gdzie?

12 marca 2020, 15:34

Allegro Ads - jak zrobić to lepiej

Allegro Ads - jak zrobić to lepiej

Masz za sobą pierwsze doświadczenia z kampanią Ofert sponsorowanych? Zastanawiasz się, co można poprawić, żeby osiągnąć oczekiwany zwrot z inwestycji?

Przedstawiamy kilka wskazówek, które warto zastosować niezależnie od kondycji i stażu Twojej kampanii. Każda z nich odpowiada na jeden z błędów najczęściej popełnianych podczas długofalowego prowadzenia kampanii Ofert sponsorowanych w Allegro Ads.

 

Błąd 1: Nie mam czasu na analizowanie statystyk. Ta kampania po prostu się nie spina.

Wskazówka: Regularnie sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski.

Pamiętaj, że na efektywność kampanii wpływa wiele czynników. Aby była dla Ciebie najbardziej opłacalna, warto dołożyć wszelkich starań, aby inwestować w reklamę dla najbardziej skutecznych ofert. W tym celu warto pochylić się nad statystykami Twojej kampanii dostępnymi w panelu Allegro Ads.

Jednym z ćwiczeń, które warto jest powtarzać cyklicznie, to przegląd statystyk dla poszczególnych ofert. Możesz je sortować np. malejąco po kwocie zainwestowanej w reklamę. W ten sposób łatwo zidentyfikujesz oferty, które są bestsellerami, ale znajdziesz też te, które generują koszty, a nie przekładają się na sprzedaż. Możesz je wyodrębnić do osobnej grupy reklam z osobnym budżetem lub zrezygnować z nieopłacalnych na pewien czas.

Praca nad strukturą, która uwzględni dane o najlepszych i najsłabszych ofertach to sprawdzony sposób, aby systematycznie poprawiać zwrot z inwestycji. Najlepsze kampanie, które osiągają duże zwroty z inwestycji, poprzedzone są systematyczną analizą i pracą nad ustawieniami grup reklam.

 

Błąd 2: Zbyt szybko wyciągam wnioski.

Wskazówka: Testuj kampanię przez kilka tygodni i obserwuj trendy.

Kampanię warto testować przez okres minimum 1 tygodnia. Dlaczego? Ruch na Allegro jest inny każdego dnia, więc dopiero wyniki po pierwszym pełnym tygodniu aktywnej kampanii będą odzwierciedlały proces, jaki przechodzą Twoi klienci od momentu poszukiwania produktu do decyzji zakupowej. W zależności od branży - ten zalecany minimalny okres może być krótszy lub dłuższy.

 

Błąd 3: Wykluczam miejsca emisji.

Wskazówka: Wybierz wszystkie miejsca emisji i analizuj zwrot z inwestycji.

Oferujemy 4 miejsca emisji Ofert sponsorowanych: wyniki wyszukiwania, lewą kolumnę w wynikach wyszukiwania, stronę oferty i pozostałe miejsca emisji (np. stronę główną i stronę kategorii). Przy tworzeniu pierwszej kampanii w Allegro Ads warto zdecydować się na wszystkie te miejsca. Po kilku tygodniach możesz sprawdzić, które miejsca w Twoim przypadku generują najwyższy zwrot z inwestycji. Warto też rozważyć rozbicie grup reklam na poszczególne miejsca emisji i dostosowanie do nich odrębnych stawek za kliknięcie.

Pamiętaj, że każdy klient przejawia inne zachowania i w inny sposób poszukuje produktu. Dlatego warto być w każdym miejscu, aby Twoja oferta zawsze miała szansę wyświetlić się Kupującemu.

 

Błąd 4: Reklamuję pojedyncze oferty w grupie reklam.

Wskazówka: Unikaj grup reklam, które reprezentuje tylko jedna oferta.

Czasami użytkonicy wybierają, tylko jedną/dwie oferty do grupy reklam i na podstawie takiej kampanii oceniają jej skuteczność. Na początku warto sprawdzić wszystkie swoje oferty, aby dokonać analizy, które z nich wzbudzają największe zainteresowanie, a docelowo - które generują najwyższy zwrot z inwestycji.

Jeśli wybierzesz tylko jedną ofertę, pozbawisz nas możliwości optymalnego wykorzystania budżetu pomiędzy najbardziej skuteczne oferty.

 

Błąd 5: Reklamuję w kampanii oferty, które sprzedają się najsłabiej. Liczę, że zaczną się sprzedawać.

Wskazówka: Kluczem do sukcesu jest zidentyfikowanie najlepszych produktów.

Kampania Allegro Ads zapewnia Ci dotarcie do Klientów w momencie, kiedy szukają produktów, które oferujesz. Dzięki niej wybrane przez Ciebie oferty otrzymują zastrzyk wartościowego ruchu, który z dużym prawdopodobieństwem zostanie zakończony transakcją u Kupującego.

Im lepszą i bardziej konkurencyjną ofertę dodasz do Ofert sponsorowanych, tym mniejsza liczba płatnych kliknięć będzie prowadzić do transakcji z udziałem Twojej oferty. Upraszczając: więcej możesz zyskać reklamując najlepsze oferty.

 

Błąd 6: Wszystkie oferty zawieram w jednej grupie reklam.

Wskazówka: Zadbaj o strukturę konta.

Najlepiej tworzyć kampanie, które są związane z jednym tematem. Dopiero w grupach reklam zastosuj bardziej szczegółowy podział. Im lepiej pogrupujesz swoje reklamowane oferty, tym łatwiej będzie Ci dobrać optymalne stawki, budżet dzienny i ocenić efektywność kampanii.

Grupując reklamy np. według produktów z jednej kategorii albo w jednym przedziale cenowym, możesz lepiej dostosować stawkę CPC oraz budżet dzienny. Grupy reklam możesz też podzielić ze względu na popularność produktów, sezonowość lub wyodrębnić te, które sprzedają się najlepiej. Wszystko zależy od Twojego asortymentu.

poradnik ads allegro

 

Błąd 7: Niedostosowuję swoich kampanii do sezonu.

Wskazówka: Przygotuj się do sezonu.

Znasz swój biznes najlepiej i wiesz, kiedy jest u Ciebie najlepszy sezon. Przeanalizuj swoją sprzedaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy, aby wiedzieć, kiedy warto postawić na dodatkowe działania reklamowe. Możesz mieć aktywną kampanię przez cały rok, ale podczas sezonu skup się na najbardziej pożądanych produktach w tym czasie.

Możesz również skorzystać z Planera kampanii i sprawdzić trendy roczne dla poszczególnych słów kluczowych, które najlepiej charakteryzują Twoje produkty.

Większe zainteresowanie Twoimi produktami to dla Ciebie najlepszy czas, aby zwiększyć sprzedaż. Dobrze przygotowana oferta i możliwość wyświetlania jej w najlepszych miejscach na Allegro to może być Twój klucz do sukcesu!

 

Już wiesz, na co warto zwrócić uwagę w Allegro Ads. Każdy biznes jest inny, dlatego warto samodzielnie się przekonać, które rozwiązania będą najlepsze dla Ciebie.

Chcesz dowiedzieć się więcej o Allegro Ads? W kursie “Jak zwiększyć sprzedaż”, poznasz mechanizm naszej usługi.

Czy ten artykuł był pomocny?