Zdrowe pasty do kanapek - z bakłażana i czerwonej fasoli

Zdrowe pasty do kanapek - z bakłażana i czerwonej fasoli

Kanapki nie zawsze muszą składać się z masła, wędlin lub żółtego sera. Dzięki pastom mogą stać się zdrową przekąską, pełną smaków i witamin.

udostępnij

Iwona IgnatowskaIwona Ignatowska / 06-03-2019

W zależności od dodanych składników można przygotowywać pasty w różnych kolorach i smakach, które będą ciekawym urozmaiceniem codziennej diety. To jedno z tych dań, których smak zależy wyłącznie od wyobraźni. Poza tym powinny stać się ulubionym daniem osób na diecie odchudzającej. Najczęściej są łatwe do przygotowania, lekkie, mają mniej kalorii niż wędliny i sery i co ważne - dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych i minerałów. Do popularnych i zdrowych składników past do kanapek należą warzywa, które można piec i łączyć z serami, wędlinami czy rybami.

Przepisy

Pasta z bakłażana (100 g – ok. 46 kcal)

Bakłażan jest bogatym źródłem błonnika. Ma mało kalorii (100 g to ok. 20 kcal). Zawiera potas, wapń i magnez. Wyróżnia się właściwościami detoksykacyjnymi i jest polecany przy kuracji antybiotykowej. Przyspiesza przemianę materii, obniża poziom cholesterolu, zapobiega chorobom układu krążenia. Zawiera antocyjany, które są silnymi przeciwutleniaczami.

Składniki

Przygotowanie

Piekarnik rozgrzać do 200 st. C. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ułożyć pokrojone na kawałki bakłażany, paprykę pozbawianą gniazd nasiennych i obraną cebulę. Całość skropić oliwą z oliwek i posypać ziołami. Piec 15 minut, a następnie dodać czosnek. Piec przez kolejne 15 minut, aż warzywa się lekko zarumienią i będą miękkie. Gdy przestygną, 1/3 warzyw drobno posiekać, resztę zmiksować razem z powstałym podczas pieczenia sokiem na gładką masę. Dodać posiekane warzywa i dokładnie wymieszać. Doprawić do smaku sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Pasta z czerwonej fasoli (100 g – ok. 12 kcal)

Fasola czerwona zawiera witaminy z grupy B, a wśród nich szczególnie bogata jest w witaminę B1 (tiaminę), która działa przeciwdepresyjnie i zbawiennie wpływa na pamięć. Zawiera również żelazo, kwas foliowy, cynk, selen, fosfor, wapń, potas, skrobię i błonnik. Jest też bogatym źródłem białka, a także witamin z grupy A, D, E i K. Polecana osobom na diecie, gdyż jest bogata w błonnik, który ułatwia trawienie i oczyszczanie organizmu. Wyróżnia ją niski indeks glikemiczny i niewielka ilość kalorii.

Składniki

Przygotowanie

Rozgrzać piekarnik do 200 st. C. Upiec paprykę i czosnek. Skórka na papryce powinna zrobić się czarna, a czosnek – miękki. Gdy nieco przestygnie, obrać paprykę ze skóry i oczyścić z nasion. Do kielicha blendera włożyć odcedzoną i opłukaną na sicie fasolę. Dodać paprykę pokrojoną na kawałki, kapary, pomidory i oliwę oraz paprykę wędzoną. Czosnek wycisnąć i dodać do reszty składników. Całość zmiksować na gładką masę. Jeśli będzie za gęsta, dolać odrobinę wody. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro