gdzie?

Dla sprzedających

Kilka słów o tytułach i opisach ofert

Kilka słów o tytułach i opisach ofert

Wystawiając przedmiot na Allegro, pamiętaj o wiążącym charakterze oferty. Aby sprzedaż była skuteczna i nie sprawiała problemów, bardzo ważny jest dobry i nienaruszający zasad tytuł, a także opis oferty. Zadbaj również o dobór odpowiedniej kategorii.

Jak skonstruować tytuł i opis oferty?

Tytuł. Podaj dokładną nazwę przedmiotu, żeby klient nie miał wątpliwości, co kupuje. Aby oferta cieszyła się powodzeniem, używaj słów, które kupujący najczęściej wpisują do wyszukiwarki, np. nazw producentów czy typ mebla. Zbędne jest używanie wielkich liter czy wykrzykników – z pewnością nie sprawią one, że oferta będzie bardziej czytelna czy atrakcyjniejsza.

Opis. Unikaj długich, rozwlekłych zdań, które nie niosą za sobą konkretnych informacji. Postaw na fachowe i dokładne przedstawienie sprzedawanego towaru. W samym tekście wprowadź akapity, a nawet wypunktowania – dzięki temu będzie bardziej czytelny. Nie zapominaj również o informacjach dotyczących gwarancji czy też zwrotu – unikniesz dzięki temu problemów transakcyjnych po zakupie.

Parametry. Podając parametry przedmiotu, dokładnie określ jego rozmiar, materiał czy kolor. Ułatwisz w ten sposób wyszukanie Twojego przedmiotu. Nie pomijaj także bardziej szczegółowych parametrów. Nie są one wprawdzie obowiązkowe, ale jeśli uwzględnisz je w swojej ofercie, to ułatwisz kupującemu podjęcie decyzji o zakupie. W kategorii „Meble” są to m.in dokładne wymiary, czyli głębokość, szerokość i wysokość, wersje mebli np. szafa jednodrzwiowa, dwudrzwiowa oraz dodatkowe informacje tj. oświetlenie, wyposażenie wewnętrzne, lustro, nadstawka itd. Dla wielu osób zakup kanapy lub fotela to nie lada wydatek i inwestycja na dłuższy czas, a decyzja podejmowana jest przez klienta z uwzględnieniem właśnie dodatkowych wariantów czy funkcji mebla. W takiej sytuacji liczy się najmniejszy szczegół.

Dostawa. W przypadku dostawy większego sprzętu (np. łóżka ) kupujący z pewnością docenią szczegółowe informacje o rodzaju transportu oraz o tym, w jaki sposób zabezpieczasz towar przed uszkodzeniem i czy zostanie on wniesiony. Nie zapomnij też umieścić w swoich ofertach informacji na temat szybkiej wysyłki (najlepiej w ciągu 24 godzin) – na pewno wpłynie to na większą sprzedaż. Im krótszy czas realizacji zamówienia, tym większa szansa na zawarcie udanej transakcji. Jeżeli masz gotowe meble na stanie, zamieść takie informacje i zaznacz ilość dostępnych sztuk. Gdy udostępnisz opcję odbioru osobistego, zwiększysz także zaufanie do siebie ze strony kupujących.

Czy ten artykuł był pomocny?