gdzie?

2 grudnia 2019, 15:34

Google Ads - teraz również dla dla agencji i marek w Allegro Ads

Google Ads - teraz również dla dla agencji i marek w Allegro Ads

Chcesz rozwijać biznes swoich klientów/partnerów, korzystając z nowych rozwiązań reklamowych? Kampania Google Ads w panelu Allegro Ads to szansa na dotarcie do nowych Klientów, którzy szukają określonych produktów w wyszukiwarce Google. Dzięki niej zyskujesz możliwość wystawienia ofert z Allegro w kampanii produktowej Google Ads.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jak działa kampania Google Ads w Allegro Ads
  • jak dodać kampanię Google Ads
  • jak jest rozliczana kampania Google Ads
  • jak reklamować oferty marki od wielu sprzedających?

Jak działa kampania Google Ads w Allegro Ads?

Konfiguracja kampanii Google Ads jest bardzo prosta: wybierasz oferty do reklamowania oraz budżet dzienny. Po zapisaniu kampanii, Twoje oferty trafiają do weryfikacji w Google, która powinna zająć maksymalnie 3 dni robocze. Warto pamiętać, że wybrane do kampanii oferty muszą być zgodne z zasadami Google Ads. Ograniczenia dotyczą ofert z kategorii takich jak: odżywki i suplementy, produkty konopne, militaria czy erotyka.

Zaakceptowana kampania będzie miała szansę wyświetlać się w wyszukiwarce Google oraz w zakładce Zakupy. Oferty zostaną dynamicznie dopasowane do kontekstu zapytania. W ten sposób zwiększysz zasięg ofert i dotrzesz do osób z konkretną intencją zakupową.

Przez pierwszych kilka dnia algorytmy Google uczą się optymalizować kampanię, o czym poinformuje Cię żarówka obok kampanii Google Ads w panelu Allegro Ads. Optymalną efektywność kampania osiąga po około 7 dniach aktywności.

Jak dodać kampanię Google Ads?

Kampanię Google Ads możesz dodać tak jak każdą inną kampanię w Allegro Ads. Wystarczy, że wybierzesz typ kampanii: Sieć reklamowa Google Ads, wskażesz oferty i ustawisz budżet dzienny. Pamiętaj, że możesz utworzyć tylko jedną kampanię Google Ads dla jednego Klienta, ale możesz dodać do niej szeroką ofertę produktową. Z punktu widzenia oferty, ważne jest zdjęcie produktu, które powinno przedstawiać sprzedawany przedmiot na białym tle. Google wyświetla produkty, uwzględniając tytuł oferty, opis i dodatkowe parametry. Ostatnim parametrem, który wpływa na wyświetlanie ofert jest kod EAN. Jeśli oferta posiada ten kod, warto go uzupełnić.

Jak jest rozliczana kampania Google Ads?

Kampanie Google Ads rozliczane są w modelu CPC. Algorytmy sterują ustawieniami i stawkami kampanii, starając się uzyskać najwyższy zwrot z inwestycji w ramach wybranego budżetu dziennego. Przez cały czas trwania kampanii w panelu Allegro Ads w statystykach możesz obserwować efekty kampanii i śledzić dokładną sprzedaż, jaką wygenerowała. Pamiętaj: każda zmiana może spowodować, że algorytmy zaczną optymalizować kampanię od początku. Rekomendujemy, aby zwłaszcza na początku trwania kampanii wprowadzać przemyślane i jedynie konieczne zmiany.

Czy mogę reklamować oferty mojej marki od wielu sprzedających?

Obecne rozwiązanie umożliwia konfigurację Google Ads na kontach agencyjnych. Jeśli reprezentujesz markę i chcesz reklamować wybrane oferty od wielu sprzedających, skontaktuj się z Certyfikowanym Partnerem Ads Parter.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro