gdzie?

Dla sprzedających

Jakość ważniejsza niż cena?

Jakość ważniejsza niż cena?

Klienci coraz częściej kierują się wartościami, które wcześniej miały dla nich zdecydowanie mniejsze znaczenie. Okazuje się, że wysoka jakość nierzadko jest ważniejsza od niskiej ceny.

Aby osiągnąć wysokie wyniki sprzedaży, musisz oczywiście zadbać o korzystną cenę, ale też, a może przede wszystkim, o wysoką jakość oferowanych produktów.

Na jakość produktu składają się takie cechy jak:

  • Trwałość - to czas, w którym dany produkt zachowuje swoje właściwości użytkowe. Ogromną rolę odgrywa tu rodzaj materiału, z którego wykonano dany przedmiot. Warto wskazać, jakie cechy trwałości posiada mebel lub materiał, z którego został wykonany. Ten zrobiony z litego drewna będzie miał inne cechy niż ten wykonany z płyty wiórowej z papierową okleiną. Podaj w ofercie dane techniczne płyty, jej typ, rodzaj okleiny, wytrzymałość na ścieranie, wodoodporność oraz czy łatwo usunąć z niej zabrudzenia. Trwałość można przedłużyć, prawidłowo konserwując mebel. Ważne, aby takie informacje, jak czyścić i konserwować meble, też znalazły się w opisie.
  • Niezawodność, czyli prawdopodobieństwo, że produkt w określonych warunkach przy odpowiednim użyciu będzie działał prawidłowo i się nie zepsuje. Im lepszy materiał zostanie wykorzystany przy produkcji, tym większa szansa na niezawodne działanie. W przypadku mebli warto podać szczegółowe informacje o zawiasach i prowadnicach. Opisz np. jakiej firmy części zostały użyte w produkcji. jak długą mają gwarancję oraz rodzaj użytego kleju.
  • Zgodność ze standardami to stopień, w jakim dany produkt jest zbliżony do standardu, jaki oferuje producent. Jeśli sprzedajesz meble dla dzieci, zaznacz, czy wykorzystywane do ich produkcji środki są bezpieczne, czy zastosowano np. prowadnice które chronią palce przed przytrzaśnięciem.
  • Pozostałe to: bezpieczeństwo eksploatacji i łatwość naprawy. Warto podać informacje, czy meble dla bezpieczeństwa użytkownika posiadają funkcje mocowania do ściany, czy zastosowane zostały certyfikowane i bezpieczne farby poliuretanowe oraz wodne, a także czy są bezpieczne dla środowiska.

Warto zatem w opisie przedmiotu wziąć pod uwagę powyższe kryteria i podać je w opisie oferty. Nie zapominaj więc o uzupełnieniu parametru „materiał” w formularzu sprzedaży. Kupujący powinni wiedzieć, z jakich dokładnie materiałów został wyprodukowany oferowany przez Ciebie towar. Nie wystarczy wymienić samą nazwę (np. „drewniany stolik”). Postaraj się szerzej opisać nie tylko sam rodzaj materiału, ale i właściwości, jakie posiada. Poinformuj klienta o rodzaju drewna (np. sosna, dąb, buk) i sposobie jego konserwacji. Podkreśl zalety materiału (np. „płyta laminowana wysokiej jakości odporna na ścieranie”). Takie dokładne informacje przekonają kupującego, że oferowane przez Ciebie produkty to właśnie taka jakość, jakiej poszukuje.

Czy ten artykuł był pomocny?