Za zimno na dworze? Wypróbuj nowe sporty!

Zima zbliża się wielkimi krokami i nie każdy ma ochotę na wieczorny czy poranny jogging, tak jak w okresie letnim. Zimą mniej myślimy o aktywnościach fizycznych, a więcej o odpoczynku w przytulnych czterech kątach i kolejnym filmie w TV. Warto jednak wyrwać się z domu, żeby to, co wypracowaliśmy przez wiosnę i lato, nie poszło na marne.

udostępnij

Marlena JakotMarlena Jakot / 15-11-2016

Jak zarazić się sportem na nowo? Może wystarczy spróbować innej dyscypliny? Czegoś, co do tej pory wydawało się być poza naszym zakresem możliwości, a w rzeczywistości dzieje się zaraz obok nas. Sprawdźmy, jakie sporty są na topie i jak się do nich przygotować.

Crossfit

Crossfit od innych form aktywności odróżnia intensywność ćwiczeń oraz ich ciągła zmienność. Łączy w sobie elementy wytrzymałościowe, gimnastyczne, wzmacniające i koordynacyjne. Crossfit nie tylko umożliwia poprawę sylwetki, ale także uczy przełamywania własnych barier fizycznych i psychicznych. Ale przecież o to w tym chodzi, żeby się maksymalnie zmęczyć, zapomnieć o codziennych stresach, oderwać się od rzeczywistości i w rezultacie poczuć każdy mięsień swojego ciała. Jeśli planujemy rozpocząć przygodę z crossfitem, warto zadbać o wygodne legginsy i rękawiczki lub skórki gimnastyczne, które ochronią nasze dłonie przed potencjalnymi bolesnymi pęcherzami i odciskami. Zaraz po treningach należy porządnie zrolować ciało, by szybciej się zregenerowało.

Aquapunching

Aquapunching to coś, co zachwyci miłośniczki basenu i sportów walki. Zajęcia polegają na wykonywaniu uderzeń i wykopów w wodzie, która zwiększa energochłonność i skuteczność. Sylwetka staje się smuklejsza, a mięśnie dodatkowo korzystają na hydromasażu. Poza tym ważne jest to, że ryzyko kontuzji jest minimalne. Na zajęcia warto założyć wygodny strój kąpielowy, najlepiej dwuczęściowy, który zmaksymalizuje zakres ruchów wykonywanych w trakcie ćwiczeń.

Jumping fitness

Jumping fitness to intensywny system treningowy, który pomaga wzmocnić, ujędrnić i ukształtować seksowną sylwetkę dzięki skakaniu na trampolinach. Na zajęciach każdy ma do dyspozycji jednoosobową trampolinę o niewielkich rozmiarach, na której wykonuje się szybsze i wolniejsze skoki w takt muzyki. Czasami są to dynamiczne biegi, a czasami ćwiczenia znane z zajęć aerobiku. Na zajęcia z jumping fitnessu najlepiej założyć obcisłe spodenki i top, który nie będzie przeszkadzał podczas energicznych ruchów.

Bubble ball

To świetne rozwiązanie, kiedy za oknem mróz i pada, a wraz z przyjaciółmi nie macie pomysłu na aktywny wieczór. Bubble ball to zmodyfikowana odmiana piłki nożnej (najczęściej na hali sportowej), podczas której gracze znajdują się w ogromnych dmuchanym bańkach. Dzięki dmuchanym kulom zawodnicy mogą wpadać na siebie nawzajem bez obaw o kontuzję. Celem jest oczywiście zdobycie jak największej ilości bramek. Bubble ball gwarantuje mnóstwo pozytywnych emocji, śmiechu i pomaga pozbyć się nadmiernych kilogramów.

Jak widać, jest mnóstwo możliwości, dla których warto wyjść z domu i zaznać trochę ruchu. Samemu lub w grupie, wskazane jest, by choć raz w tygodniu aktywnie spędzić czas. Przedstawione powyżej propozycje dają nie tylko możliwość oddechu po ciężkim dniu pracy, ale również całkowite odstresowanie, mnóstwo uśmiechu i zabawy. A o to właśnie chodzi, by sport dostarczał nam nie tylko dawkę adrenaliny, ale też uśmiech i motywację na kolejny dzień.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro