gdzie?

30 lipca 2020, 15:00

Jak powiązać ofertę z produktem lub dodać nowy produkt do naszej bazy

Powiąż swoją ofertę z produktem w kilku prostych krokach. Jeżeli nie znajdziesz odpowiedniego produktu w naszej bazie - możesz go dodać w procesie wystawiania i edycji oferty.


Krok 1 - Sprawdź, czy produkt z Twojej oferty jest w naszej bazie

Wystarczy że wejdziesz w edycję oferty i w sekcji Parametry produktu klikniesz Wybierz produkt. Przeniesiemy cię do wyszukiwarki, gdzie możesz podać nazwę lub EAN produktu i kliknąć szukaj. Gdy znajdziesz swój produkt - wybierz go i zaakceptuj zmiany w ofercie.

  • Jeżeli produkt znajduje się już w naszej bazie - nie możesz stworzyć takiego samego produktu w trakcie edycji lub wystawiania oferty.
  • Jeżeli produkt, który chcesz powiązać znajduje się w bazie, ale ma błędy - możesz zgłosić je w specjalnym formularzu.

jak wybrac produkt

Krok 2 - Jeżeli produktu nie ma w naszej bazie - możesz go stworzyć w trakcie edycji lub wystawiania oferty

W formularzu wystawiania i edycji oferty wypełnij wszystkie parametry w sekcji Podstawowe parametry. Na podstawie tej sekcji spróbujemy utworzyć nowy produkt i powiązać go z twoją ofertą. O tym, czy udało się stworzyć produkt poinformujemy cię na stronie z potwierdzeniem wystawienia oferty.

  • Pamiętaj, aby wypełnić wszystkie parametry z sekcji Podstawowe parametry. Parametr EAN, nawet jeżeli ma dopisek “(Opcjonalnie)”, a znajduje się w sekcji Podstawowe parametry - jest wymagany do stworzenia produktu w trakcie wystawiania/edycji oferty.
  • Jeżeli sprzedajesz ten sam produkt w kilku ofertach - w taki sposób stworzysz produkt tylko w pierwszej ofercie. W pozostałych wybierz utworzony produkt z pierwszym krokiem.
  • Parametry w sekcji Podstawowe parametry muszą tworzyć unikalną kombinację, aby nasze mechanizmy mogły rozróżnić poszczególne produkty.
Przykład

Gdy wprowadzisz do wszystkich swoich ofert “Producent: 4Power” i “Kod Producenta: 4Power” - nasze mechanizmy stworzą tylko pierwszy produkt z takimi parametrami. Kolejny taki produkt uznają za duplikat - ma w końcu dokładnie takie same parametry podstawowe jak poprzedni.

Ale gdy wprowadzisz do swojej oferty A “Producent: 4Power” i “Kod Producenta: 4Power-33A” a do oferty B “Producent: 4Power” i “Kod Producenta: 4Power-38B” - nasze mechanizmy stworzą obydwa produkty, ponieważ mają unikalny zestaw parametrów, który pozwala je odróżnić.

Jeżeli na stronie potwierdzającej wystawienie/edycję oferty jest informacja, że produktu nie udało się stworzyć:

  • Upewnij się, że nie ma produktu o takich samych parametrach, możesz spróbować wyszukać go w wyszukiwarce produktowej zgodnie z pierwszym krokiem.
  • Skontaktuj się z nami i zgłoś taką sytuację - przygotuj i przekaż nam ID oferty i numer EAN produktu - jeżeli EAN znajduje się w sekcji Podstawowe parametry.

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Mogło się tak stać z kilku powodów:

  • Nie wszystkie pola w sekcji Podstawowe parametry są uzupełnione i nie mamy wystarczających informacji, aby stworzyć produkt.
  • Taki produkt jest już w naszej bazie. Możesz go powiązać ze swoją ofertą w formularzu edycji klikając [Wybierz produkt].
  • Pole “Przy wystawianiu oferty stwórz jednocześnie produkt” jest odznaczone. Możesz je zaznaczyć w formularzu edycji.

Jeżeli jesteś producentem, lub dystrybutorem, a twoje nowe przedmioty nie mają EANu - możesz wystąpić o kody EAN w organizacji GS1 Polska.

W przypadku książek bez ISBNu wydanych przed ‘89 rokiem możesz wystawić je w kategorii Antykwariat. Wystawianie w kategorii jest płatne (od 0,01 - 1,00 zł zależnie od wartości przedmiotu), ale prowizja wynosi 10% (w przeciwieństwie do książek używanych w Książkach i komiksach - gdzie prowizja wynosi 15%).

Możesz nadawać kody EAN dla produktów, które sprzedajesz, ale ich nie produkujesz (np. kupujesz towar z hurtowni lub od producenta, który nie nadaje kodów). Więcej informacji znajdziesz na stronie GS1

Dotychczas usuwaliśmy i odłączaliśmy produkty, jeżeli nie było możliwości weryfikacji kodu EAN. Powodowało to często sytuacje, w ramach których odrzucaliśmy poprawne EANy, które partnerzy spisali z opakowań. Od 24 lipca nie usuwamy takich produktów.

Obecnie nie mamy rozwiązania dla tego problemu. Pracujemy nad grupami kategorii, w ramach których będzie można powiązać ofertę z tym samym produktem. Do czasu wprowadzenia funkcjonalności możesz sproduktyzować inne oferty w swoim asortymencie.

Na chwilę obecną nie umożliwiamy połączenia ofert-zestawów z zestawem produktów. Jeżeli zestaw nie jest fabrycznie zapakowany i nie ma swojego indywidualnego kodu EAN/numeru ISBN proponujemy rozwiązanie - ofertę można powiązać z dowolnym elementem zestawu. Wypełnimy za Ciebie parametry oferty, ale wciąż możesz odpowiednio opisać zestaw i dodać zdjęcia.

Alternatywnie możesz połączyć wiele ofert z pojedynczym przedmiotem w zestaw rabatowy.

W sierpniu umożliwimy edycję parametrów w sekcji Pozostałe parametry - wtedy oferta będzie dalej powiązana z produktem, a sprzedawca może odpowiednio dostosować dodatkowe parametry w ofercie.

Sprawdzanie zgłoszeń z błędami trwa obecnie do 7 dni roboczych. Pracujemy nad tym, aby skrócić ten czas do 48 godzin. Dodatkowo, chcemy wprowadzić powiadomienia o statusie zgłoszenia.

W sierpniu wprowadzimy zmianę, dzięki której wyświetlimy dokładną informację dlaczego nie udało się utworzyć produktu w procesie wystawiania lub edycji oferty. Usuniemy również “(opcjonalnie)” z opisu pola EAN.

Czy ten artykuł był pomocny?