gdzie?

24 marca 2020, 12:50

Uruchomiliśmy nowy, prostszy proces przyznawania rabatu transakcyjnego

Zgodnie z zapowiedzią uruchomiliśmy nowy sposób rozpatrywania i przyznawania rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji). Dziękujemy Wam za wsparcie w czasie tworzenia tego rozwiązania, za wszystkie cenne sugestie i uwagi.

Co zmieniliśmy

Dotąd przyznanie rabatu transakcyjnego opieraliśmy w głównej mierze na informacji od kupującego na temat przebiegu transakcji, do której sprzedawca wnioskuje o rabat.

Od teraz wniosek o przyznanie rabatu rozpatrzymy głównie na podstawie naszych danych. Sprawdzimy między innymi:

  • Czy kupujący zwrócił towar przez zakładkę Kupione i wybrany przez niego powód zwrotu.
  • Czy wpłata kupującego została zwrócona przez Allegro Finanse, jeśli opłacił on zakup w ten sposób.
  • Czy w zamówieniu został dodany numer przesyłki - w przypadku przesyłki pobraniowej, gdy kupujący nie zwróci towaru przez zakładkę Kupione, będziemy mogli prześledzić status i historię tej przesyłki.
  • Ogólny poziom jakości Twojej sprzedaży - im wyższy poziom jakości sprzedaży będziesz mieć, tym łatwiej i szybciej otrzymasz rabat.

E-mail do kupującego wyślemy dopiero wtedy, gdy dane którymi dysponujemy, okażą się niewystarczające.

Jak szybko otrzymasz zwrot prowizji

Otrzymasz go nawet w ciągu 24 godzin od momentu złożenia wniosku, jeśli nasze dane pokażą, że:

  • Kupujący zwrócił towar za pomocą zakładki Kupione, a powód zwrotu był inny niż "Towar niezgodny z opisem/zamówieniem" lub "Towar jest wadliwy lub uszkodzony".
  • Wpłata kupującego została zwrócona przez Allegro Finanse, o ile zapłacił on za zakup w ten sposób.

Inne wprowadzone udogodnienia

Ułatwiliśmy także sposób wnioskowania o rabat:

  • Nie ma konieczności wypełniania wniosku o rabat oddzielnie do każdej oferty w jednym zamówieniu.
  • Zmieniliśmy miejsce składania wniosku o rabat - zrobisz to w zakładce Zamówienia.
  • Dodaliśmy opcje filtrowania po statusie wniosku w zakładce Złożone wnioski.
  • Formularz odwołania od nieprzyznanego rabatu, który znajdziesz na naszej stronie kontaktowej.

Zaktualizowaliśmy treści w naszej Pomocy. Przygotowaliśmy również artykuł z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania o nowe zasady rozpatrywania i przyznawania rabatu transakcyjnego.

Zaktualizowaliśmy również zapisy w Regulaminie Allegro - w Załączniku nr 4 (Opłaty i prowizje) dodaliśmy część VII, w której opisujemy zasady przyznawania rabatu transakcyjnego.

Będziemy obserwować działanie nowego procesu i, jak zawsze, wsłuchiwać się w Wasze komentarze. Dlatego to zapewne nie koniec naszej pracy nad tym tematem, nadal będziemy szukać i wprowadzać dla Was najlepsze z możliwych rozwiązań.

Czy ten artykuł był pomocny?