gdzie?

15 października 2020, 00:00

Możesz sprawdzać status przesyłki zwrotnej, jeżeli klient zwraca przesyłkę Pocztą Polską, InPostem oraz Kurierem DPD (zwrot w punkcie).

Zobacz jak to zrobić

Ty oraz twój klient możecie sprawdzać status przesyłki zwrotnej, jeżeli kupujący nadał ją Pocztą Polską, InPostem lub DPD (zwrot w punkcie) przez formularz zwrotu. Numer przesyłki wyświetlamy automatycznie, kupujący nie musi go nigdzie wpisać.

Gdzie sprawdzę status przesyłki zwrotnej od mojego klienta: Aby sprawdzić, na jakim etapie znajduje się przesyłka zwrotna, kliknij w jej numer. Numer przesyłki zwrotnej wyświetlamy:

  • sprzedającemu: w sekcji Zwroty w zakładce Moja Sprzedaż. zwrot pp sprzedajcy
  • kupującemu: w szczegółach przedmiotu, który zwraca w zakładce Moje zakupy. zwrot pp Obecnie przekierujemy cię na stronę przewoźnika, ale docelowo status będziesz mógł sprawdzić w naszym serwisie. Śledzenie przesyłki zwrotnej na razie nie jest dostępne w aplikacji Allegro.

Kiedy wyświetlimy numer przesyłki zwrotnej? Numer przesyłki zwrotnej wyświetlimy:

  • Dla przesyłek, które klient zwraca Pocztą Polską oraz Kurier DPD (zwrot w punkcie): natychmiast, gdy kupujący wygeneruje etykietę w formularzu zwrotu.
  • Dla przesyłek, które klient zwraca InPostem: w momencie, w którym InPost wprowadzi przesyłkę do systemu. Kurier musi odebrać przesyłkę z paczkomatu i przewieźć do magazynu, gdzie InPost wprowadzi jej numer do systemu. Numer przesyłki zwrotnej wyświetlimy z kilkugodzinnym opóźnieniem, a w przypadku weekendu nawet dłużej, od momentu gdy kupujący zgłosi zwrot w formularzu zwrotów.