gdzie?

Wielowariantowość

Oferta wielowariantowa

Oferta wielowariantowa to zbiór połączonych ofert tego samego produktu w różnych wariantach. Najczęściej warianty produktu różnią się kolorem, rozmiarem, wagą.

Do łączenia ofert w ofertę wielowariantową służą parametry charakterystyczne dla danej kategorii - na przykład w Obuwiu takim parametrem jest Rozmiar, w kategorii Wody toaletowe - Pojemność opakowania, a w kategorii Rowery - Rozmiar ramy.

Parametry, czyli cechy produktu

Jeśli wystawiasz na Allegro oferty, podajesz cechy produktu - to tak zwane parametry. Pozwalają one odróżnić jeden przedmiot od drugiego, służą również do wyodrębnienia wariantów tego samego produktu.

Jak używać parametrów w wielowariantowości

Jeśli wystawiasz przedmiot w kategorii Obuwie, warianty utworzysz za pomocą parametrów: Rozmiar i (lub) Kolor/Wzór.

Inne, wypełnione przez ciebie parametry - na przykład: Marka lub Zapięcie, muszą mieć tę samą wartość, aby oferta wariantowa była prawidłowa. Parametr Marka czy Zapięcie to cecha odróżniająca produkty. Na przykład buty marki New Balance nie są wariantem butów marki Nike, a buty sznurowane nie są wariantem butów wsuwanych - to różne produkty, dlatego nie można połączyć tych ofert w jedną ofertę wielowariantową.

Korzyści ze stosowania wielowariantowości w ofertach

Klienci chętnie korzystają z ofert wielowariantowych, ponieważ ułatwiają one dotarcie do poszukiwanego przedmiotu, co w rezultacie zwiększa szanse na zakup.

Popularność ofert wielowariantowych jest sumą popularności wszystkich ofert (na przykład rozmiarów), które wchodzą w skład danego wariantu Kolor/Wzór. Taka oferta ze względu na większą popularność, pojawi się wyżej na liście ofert i będzie łatwiej dostępna dla kupującego.

Jak prawidłowo łączyć oferty w oferty wielowariantowe

Aby uniknąć błędnego łączenia ofert, warto pamiętać o kilku zasadach. Poniżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas łączenia ofert i jak prawidłowo to robić.

  • Oferty muszą prezentować produkt o tym samym przeznaczeniu i tej samej marki. Dlatego łącz tylko oferty z tym samym produktem.
  • Łącz oferty tego samego produktu w różnych wariantach - na przykład - te same perfumy o różnych pojemnościach, te same bransoletki o różnych rozmiarach, te same spodnie o różnych kolorach i rozmiarach
  • W ofertach produktów różniących się rozmiarem, używaj tej samej miniaturki (zdjęcie główne). Będziesz wówczas mieć możliwość łączenia w narzędziu tych samych kolorów/wzorów.
  • Pogrupujemy oferty w warianty kolorystyczne (po parametrze Kolor/Wzór), po wyborze drugiego parametru.
  • Nowo wystawione oferty, które zechcesz połączyć, pojawią się w narzędziu w ciągu kilku minut.
  • Z wielowariantowości nie skorzystasz w kategoriach ogłoszeniowych.
  • Oferta wielowariantowa może składać się maksymalnie z 500 ofert.
  • Z wielowariantowości możesz korzystać także w REST API - dowiedz się więcej.

Sprawdź również:

Sposób wyświetlania oferty na listach ofert w kategoriach

Na listach ofert w kategoriach oferta wielowariantowa zawsze wyróżnia się widoczną informacją - dostępne warianty.

warianty

Aby zapewnić przejrzystość i większą czytelność ofert na listach, stosujemy tzw. "zwijanie" w ofertach wielowariantowych, czyli bardziej kompaktowy i uporządkowany widok.

Czym jest zwijanie ofert wielowariantowych i jak działa?

