gdzie?

29 lipca 2020, 15:04

Skuteczność wysyłki - sprawdź, ile paczek nadajesz w terminie.

Skuteczność wysyłki - sprawdź, ile paczek nadajesz w terminie.


Udostępniliśmy dziś nową zakładkę - Skuteczność wysyłki, w której sprawdzisz aktualne dane na temat wysyłanych paczek. Dzięki temu sprawdzisz, ile paczek udało ci się nadać w terminie i czy we wszystkim zamówieniach dodano numer przesyłki. Dzięki tym informacjom jeszcze lepiej zadbasz o jakość swojej sprzedaży.

Jak działa zakładka Skuteczność wysyłki

W zakładce:

  • sprawdzisz liczbę i procent paczek wysłanych w zadeklarowanym przez ciebie terminie;
  • sprawdzisz liczbę i procent numerów przesyłek uzupełnionych w zadeklarowanym przez ciebie terminie;
  • pobierzesz szczegółowy raport, w którym sprawdzisz, terminy wysyłki twoich zamówień.

  • Jakie informacje odnajdziesz w raporcie szczegółowym

Dla każdego zamówienia z ostatnich 30 dni znajdziesz:

  • nazwę przewoźnika (jeśli jest z nami zintegrowany czyli dla InPost, Poczta Polska, RUCH, DHL, DPD oraz Xpress Couriers),
  • numer przesyłki,
  • informację, czy numer przesyłki został dodany w zadeklarowanym terminie,
  • informację, czy towar został wysłany w zadeklarowanym terminie,
  • datę dodania numeru przesyłki,
  • datę wysyłki towary,
  • zadeklarowaną datę wysyłki towaru,
  • informację czy przesyłka wliczamy do wyników w panelu Jakość mojej sprzedaży.

skuteczno wysyki

Jak mogę pobrać raport?

W zakładce, skorzystaj z linku “Pobierz Raport”. Następnie wygenerujemy plik CSV, który będzie zawierał wszystkie informacje.

Jak liczymy dane dla miar z zakładki

Wysłka w teriminie

Zamówienia, dla których kupujący może na swoim koncie w Allegro sprawdzić status przesyłki. Punkty naliczymy, jeśli przewoźnik nada przesyłce status potwierdzający, że paczka została nadana w terminie wysyłki zadeklarowanym przez sprzedającego np. w drodze.

Śledzenie statusu w Allegro jest dostępne tylko dla przesyłek wysyłanych za pośrednictwem zintegrowanych z nami przewoźników: InPost, Poczta Polska, RUCH, DHL, DPD oraz Xpress Couriers. Pracujemy też nad tym, aby śledzenie statusu było dostępne dla jeszcze większej liczby przewoźników. Uwaga! Jeśli przewoźnik, który nie jest w pełni zintegrowany prześle poprawny status także naliczamy punkty.

Przy zamówieniach wysyłanych w wielu paczkach wymagamy, aby dla pierwszej paczki numer przesyłki oraz wysyłka były nadane w terminie.

List przewozowy dodany w terminie

Zamówienia, dla których numer do śledzenia przesyłki został wprowadzony zgodnie z terminem zadeklarowanym w ofercie.

Sprawdź jak szczegółowe informacje liczymy dane dla obu miar:

  • Nie uwzględniamy zamówień anulowanych przez Twoich klientów.
  • Czas, jaki masz na podanie numeru przesyłki liczymy od godziny 00:00:01 następnego dnia roboczego od momentu zakupu. Jeśli numer przesyłki nadasz wcześniej - uwzględnimy to. Liczymy czas do końca dnia (23:59:59), w którym upływa deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. Przykład: zakup w poniedziałek o godz. 15.00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Liczymy czas do wtorku do godz. 23:59:59.
  • Czas wymagany na uzyskanie statusu od przewoźnika (zintegrowanego z nami) liczymy od godziny 00:00:01 następnego dnia roboczego od momentu zakupu. Jeśli numer przesyłki dostaniemy wcześniej - uwzględnimy to. Liczymy go do końca dnia (23:59:59), w którym upływa deklarowany przez Ciebie czas wysyłki. Przykład: zakup w poniedziałek o godz. 16.00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Liczymy czas do wtorku do godz. 23:59:59.
  • Jeśli zmienisz deklarowany czas wysyłki w ofercie to od tego momentu uwzględniamy go w obliczeniach (dla zakupów, które nastąpiły po zmianie).
  • Czas na podanie numeru wysyłki dla zakupów z dni świątecznych i weekendów liczymy od godziny 00:00:01 kolejnego dnia roboczego. Przykład - zakup 1 stycznia o 15:00, deklaracja wysyłki 24 godziny. Liczymy do 3 stycznia do 23:59:59.
  • Dla zakupów w przedsprzedaży liczymy czas od momentu, jaki deklarujesz jako początek wysyłki, a nie od momentu wpłaty.
  • Liczymy dane z ostatnich 30 dni.
  • Nie uwzględniamy Urlopu Sprzedającego.
  • Nie liczymy zamówień, do których przyznaliśmy zwrot prowizji od sprzedaży (po przyznaniu zwrotu).
  • Metody dostaw, których nie uwzględniamy w obliczeniach:

    • Dostawa i jej koszt ustalane ze sprzedającym
    • Dostawa przez sprzedającego
    • Dostawa przez sprzedającego pobranie
    • List ekonomiczny
    • List priorytetowy
    • Odbiór osobisty po przedpłacie
    • Odbiór osobisty pobranie
    • Odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy
    • Odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy pobranie
    • Odbiór w punkcie po przedpłacie Odbiór w punkcie pobranie
    • Przesyłka elektroniczna (e-mail)
  • Jeśli deklarujesz w ofercie wysyłkę natychmiastową, liczymy czas na jej nadanie do 23:59:59 tego samego dnia pod warunkiem, że ustawisz godzinę szybkiej wysyłki. Jeśli nie ustawisz godziny szybkiej wysyłki, masz 24 godziny na nadanie paczki czyli do 23:59:59 następnego dnia roboczego.

Czym jest godzina szybkiej wysyłki

Jest to deklarowana przez sprzedającego godzina graniczna, do której klient powinien złożyć i opłacić zamówienie, żeby sprzedający wysłał paczkę tego samego dnia.

Dlaczego warto korzystać z zakładki

Od teraz w jednym miejscu znajdziesz aktualizowane dane dotyczą Twoich przesyłek.Dzięki zakładce dowiesz się z czym radzisz sobie świetnie oraz co jeszcze poprawić aby:

  • Twoi klienci byli zadowoleni z obsługi zamówienia;
  • Uzyskać lepsze wyniki w panelu Jakość mojej sprzedaży;
  • Poprawić przewidywany czas dostawy;
Czy ten artykuł był pomocny?