gdzie?

Dla sprzedających

Wymiar ma znaczenie

Wymiar ma znaczenie

Wymiary mebla to jedno z podstawowych kryteriów, jakim kierują się kupujący, podejmując decyzję o zakupach. Pamiętaj, że większość osób dopasowuje mebel do przestrzeni, jaką dysponuje, stąd precyzyjne podanie wszystkich wymiarów jest dla nich kluczową informacją.

Niezbędne minimum – tych informacji nigdy nie pomijaj!

Zdarza się, że sprzedający zapominają podać ważnych informacji, takich jak:

  • szerokość sprzedawanego mebla,
  • jego długość,
  • głębokość,
  • wysokość.

Powyższe informacje należy podać w każdym przypadku. Oprócz tego pamiętaj o kilku ważnych sprawach:

  • jeżeli mebel dostępny jest w innych wymiarach – poinformuj o tym w opisie i umieść link do takiej oferty;
  • jeżeli istnieje możliwość wykonania mebla w dowolnym wymiarze – podaj taką informację w opisie;
  • jeżeli mebel ma funkcję składania (kanapa, stół), podaj precyzyjne wymiary przed i po rozłożeniu.

Sprzedajesz kanapy, narożniki, krzesła lub fotele? Nie zapomnij o:

  • głębokości siedziska,
  • wysokości siedziska,
  • szerokości siedziska,
  • powierzchni spania (w przypadku kanapy i łóżka).

Stosuj takie same jednostki pomiaru – jeśli podajesz wymiary w centymetrach, konsekwentnie posługuj się nimi, podając wszystkie wymiary mebla. Zastosowanie różnych jednostek pomiarowych może doprowadzić do chaosu w opisie oferty, a w konsekwencji wprowadzić w błąd potencjalnego kupującego.

Warto przy okazji narysować plan mebla, na rzucie podając jego wymiary – będzie to przyjazne rozwiązanie dla kupującego. Możesz również wymiary nanieść na zdjęcie sprzedawanego mebla, co jeszcze bardziej ułatwi kupującemu zwizualizowanie mebla w przestrzeni, w jakiej ma się docelowo znaleźć. Jeśli sprzedajesz łóżka, koniecznie podaj informację, jaki rozmiar materaca pasuje do ramy. To samo dotyczy wszelkich produktów uzupełniających.

O czym jeszcze warto wspomnieć?

Meble z racji swoich gabarytów rzadko kiedy mieszczą się w jednej paczce i najczęściej wymagają złożenia. Nie zapomnij umieścić informacji o tym, w ilu paczkach będzie zapakowany mebel do transportu. Podaj również szerokość, wysokość i głębokość paczki, a także określ jej wagę. Dzięki temu kupujący będzie mógł przygotować miejsce do wniesienia paczek. Jeśli przedmiot jest ciężki, zaproponuj usługę wniesienia.

Im bardziej szczegółowe podasz wymiary, tym łatwiej będzie kupującemu określić, jak oferowany przez ciebie mebel będzie się prezentował w docelowym wnętrzu. Unikniesz również dzięki temu wcześniejszych pytań i ewentualnych zwrotów towaru. Zatem zadbaj o to, by twoje meble zostały rzetelnie zmierzone, a wszystkie wymiary znalazły się w opisie. Ułatwi to przeprowadzenie transakcji.

Czy ten artykuł był pomocny?