gdzie?

Nowe zasady dla zdjęć w galerii i w opisie

Zdjęcia mają dokładnie, szczegółowo prezentować przedmiot i być dostępne na każdym urządzeniu, aby ułatwić kupującym zapoznanie się z ofertą.


Co się zmieni?

  • Wszystkie zdjęcia mają określone minimalne rozmiary (dłuższy bok min. 500 pikseli).
  • Na zdjęciach nie możesz umieszczać tekstów i logo (poza wyjątkami).

Jakie korzyści przyniosą zmiany?

  • Duże, czytelne zdjęcia lepiej zaprezentują Twoją ofertę kupującym.
  • Zdjęcia będą czytelniejsze na każdym urządzeniu - także na małych ekranach.
Które zdjęcia obejmą nowe zasady?
  • Zdjęcia w galerii i opisie przedmiotu we wszystkich ofertach.
  • Zdjęcia przedmiotów nowych i używanych.

Dla zdjęcia głównego, czyli tego, które pojawia się także na liście ofert, obowiązują obecne zasady, które wprowadziliśmy w lutym 2017 roku.

Szczegółowe zasady:

  1. Do oferty dodasz:
  2. Na zdjęciu nie umieszczaj:
    • tekstu
    • logo sprzedawcy.
  3. Na zdjęciu możesz pokazać
    • przedmiot, który sprzedajesz
    • opakowanie sprzedawanego przedmiotu
    • logotypy marek, produktów, technologii
    • oznaczenia kolorów i wzorów
    • certyfikaty, oznaczenia
    • elementy graficzne, np. powiększenie, przekrój, zasadę działania, strzałki, itd.
    • liczby
    • dowolne tło.
  4. Minimalne rozmiary zdjęcia - dłuższy bok min. 500 pikseli
  5. Maksymalne rozmiary zdjęć - 2560 x 2560 pikseli
  6. Zdjęcia mogą mieć dowolne proporcje - prostokąt o dowolnych proporcjach 1:1, 4:3, 16:9 lub inne
  7. Możesz stosować zdjęcia w formatach: jpg, png

Kiedy wprowadzamy zmiany?

Kwiecień 2017

  • Nowe oferty wystawiaj z uwzględnieniem nowych zasad zdjęć

Czerwiec 2018

  • Nowe zasady zdjęć są obowiązkowe dla wszystkich ofert

Jak to wygląda w praktyce?

but

  • Możesz użyć dowolnego koloru tła. Zdjęcia ma dokładnie prezentować przedmiot.
  • Nie dodawaj żadnych tekstów takich jak nazwa sklepu, logo czy informacje o realizacji zamówienia.

book

  • Możesz pokazać teksty na przedmiocie lub na oryginalnym opakowaniu.
  • Nie dodawaj żadnych tekstów informujących o cechach przedmiotu.

krzeslo

  • Możesz opisać wymiary przedmiotu, używając liczb i jednostek miary.
  • Nie dodawaj żadnych opisów takich jak wysokość czy długość. Takie informacje pokaż graficznie.

zegarek

  • Możesz dodać logo marki oryginalnych przedmiotów.

panele

  • Możesz pokazać kolory z nazwami.

materac

  • Możesz zastosować elementy graficzne takie jak powiększenie.
  • Nie opisuj budowy przedmiotu (schemat budowy dodasz jako załącznik).

komp

  • Możesz umieszczać liczby na zdjęciach.

aparat

  • Możesz graficznie pokazać działanie produktów.
  • Nie opisuj działania przedmiotu.

metka

  • Możesz pokazać certyfikaty, oznaczenia, jeśli są częścią produktu.

tv

  • Możesz prezentować logotypy zastosowanych w produkcie technologii.
  • Nie dodawaj opisów technologii.

certyfikat

Możesz dodać certyfikaty, oznaczenia wymagane przez prawo np. oznaczenia urządzeń elektrycznych. Przykładowa etykieta energetyczna. Żródło UOKiK


Dowiedz się więcej

Nowe zasady dla ofert

Zdjęcia

Warunki oferty

Tytuł i Opis przedmiotu

Zobacz również

Poradniki

Czy ten artykuł był pomocny?