gdzie?

11 sierpnia 2020, 14:02

Google Ads jako nowe miejsce emisji reklamy

Google Ads jako nowe miejsce emisji reklamy

Chcesz sukcesywnie wspierać swoją sprzedaż na Allegro? Interesuje Cię reklama ofert z wykorzystaniem Sieci reklamowej - Google Ads? Sprawdź, jakie planujemy zmiany.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest Sieć reklamowa- Google Ads w Allegro Ads
  • jak będzie wyglądać nowy proces konfiguracji grupy reklam
  • kiedy zobaczysz zmiany na swoim koncie

Sieć reklamowa - Google Ads w Allegro Ads

Allegro Ads to nie tylko możliwość reklamowania ofert na platformie Allegro, ale również w wyszukiwarce Google. Sprzedawcy, którzy chcą rozszerzyć swoje działania reklamowe, mogą włączyć kampanię typu Sieć reklamowa - Google Ads. Oferty wybrane do tej grupy reklam mają szansę wyświetlić się w wynikach produktowych w wyszukiwarce Google, również w zakładce “Zakupy”. Użytkownik, który kliknie w reklamę takiej oferty, zostanie przekierowany na stronę oferty na Allegro. W przypadku tej kampanii, tak jak w Ofertach sponsorowanych, płacisz dopiero, gdy ktoś kliknie w Twoją ofertę w formie reklamy.

Jak zmieni się Sieć reklamowa - Google Ads?

Obecnie kampanię typu Sieć reklamowa - Google Ads możesz dodać jako oddzielną kampanię. Istnieje limit jednej kampanii typu Google Ads na danym koncie Allegro Ads. Aby ułatwić Ci skuteczne zarządzanie budżetem i tworzenie bardziej złożonej struktury konta, już niedługo umożliwimy Ci:

  • włączenie emisji w Sieci reklamowej - Google Ads w ramach kampanii Ofert sponsorowanych,
  • dodawanie wielu grup reklam uwzględniających miejsce emisji w Sieci reklamowej - Google Ads.

siec reklamowa

Zmiana wiąże się z modyfikacją procesu ustawiania grupy reklam w kampanii Ofert sponsorowanych. Sieć reklamową - Google Ads ujęliśmy jako dodatkowe miejsce emisji reklamy. Dzięki temu w ramach grupy reklam możesz reklamować jednocześnie swoje oferty na Allegro i w wyszukiwarce Google. Wystarczy, że zaznaczysz wszystkie dostępne miejsca emisji. Aby łatwiej przeglądać wykorzystywane miejsca emisji, w zakładce “Kampanie” dodamy kolumnę “Miejsca emisji” i specjalne ikony, które będą symbolizować miejsca emisji wybrane w danej grupie reklam.

Kiedy wdrożymy zmiany?

Nowy proces doboru miejsc emisji w kampaniach Ofert sponsorowanych będziemy stopniowo udostępniać kolejnym użytkownikom. O zmianie poinformujemy Cię specjalnym komunikatem w panelu Allegro Ads.

Jeśli posiadasz aktywną kampanię typu Sieć reklamowa - Google Ads, Twoja Kampania stanie się kampanią Ofert sponsorowanych o nazwie “Google Ads” z grupą reklam o miejscu emisji tylko Sieć reklamowa - Google Ads. Wszystkie pozostałe ustawienia Twojej dotychczasowej kampanii (w tym stan aktywności, budżet dzienny i dobór ofert) nie ulegną zmianie, a my zapewnimy ciągłość jej działania.

Kiedy warto wykorzystywać wszystkie dostępne miejsca emisji reklam?

Jako domyślne ustawienie rekomendujemy wykorzystanie wszystkich dostępnych miejsc emisji. Dzięki temu zyskasz pewność, że wykorzystujesz potencjał u kupujących na całej ścieżce poszukiwań pożądanego produktu. W toku optymalizacji i na bazie analizy statystyk, możesz podjąć decyzję o dalszym wyodrębnieniu grup reklam na poszczególne miejsca emisji bądź pozostać przy początkowych ustawieniach. Wtedy możesz skupić się na wyodrębnianiu grup reklam z ofertami, które mają dla Ciebie szczególny priorytet.