Zwijanie ofert wielowariantowych - to sposób wyświetlania ich na listach ofert. Polega na zgrupowaniu ofert, wchodzących w skład danej oferty wielowariantowej, w jedną pozycję na liście ofert w zależności od sposobu połączenia ofert. Jeśli oferty połączone są za pomocą:

  • parametru Rozmiar - wyświetlimy oferty na liście jako jedną pozycję
  • parametrów Rozmiar i Kolor/Wzór (zdjęć głównych - miniaturek) - wyświetlimy oferty na liście jako jedną pozycję w ramach danego koloru - na przykład: kolor czerwony, rozmiar: S, M, L - jako jedną pozycję; kolor zielony, rozmiar: S, M, L - jako kolejną pozycję, itd.
  • tylko po zdjęciach głównych (miniaturkach), przedstawiających różne kolory - nie wprowadzimy zmian

Przykład

Oferta wielowariantowa składa się z ofert obuwia w kilku kolorach i kilku rozmiarach. Wchodzące w skład tego połączenia oferty "zwiniemy" (wyświetlimy) kolorystycznie - czyli wszystkie dostępne rozmiary klapek w kolorze srebrnym wyświetlimy jako jedną pozycję, z kolei wszystkie rozmiary tych samych klapek, ale w kolorze złotym, wyświetlimy jako kolejną pozycję. I tak dalej.

zwijanie

W przypadku zwiniętych ofert wielowariantowych - na listach ofert jako główną wyświetlamy tę ofertę z danego połączenia, która jest najlepiej dopasowana:

  • do zapytania kupującego w wyszukiwarce - zgodnie z wpisaną przez niego frazą, wybranymi filtrami i sortowaniem
  • do kategorii, jaką przegląda kupujący - na przykład Obuwie

Aktualnie nie zwijamy ofert na listach:

  • ofert zakończonych
  • w wynikach wyszukiwania - gdy kupujący szuka danej frazy w opisach ofert.

Sprawdź listę kategorii, w których aktualnie stosujemy zwijanie ofert.

Sumowanie popularności

Popularność oferty to jedno z kryteriów, po których kupujący mogą sortować wyniki wyszukiwania. W popularności o kolejności wyników wyszukiwania decyduje liczba złożonych ofert kup teraz i liczba licytujących w ostatnich 30 dniach. Jeżeli kilka przedmiotów ma ich tyle samo, wtedy sortowanie odbywa się po czasie, jaki pozostał do zakończenia oferty.

Sumowanie popularności w ofertach wielowariantowych to sposób przedstawienia popularności na liście ofert i w samej ofercie. Sumowanie popularności odbywa się dla wszystkich ofert wchodzących w skład danego połączenia, w ramach ofert tego samego koloru/wzoru.

Przykład

W przypadku oferty z klapkami, kolor srebrny, rozmiar 39 - w zaznaczonym miejscu prezentujemy zsumowaną popularność dla tego produktu - "58 osób kupiło".

zwijanie-listing

Po przejściu na stronę oferty można zobaczyć, że dla każdego rozmiaru tego obuwia w kolorze srebrnym, wartość popularności jest taka sama, czyli "58 osób kupiło". Dla koloru złotego wartość popularności będzie inna, bo zakupów obuwia w tym kolorze jest mniej. Ale każdy dostępny rozmiar klapek w kolorze złotym, będzie miał taką samą wartość popularności. I tak dalej.

sumowanie popularności

sumowanie popularności2

Sposób wyświetlania oferty wielowariantowej na stronie oferty

Dostępne warianty produktu widoczne są również na stronie oferty. Kupujący zobaczy tu tyle parametrów z wariantami, ile wybierzesz podczas łączenia ofert.

Przykład

Sprzedawca oferuje różne rozmiary i kolory tego samego obuwia. Kupujący zobaczy więc różne warianty kolorystyczne i rozmiaru oferowanego obuwia.

warianty na SI

Do łączenia ofert służy odpowiednie narzędzie. Znajdziesz po wybraniu w panelu na stronie głównej Moje oferty > Moja sprzedaż > Wielowariantowość.

