gdzie?

17 marca 2020, 17:51

Google Ads - 5 najważniejszych faktów

Google Ads - 5 najważniejszych faktów

Korzystasz już z kampanii Ofert sponsorowanych na Allegro? Co powiesz na rozszerzenie swoich działań o kampanię Google Ads? Sprawdź, jak zyskać więcej dzięki reklamie ofert w wyszukiwarce Google.

Kampania Google Ads w Allegro Ads to możliwość rozszerzenia zasięgu Twoich ofert poprzez ich obecność w wynikach produktowych w wyszukiwarce Google. Sprzedawcy chętnie reklamują swoje oferty w najpopularniejszej wyszukiwarce, bo właśnie tutaj wielu kupujących zaczyna swoje poszukiwania produktu. Poniżej podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę przy kampanii Google Ads oraz czym ona się różni od standardowej kampanii w Allegro Ads.

 

Po pierwsze: możesz dodać tylko jedną kampanię Google Ads.

Jedna kampania, ale wiele możliwości: możesz dodać do niej wszystkie oferty albo tylko wybrane. Zwłaszcza na początku Twojej drogi z Google Ads rekomendujemy dodanie wszystkich ofert. Kampania automatycznie dostosowuje ustawienia do osiągnięcia możliwie najwyższego zwrotu z inwestycji. Im więcej ofert kampania ma do dyspozycji, tym większa szansa, że zbierze odpowiednią ilość danych i stanie się bardziej efektywna sprzedażowo.

Po drugie: znajdź swój optymalny budżet dzienny.

Jeśli chcesz, aby Twoje oferty miały szansę wyświetlać się przez cały dzień, przygotuj na to swoją kampanię. Twój budżet dzienny może się wahać między 10 zł a 1000 zł. Już po pierwszych dniach aktywności zauważysz, czy uzyskujesz wyświetlenia w ciągu całego dnia. To niezwykle ważne, zwłaszcza w pierwszych tygodniach kampanii - najlepsze wyniki sprzedażowe osiąga kampania, która w okresie uczenia zbiera dane o efektywności Twoich ofert w ciągu całego dnia. Jeśli Twoja kampania zatrzymuje się w ciągu dnia z powodu niewystarczającego budżetu dziennego, rozważ jego zwiększenie przynajmniej do zakończenia procesu uczenia się Google Ads.

Po trzecie: kampania Google Ads uczy się kilka dni.

Proces nauki sygnalizujemy żarówką obok Twojej kampanii Google Ads na liście kampanii w panelu Allegro Ads. Akceptacja ofert i przygotowanie kampanii do wyświetlania trwają do 3 dni. Następnie wraz z pierwszymi wyświetleniami rozpoczyna się proces uczenia. W tym czasie algorytmy Google uczą się Twoich ofert, uczą się dopasowywać stawki pod konkretne zapytania i profil użytkownika. Dzięki temu, masz pewność, że trafiasz do najbardziej zainteresowanych użytkowników. Warto być cierpliwym i w tym czasie nie zmieniać drastycznie doboru ofert w kampanii. Każda zmiana może zaburzyć proces nauki. Uśredniony czas trwania nauki to 5 dni, natomiast w przypadku każdej kampanii jest to kwestia indywidualna, uzależniona od szerokości asortymentu oraz dopasowania budżetu dziennego do potencjału zapytań.

Po czwarte: długofalowe działania przynoszą najlepsze efekty.

Obserwuj swoją kampanię przez min. jeden pełny tydzień i dopiero na podstawie otrzymanych wyników wprowadź ewentualne zmiany. Czas trwania kampanii działa na Twoją korzyść. Im więcej danych zostanie zebranych, tym większa szansa, że kampania zacznie uzyskiwać coraz wyższy zwrot z inwestycji.

Po piąte: zadbaj o poprawność swojej oferty.

W tym przypadku Twoje oferty muszą być zgodne z regulaminem Allegro oraz Google Ads. Przede wszystkim skup się na dokładnym tytule Twoich ofert, zdjęcie produktu powinno być na białym tle, a jeśli produkt ma kod EAN, uzupełnij go w parametrach. Zwróć uwagę, że kampanie produktowe Google Ads podlegają nieco innym wymogom niż standardowe kampanie Ofert sponsorowanych na Allegro. Do reklamowania nie zostaną np. dopuszczone oferty, w ramach których jedyną formą dostawy pozostaje odbiór osobisty i punkty odbioru, w tym paczkomaty.

Więcej informacji znajdziesz w tym artykule: Google Ads - jak to działa w Allegro Ads.

 

Może właśnie teraz jest dla Ciebie najlepszy czas na włączenie kampanii Google Ads?

Czy ten artykuł był pomocny?