Zgłaszaj oferty do kampanii promocyjnej Allegro Biznes
Kampania promocyjna Allegro Biznes potrwa od 9 lutego do 5 marca.
Sprawdź, jak to działa
Co znajdziesz w tym artykule:
Dla kupujących szybki czas dostawy jest bardzo ważny. Im szybciej wyślesz towar, tym bardziej kupujący będzie zadowolony. Dzięki wysyłce tego samego możesz wpłynąć na decyzję klienta, by kupić właśnie u Ciebie. Dlatego w zakładce Wysyłka tego samego dnia podajesz ustawienia dla wybranych przez Ciebie przewoźników i dni tygodnia. Możesz je dopasować do swojej współpracy z konkretnym operatorem logistycznym i do rytmu pracy w ciągu tygodnia.
To godzina graniczna, do której klient powinien złożyć i opłacić zamówienie, aby przesyłka została przez Ciebie nadana tego samego dnia. Warto ustawić możliwie najpóźniejszą godzinę. Ale najważniejsze, żeby ta deklaracja była dla Ciebie możliwa do spełnienia i uwzględniała czas potrzebny na przygotowanie zamówienia.
Ustawienia z zakładki Wysyłka tego samego dnia dotyczą ofert:
Kupujący oczekują, że informacje o dostawie ich zakupów będą potwierdzone i godne zaufania. Dlatego będziemy pokazywać informacje o wysyłce tego samego dnia, gdy potwierdzimy, że wysyłasz przesyłki zgodnie z deklaracją.
Informację o wysyłce tego samego dnia wyświetlimy w Twoich ofertach, jeśli spełnisz następujące wymagania:
Wymagania te będziemy aktualizować - informacje o aktualnych warunkach zawsze znajdziesz w tej sekcji artykułu.
Uwaga! Jeśli nie spełniasz aktualnych wymagań, nie wyświetlimy informacji o wysyłce tego samego dnia w Twoich ofertach. Wystarczy jednak, że poprawisz swoją wysyłkę i znów zaczniesz wysyłać przesyłki zgodnie z deklaracją, którą podajesz w zakładce. Wtedy ponownie wyświetlimy informacje o wysyłce tego samego dnia w Twoich ofertach.
W przypadku przewoźników zintegrowanych (DPD, Poczta Polska, InPost, UPS, RUCH, DHL, FedEx, DTS, Kurier Geis) automatycznie otrzymujemy numery listów przewozowych i statusy przesyłek. Dzięki temu możemy zweryfikować, czy przesyłkę, którą dostarcza taki przewoźnik, wysyłasz tego samego dnia.
- Jeśli korzystasz z przewoźników zintegrowanych oraz niezintegrowanych - sprawdzamy statystyki twoich wysyłek dla przewoźników zintegrowanych i na tej podstawie weryfikujemy twoje wysyłki tego samego dnia.
- Jeśli korzystasz tylko z przewoźników niezintegrowanych - nie wyświetlamy informacji o wysyłce tego samego dnia dla twoich ofert. Dla takich przesyłek nie mamy żadnych danych, żeby zweryfikować, czy wysyłasz je zgodnie z deklaracją.
Informację o wysyłce tego samego dnia kupujący widzą w kilku miejscach:
Na liście ofert wyświetlamy oznaczenia szybkiej dostawy z godziną wysyłki tego samegto dnia, np. "kup do 16:00 - dostawa dziś". W oznaczeniu pokazujemy najpóźniejszą godzinę spośród tych, które podajesz w zakładce Wysyłka tego samego dnia.
Oznaczenia wyświetlamy od północy do godziny wysyłki tego samego dnia z oznaczenia:
- po tej godzinie pokażemy oznaczenie “dostawa jutro/pojutrze” lub brak oznaczenia, jeśli przewidywany czas dostawy po godzinie wysyłki tego samego dnia wynosi więcej niż 2 dni robocze.
Uwaga! Jeśli w danej ofercie najszybszą dostawę zapewnia przewoźnik, dla którego nie deklarujesz wysyłki tego samego dnia, na liście ofert wyświetlimy inne oznaczenie, np. "dostawa dziś / jutro / pojutrze".
Pokazujemy informację o najszybszej dostawie. Oznacza to, że wyświetlamy godzinę zakupu dla tego przewoźnika, który w twojej ofercie ma najszybszą dostawę i najpóźniejszą godzinę wysyłki tego samego dnia.
Wyświetlamy ją razem z innymi informacjami o dostawie, obok ikony zegara. Stosujemy format, np.: “Kup do 16:00 - jutro u Ciebie” lub “Kup do 16:00 - pojutrze w punkcie”.