Aby połączyć oferty, przejdź do narzędzia Wielowariantowości:

  1. Kliknij przycisk [dodaj].

narzędzie-1

  1. Wpisz frazę, po której chcesz wyszukać oferty do połączenia.

nazwa

  1. Zaznacz oferty, które chcesz połączyć.
  2. Kliknij [wybierz parametry] pod wybranymi ofertami i zdecyduj, których parametrów użyjesz, aby połączyć oferty. Oferty połączysz za pomocą maksymalnie dwóch parametrów.
  3. Zapisz swoją ofertę wielowariantową, wystarczy że klikniesz [zapisz]. Dodatkowo, jeśli chcesz, możesz nadać własne nazwy swoim ofertom wielowariantowym.

W zakładce Wielowariantowość znajdziesz listę swoich istniejących ofert wielowariantowych. Z poziomu tej listy możesz:

  • wyszukać połączone oferty, wpisując nazwę oferty wielowariantowej lub numer oferty
  • edytować oferty wielowariantowe
  • rozłączać połączone oferty
Jak edytować ofertę wielowariantową?

Oferty wielowariantowe możesz dowolnie edytować za pomocą przycisku [edytuj].

narzędzie-edycja

Edycja umożliwia dodawanie przedmiotów i zmianę parametrów, po których grupujemy oferty wielowariantowe.

Pojedyncze oferty tego samego produktu (w różnych wariantach) z działu Moda, z kategorii odzieżowych i obuwniczych spoza działu Moda, a także z kategorii Biżuteria i zegarki - połączymy za Ciebie w oferty wielowariantowe. Pełną listę kategorii, w których automatycznie łączymy oferty, znajdziesz w Regulaminie Allegro.

Automatyczne łączenie ofert przeprowadzamy cyklicznie, dla danej grup kont sprzedających. Oznacza to, że nie wszystkie oferty na Twoich kontach połączymy od razu, w tym samym czasie.

W jaki sposób łączymy oferty

W ofertę wielowariantową połączymy automatycznie oferty, które są wariantami tego samego produktu i posiadają to samo zdjęcie główne, ale różnią się wartością parametru Rozmiar (lub wartością parametrów odpowiadających Rozmiarowi, np. Długość w kategorii Łańcuszki).

Przykład automatycznego łączenia ofert w ofertę wielowariantową

Automatyczne łączenie ofert w kategorii Obuwie

Sprzedający wystawia wiele ofert tego samego modelu trampek w różnych kolorach i rozmiarach. Wszystkie jego oferty trampek w rozmiarach: 36, 37, 38, 39 oraz w kolorze białym, połączymy w jedną ofertą wielowariantową. Wszystkie oferty trampek w rozmiarach: 36, 37, 38, 39, ale w kolorze czerwonym, połączymy w kolejną ofertę wielowariantową. I tak dalej.

Tak połączone automatycznie oferty wielowariantowe będzie można dodatkowo połączyć ze sobą za pomocą parametru Kolor/Wzór, zrobisz to w zakładce Wielowariantowość.

oferta wielowariantowa-trampki

Jak sprawdzić, które oferty zostały automatycznie połączone

Możesz to sprawdzić w zakładce Wielowariantowość. Na liście swoich ofert wielowariantowych zobaczysz, które oferty połączyliśmy za Ciebie, dzięki informacji przy tytule oferty.

automatyczne łączenie-narzędzie

Aby dodatkowo połączyć te oferty za pomocą parametru Kolor/Wzór zaznacz okienko przy wybranych ofertach, a następnie kliknij [Połącz] na belce, u dołu strony.

łączenie kolorem po automacie

Kliknij, aby przejść do narzędzia: Wielowariantowość

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro