Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

Zumba: idealna na ponurą jesień

Chciałabyś poćwiczyć, ale zwykłe zajęcia fitness w klubie jakoś cię nie przekonują? Jesienna pogoda nie zachęca do biegania ani innej aktywności na dworze? Podpowiadamy: wypróbuj zumbę. To świetny sposób, żeby poprawić kondycję i wzmocnić mięśnie. Warunek jest jeden: musisz lubić tańczyć. Bo zumba to muzyka, rytm i mnóstwo radości.

Zumba: idealna na ponurą jesień

Jeżeli wchodząc do klubu fitness, słyszysz głośne klaskanie, krzyki i śmiechy, to prawdopodobnie właśnie odbywają się zajęcia zumby. Najbardziej przyciąga jej prostota i pozytywna energia, jaką wyzwala. Wygląda jak skrzyżowanie zajęć tanecznych z radosną imprezą w klubie. Ale nie daj się zmylić spontanicznemu lookowi: każdy trening jest precyzyjnie ułożony. Choreografia zumby zawiera elementy salsy czy bacchaty, a nawet tańca brzucha. Podczas zajęć mniejszy nacisk kładzie się na poprawne wykonywanie tanecznych kroków, a większy na płynność i dobrą zabawę. Choreografii łatwo się nauczyć, a nawet osoby początkujące będą umiały naśladować kroki. Charakterystyczna jest rytmiczna, melodyjna i łatwo wpadająca w ucho muzyka. Wielu instruktorów lubi używać jako podkładu najnowszych przebojów.

Co ci da zumba?

Choreografia jest tak pomyślana, aby wzmacniać wszystkie ważne partie mięśni. Zawiera ćwiczenia siłowe, wytrzymałościowe i koordynacyjne. A dynamiczny wysiłek trwający kilkadziesiąt minut poprawia kondycję i działa, tak samo jak każdy inny wysiłek kardio. Dobrze poprowadzone zajęcia mogą spowodować spalenie powyżej 500 kilokalorii (możesz to sprawdzić, używając np. zegarka z licznikiem kalorii). Warunek: musisz ćwiczyć uczciwie. Nie licz na efekt, jeżeli po zajęciach twoja koszulka jest sucha, a ty nie jesteś zasapana.

Takie zajęcia dają następujące korzyści:

  • poprawiają nastrój,
  • dają pozytywną energię na resztę doby,
  • wzmacniają mięśnie nóg,
  • kształtują pośladki,
  • delikatnie rozbudowują mięśnie pleców i ramion,
  • pomagają spalać tkankę tłuszczową,
  • pomagają w nawiązywaniu nowych relacji: atmosfera na zajęciach jest wyjątkowo przyjazna i energetyczna,
  • poprawiają wytrzymałość organizmu, wzmacniając układ krążenia,
  • redukują stres i pomaga się zrelaksować, w efekcie może np. ułatwiać zasypianie.

Kto może ćwiczyć zumbę?

To jeden z nielicznych stylów fitness, w których w zasadzie nie ma żadnych ograniczeń. Ćwiczyć mogą i dzieci, i osoby bardzo wiekowe. Nie liczy się też kondycja: zarówno osoby, które dopiero co wstały z kanapy, jak i wyćwiczone będą się na zumbie bawiły dobrze. Jedynym ograniczeniem może być stan zdrowia: jeżeli masz jakieś problemy ze zdrowiem, skonsultuj się z lekarzem rodzinnym.

Jak się przygotować do zajęć?

Na zajęcia warto zabrać ze sobą:

  • bidon na wodę– każda aktywność wymaga dodatkowego nawadniania;
  • stanik sportowy– jeżeli masz dorodny biust, przyda się dobry biustonosz, żeby twoje piersi nie podskakiwały;
  • wygodna, niekrępująca ruchów bluzka;
  • legginsy, dobrze trzymające się w pasie spodnie sportowe lub spodnie do tańca.

Jakie są inne możliwości?

  • Jeżeli jesteś mamą, poszukaj zajęć, w których można uczestniczyć z dziećmi – i przedszkolaki, i uczniowie wręcz uwielbiają te zajęcia. Zanim jednak pójdziecie poćwiczyć, upewnij się, że instruktor jest miły i pozytywnie nastawiony. Możesz „podejrzeć” zajęcia przed pierwszą wizytą. Uszczęśliwione i roześmiane dzieci są najlepszą wizytówką trenera.

  • W wielu miejscach można także uczestniczyć w aquazumbie, czyli zajęciach prowadzonych w basenie. Są świetnie np. dla osób z dużą nadwagą lub wracających do siebie po chorobie. Mają wszystkie zalety zumby, ale mniej obciążają stawy.

Jak widać, zumba jest dobra dla każdego, dlatego warto wykorzystać tę aktywność, żeby zapobiec jesienno-zimowemu pogorszeniu nastroju.

Czy ten artykuł był pomocny?

Artykuły z kategorii Sport i turystyka


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro