gdzie?

Dla sprzedających

Informacje na wagę złota

Informacje na wagę złota

Zakup mebli to często poważne przedsięwzięcie logistyczne. Ważne jest, by ich transport przebiegał możliwie przyjaźnie dla kupującego. Jakich zatem informacji nie może zabraknąć w opisie Twojej oferty? Co pomoże kupującemu odpowiednio przygotować się do odbioru towaru?

Zamieszczenie możliwie dużej ilości informacji ograniczy liczbę dodatkowych pytań i przyspieszy całą transakcję. Pomoże też uniknąć niemiłych niespodzianek, zarówno Tobie, jak i kupującemu.

Niezbędne minimum informacji na temat transportu

Przede wszystkim umieść informacje o firmie, za pośrednictwem której odbywa się transport. Po nadaniu towaru poinformuj kupującego o tym fakcie, podając numer listu przewozowego i przybliżony czas dostarczenia towaru. Pozwoli to kupującemu przygotować się na przyjęcie towaru, a i dla kuriera będzie ułatwieniem, jeśli ktoś będzie na niego czekał w miejscu odbioru przesyłki. W samym opisie oferty zamieść krótkie informacje dotyczące:

  • liczby paczek, w które spakowany będzie towar,
  • wymiarów nadawanych paczek,
  • wagi paczek,
  • sposobie zapakowania.

Nie pomijaj informacji o sposobie zapakowania. Świadomość, że towar przed wysłaniem został opakowany w folię bąbelkową i odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem, uspokoi kupującego co do prawidłowego przebiegu transakcji. Dodatkowo zaproponuj, by kupujący otworzył paczki przy kurierze – w razie uszkodzenia towaru podczas transportu cała procedura reklamacyjna będzie przebiegała sprawniej.

Jakie dodatkowe informacje pomogą podjąć decyzję kupującemu?

Paczki z meblami najczęściej są bardzo ciężkie (nie zapomnij podać ich wagi!). Jeśli oferujesz własny transport na określonym terenie, warto również zaproponować dodatkowo usługę wniesienia mebla. Kolejnym ułatwieniem będzie wcześniejsze ustalenie godziny dowiezienia mebla, oczywiście w godzinach odpowiadających kupującemu. Tak kompleksowa usługa sprawi, że wróci on do ciebie po kolejne zakupy dla swojego domu czy mieszkania.

Jak widać, nawet w tak wydaje się oczywistej kwestii jak transport zakupionego przedmiotu, możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Nie rezygnuj z takiej możliwości. Pamiętaj również, że nie musisz do każdego przedmiotu tworzyć osobnych szablonów dotyczących transportu – większość mebli ma określone gabaryty, a co za tym idzie ustandaryzowane wymiary paczek. Możesz zatem umieścić taką informację jednocześnie w wielu ofertach. Taka sama zasada dotyczy firmy kurierskiej czy oferowanego przez Ciebie transportu. Warto zatem zadbać o to, by informacje na temat transportu sprzedawanych przez Ciebie mebli były pełne.

Czy ten artykuł był pomocny?