gdzie?

30 lipca 2020, 10:18

Przedłużamy możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu

Przedłużamy możliwość wyłączenia opcji anulowania zakupu

Tak jak informowaliśmy, od 5 maja kupujący mogą anulować swoje zakupy w zakładce Kupione. Jednocześnie zapowiedzieliśmy, że do końca lipca możesz wyłączyć opcję anulowania dla swoich klientów.

Okres przejściowy

Otrzymujemy informacje, że nie wszyscy sprzedający są gotowi na nowy sposób anulowania zamówień, dlatego przedłużamy okres przejściowy do początku 2021 roku. To oznacza, że do tego czasu możesz nie udostępniać swoim klientom opcji anulowania zakupu. Dzięki temu zyskasz więcej czasu, aby się przygotować. Dowiedz się, jak to działa.

Jeśli kupujący zechcą anulować swoje zakupy, pozostaną im dotychczasowe sposoby rezygnacji - na przykład kontakt z Tobą przez formularz zwrotu lub napisanie maila.

Dlaczego warto udostępnić anulowanie zakupów

Jest to najszybsza droga na zgłoszenie rezygnacji z zakupu - na przykład w przypadku pomyłki w zamówieniu. Dla Ciebie oznacza to mniej maili od kupujących z prośbą o anulowanie zamówienia i usprawnienie obsługi Twoich klientów.

Jeśli udostępnisz opcję anulowania zakupu, w łatwy i szybki sposób odzyskasz też prowizję od sprzedaży. Jeśli kupujący anuluje zakup, nie wyślemy do niego maila z prośbą o potwierdzenie, że transakcja nie została zrealizowana, ponieważ będziemy to już wiedzieć. Jeśli kupujący nie zapłaci za zakup lub zwrócisz mu wpłatę przez Allegro Finanse - wniosek o zwrot prowizji do anulowanego zamówienia rozpatrzymy na Twoją korzyść.

Jeśli przekonaliśmy Cię, że warto udostępnić tę opcję już teraz - sprawdź, jak to zrobić:

  1. Przejdź do zakładki Zamówienia.
  2. Kliknij [ustawienia].
  3. W części Akcje udostępnione klientom, przy Anulowaniu zamówienia wybierz [włączone].
  4. Kliknij [zapisz] u dołu strony.
Czy ten artykuł był pomocny?