Zima w dobrej formie – nie zapominaj o ruchu w zimne dni

Zima w dobrej formie – nie zapominaj o ruchu w zimne dni

Zimowa aura nie sprzyja spacerom i dużej aktywności. W domu najchętniej siedzimy pod ciepłym kocem, a na zewnątrz przebywamy tylko tyle, ile to konieczne. Trudno się dziwić, kiedy na zewnątrz jest wietrznie i pada. Uzależnianie aktywności od pogody może skończyć się tym, że na kolejny trening pójdziesz na wiosnę. Warto pomyśleć o innych formach aktywności, nie tylko na zewnątrz.

udostępnij

Daria WystępekDaria Występek / 19-12-2016

Zorganizuj miejsce do ćwiczeń w domu

Nie potrzebujesz wiele, najważniejsza jest motywacja i chęć do ćwiczeń. Rozwiń matę do ćwiczeń i zadbaj o porcję ruchu co najmniej 3–4 razy w tygodniu. Dzięki temu uda się zachować formę i nie zaniedbać swoich mięśni. Nasze ciało jest stworzone do ruchu i trzeba o tym pamiętać. Poza matą przydadzą się hantle, gumy do ćwiczeń i duża piłka. Dzięki temu będzie o wiele łatwiej urozmaicać treningi. Ćwiczenia powinny być wykonywane w kilku seriach, najlepiej po 10–12 powtórzeń w 3–4 seriach. Cały trening powinien zajmować około godzinę, zawsze pamiętaj o dokładnej rozgrzewce i rozciąganiu. Nie potrzebujesz dużej ilości sprzętu, z hantlami czy gumami możesz stworzyć wiele ciekawych zestawów ćwiczeń, które skutecznie wzmocnią całe ciało.

Strój sportowy

Wygodne ubranie to podstawa, powinno być też ładne, bo to często jest zachętą do ćwiczeń. Kolorowe legginsy są pożądane zwłaszcza wśród kobiet. Do wyboru jest wiele marek i modeli. Niezbędne są też koszulka do ćwiczeń i stanik sportowy. Poza dobrymi butami nie potrzeba niczego więcej. Kilka ubrań sportowych zawsze przyda się w szafie. Zapewnią komfort w trakcie aktywności i będą odprowadzać wilgoć z powierzchni ciała.

Zalety ćwiczenia w domu

Nie ma nic złego w treningach domowych, dzięki nim można zaoszczędzić wiele czasu. Nie trzeba nigdzie dojeżdżać ani dostosowywać się do konkretnej godziny. To jest ogromną zaletą. Sami wybieramy czas, w którym możemy spokojnie poćwiczyć i czerpać z tego przyjemność. Jedni wolą wstać godzinę wcześniej, inni wolą trening po pracy. Warto słuchać swojego ciała i ruszać się wtedy, kiedy mamy energię. Zawsze należy też planować aktywność. Kiedy zapiszesz trening w kalendarzu albo dzienniku treningowym, o wiele bardziej prawdopodobne jest, że trening się odbędzie. Trzeba tego pilnować. Tylko regularne ćwiczenia mają korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Zimowe spacery

Zima nie zawsze jest sroga i nieprzyjemna. Kiedy jest chłodno, też można zrobić sobie przyjemny spacer. To bardzo dobra forma aktywności. Wystarczy włożyć ciepłą kurtkę i nieprzemakalne buty albo kalosze. Godzina szybkiego marszu pozwala budować formę, podobnie jak bieganie. Niska temperatura wymusza większe zużycie energii potrzebnej do ogrzania ciała. Jeśli chcesz, żeby wysiłek był bardziej efektywny, spróbuj spacerować z kijami do nordic walking. Dzięki temu uruchomisz górną partię ciała i spalisz znacznie więcej kalorii. Dodatkowo utrzymywanie całego ciała w ruchu pozwoli zachować wysoką temperaturę i nie pozwoli zmarznąć.

Zima trwa kilka miesięcy, lepiej nie robić sobie w tym czasie przerwy od aktywności. Aktywnie spędzany czas pozwoli zwiększyć poziom endorfin i zapobiegnie zimowym smutkom. Długie wieczory warto postrzegać jako dobrą okazję do wypróbowania nowych ćwiczeń w domowym zaciszu. Nawet jeśli ci się nie chce, nigdy nie pożałujesz wykonanego treningu. Jeśli ciężko ci się zmobilizować, zaproponuj wspólny trening przyjaciółce albo partnerowi.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?
podziel się

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro