UOKiK

Czy ten artykuł był pomocny?