Uwaga! Jeśli w danej ofercie najszybszą dostawę zapewnia przewoźnik, dla którego nie deklarujesz wysyłki tego samego dnia, na stronie oferty wyświetlimy przewidywany czas dostawy dla tego najszybszego przewoźnika, np. "Przewidywana dostawa: jutro u Ciebie" lub "Przewidywana dostawa: pojutrze w punkcie".
Ministrona oferty jest dostępna tylko na komputerze - nie znajdziesz jej w aplikacjach i w widoku mobilnym. Możesz ją wyświetlić, gdy na liście ofert najedziesz kursorem na zdjęcie wybranej oferty.
Na ministronie oferty pokazujemy informację o najszybszej dostawie. Oznacza to, że wyświetlamy godzinę zakupu dla tego przewoźnika, który w twojej ofercie ma najszybszą dostawę i najpóźniejszą godzinę wysyłki tego samego dnia. Informację o wysyłce tego samego dnia pokażemy w formacie np.: “Kup do 16:00 - jutro u Ciebie” lub “Kup do 16:00 - pojutrze w punkcie”.
Uwaga! Jeśli w danej ofercie najszybszą dostawę zapewnia przewoźnik, dla którego nie deklarujesz wysyłki tego samego dnia, na ministronie oferty wyświetlimy przewidywany czas dostawy dla tego najszybszego przewoźnika, np. "Przewidywana dostawa: jutro u Ciebie" lub "Przewidywana dostawa: pojutrze w punkcie".
Informację o wysyłce tego samego dnia wyświetlamy przy każdej opcji dostawy, dla której ją deklarujesz.
W różnych miejscach w serwisie rekomendujemy kupującym oferty, które inni klienci oglądali razem z daną ofertą, które są najpopularniejsze, albo które dany klient przeglądał ostatnio. W wybranych sekcjach z rekomendacjami wyświetlamy oznaczenia szybkiej dostawy z godziną wysyłki tego samegto dnia, np. "kup do 16:00 - dostawa dziś". W oznaczeniu pokazujemy najpóźniejszą godzinę spośród tych, które podajesz w zakładce Wysyłka tego samego dnia.
Oznaczenia wyświetlamy od północy do godziny wysyłki tego samego dnia z oznaczenia:
- po tej godzinie pokażemy oznaczenie “dostawa jutro/pojutrze” lub brak oznaczenia, jeśli przewidywany czas dostawy po godzinie wysyłki tego samego dnia wynosi więcej niż 2 dni robocze.
Uwaga! Jeśli w danej ofercie najszybszą dostawę zapewnia przewoźnik, dla którego nie deklarujesz wysyłki tego samego dnia, w sekcjach z rekomendacjami wyświetlimy inne oznaczenie, np. "dostawa dziś / jutro / pojutrze".
Informację o wysyłce tego samego dnia wyświetlamy kupującym:
Przykład:
Informacji “Kup do 16:00 - jutro w punkcie” nie wyświetlimy w twojej ofercie:
W zakładce Skuteczność wysyłki sprawdzisz, w jakim stopniu spełniasz deklarację wysyłki tego samego dnia. Możesz tam zobaczyć swoje statystyki dla wszystkich przewoźników oraz osobno dla każdego przewoźnika.
Uwaga! Podajemy tam wskaźnik dla aktualnej liczby zamówień z wysyłką tego samego dnia, czyli już od 1 zamówienia. Oznacza to, że jeśli masz np. 5 zamówień z godziną wysyłki tego samego dnia i wyślesz je zgodnie z deklaracją, to na wykresie wskażemy, że twoja skuteczność wysyłki wynosi 100%. Mimo to nie pokażemy oznaczenia o szybkiej dostawie z wysyłką tego samego dnia w twoich ofertach, bo wymagamy minimum 20 takich zamówień. Liczbę zamówień z wysyłką tego samego dnia z okresu ostatnich 30 dni sprawdzisz poniżej wskaźnika % na wykresie.
Wybierz przewoźnika, dla którego chcesz ustawić wysyłkę tego samego dnia i określ godzinę zakupu. Deklaracja powinna być jak najbardziej realna i powinna uwzględniać czas, jaki potrzebujesz na przygotowanie zamówienia.
Godzinę automatycznie ustawimy dla wszystkich dni roboczych (pon.-pt.).
Ustawienia wysyłki tego samego dnia możesz zmieniać dla wybranych dni tygodnia:
Następnie kliknij w pole z dniami tygodnia. Wystarczy, że klikniesz w okno wyboru dni tygodnia i zaznaczysz lub odznaczysz preferowany dzień.
Gdy określisz godzinę dla wybranych dni, pojawi się przycisk [ustaw dla pozostałych dni]. Wtedy możesz wybrać kolejne dni tygodnia i określić dla nich odpowiednią godzinę zakupu.
Określ godzinę i ponownie kliknij w okno dla dni tygodnia.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu