gdzie?

27 marca 2020, 11:48

Reklama graficzna - potencjał słów kluczowych

Reklama graficzna - potencjał słów kluczowych

Zastanawiasz się, czemu warto podać słowa kluczowe i wykluczające w Reklamie graficznej? Sprawdź, jak podejść do optymalizacji swojej kampanii i dotrzeć do zainteresowanych użytkowników.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego słowa kluczowe są ważne,
  • od czego zacząć optymalizację słów kluczowych,
  • jak wykorzystać słowa wykluczające.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne?

Słowa kluczowe są fundamentalne dla rentownej Reklamy graficznej. Dzięki nim dotrzesz do najbardziej pożądanej grupy docelowej, czyli takiej, która poszukuje oferowanych przez Ciebie produktów i jest zainteresowana zakupem.

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, bardzo dokładnie powiązane z reklamowanymi produktami, mogą zwiększyć efektywność Twojej reklamy. Podczas ich określania weź pod uwagę różnorodność asortymentu oferowanego na Allegro. Nie skupiaj się tylko na swoich ofertach, ale przeanalizuj też inne kategorie i występujące w nich produkty. Takim przykładem może być “zamek”, czyli aż kilka różnych produktów: zamek do drzwi, zamek błyskawiczny, zamek dmuchany.

Od czego zacząć optymalizację słów kluczowych?

Możesz zrobić to na kilka sposobów:

  • regularnie korzystaj z raportu wyszukiwanych haseł - dowiesz się, na jakie hasła wyświetla się Twoja reklama. Na tej podstawie możesz dodać nowe słowa kluczowe, których wcześniej brakowało. Dowiedz się, jak pobrać raport w panelu Allegro Ads.
  • analizuj koszty wygenerowane przez słowa kluczowe - w tym samym raporcie możesz porównać, po jakich słowach Twoja reklama wyświetla się najczęściej i czy przekłada się to na sprzedaż. Dokonaj analizy swoich ustawień dla kampanii i wprowadź zmiany, które mogą przełożyć się na lepsze wyniki.
  • sprawdź Planer kampanii - dowiesz się, jakie hasła są najbardziej popularne, jakich produktów szukają użytkownicy na Allegro. Na podstawie tych danych w słowach kluczowych możesz uwzględnić rozbudowane frazy, aby dotrzeć do najbardziej zainteresowanych użytkowników. Twoje słowa kluczowe będą lepiej dopasowane do najpopularniejszych zapytań. Przeczytaj więcej o Planerze kampanii.
  • skorzystaj z wyszukiwarki Allegro - wczuj się w rolę klienta i wpisz różne hasła w wyszukiwarkę. Sprawdzisz, co podpowiada wyszukiwarka oraz zobaczysz, jakie produkty wyświetlą się na dane zapytanie. Takim sposobem dowiesz się, co prawdopodobnie znajdzie się w wynikach wyszukiwania, kiedy klient będzie szukać produktu.

Jak wykorzystać słowa wykluczające?

Słowa wykluczające to wszystkie hasła, na które Twoja reklama nie może się wyświetlać. Pierwszy raz podajesz słowa wykluczające na etapie tworzenia kampanii. Później warto zastanowić się, czy początkowe propozycje były trafne. Wykorzystaj do tego raport wyszukiwanych haseł, który pomoże Ci wybrać nie tylko słowa kluczowe, ale i wykluczające. Gdy zobaczysz w raporcie hasła, na które nie chcesz, aby Twoja reklama się wyświetlała, dodaj je do swojej kampanii.

Warto regularnie wracać do raportu wyszukiwanych haseł, aby na bieżąco mieć kontrolę nad swoją Reklamą graficzną. Efektem takich działań będzie lepszy zwrot z inwestycji oraz bardziej precyzyjne targetowanie reklamy.

Dowiedz się, jak działają słowa kluczowe i wykluczające w Allegro Ads i zoptymalizuj swoją Reklamę graficzną.

Czy ten artykuł był pomocny?