Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościWszystko o: polskich grach RPG
Polska znana jest z gier komputerowych, trochę mniej z produkcji gier planszowych, a jeszcze mniej z rodzimych systemów fabularnych. Do najbardziej znanych gier RPG należą: „Neuroshima”, „Wiedźmin: Gra Wyobraźni”, czy „Wolsung”.
Czas czytania: 6 min
Polską grę komputerową każdy nazwie. „Wiedźmin” albo „Dying Light”, albo „This War of Mine”, albo jakiś inny przebój. A polską grę planszową? Tutaj również mamy światowe przeboje, takie jak „Neuroshima Hex” czy „Robinson Cruzoe”. Co jednak z systemami RPG? Czy u nas nie powstały żadne warte uwagi odpowiedniki „Warhammera”, „Dungeons & Dragons”, „Zewu Cthulhu” czy „Świata Mroku”? Oczywiście, że powstały. Większości nie udało się jednak wybić poza skalę krajową i popularnością nie mogą, niestety, konkurować z klasyką z Zachodu. A szkoda, bo w wielu przypadkach są to gry bardzo dobre i warte uwagi. Poniżej przedstawiamy listę tych, które wypada znać.
Arkona
- 180,00 zł
- Podręcznik RPG ARKONA Maciej Chotomski
- zyskuj do 5% z
- 110,00 zł
- Arkona - podręcznik RPG
- 100,00 zł
- Arkona Podręcznik RPG
Jeden z wczesnych polskich systemów fabularnych, dziś już praktycznie nieznany, ale możliwe, że powróci na fali zainteresowania słowiańszczyzną. „Arkona” opowiada bowiem alternatywną historię, w której Mieszko nie przyjął chrztu i nasze ziemie stały się ostoją pogaństwa. Gracze mogą wcielać się w wierzących w dawnych bogów Słowian lub też chrześcijańskich Niemców, Czechów lub Duńczyków.
De Profundis
„De Profundis” to eksperymentalna gra fabularna tak zwanej „nowej fali”, która rzuca wyzwanie ustalonym schematom gatunkowym. Gracze sami tworzą tutaj narrację, bez zwyczajowego udziału Mistrza Gry, korespondują ze sobą, opisując wyobrażone niesamowite wydarzenia, które spotkały ich bohaterów. Gra bardzo mocno nawiązuje do stylistyki grozy i horroru znanej z opowiadań H.P. Lovecrafta.
Dzikie Pola
- 288,15 zł
- Jacek L. Komuda - Dzikie pola
- zyskuj do 5% z
„Dzikie Pola”, stworzone między innymi przez znanego autora powieści historycznych Jacka Komudę, to spełnienie marzeń każdego fana sienkiewiczowskiej „Trylogii”, który chciałby wcielić się w XVII-wiecznego szlachcica. Gracze, a właściwie Panowie Bracia, odtwarzają właśnie bohanego autora powieści historycznych Jacka Komudę, terów z tamtego czasu – warchołów, husarzy, Kozaków i innych błękitnokrwistych poszukiwaczy przygód, którzy zanurzają się w gęsty, kolorowy i tak bliski naszym sercom klimat Rzeczpospolitej Szlacheckiej.
Kryształy Czasu
Legendarny pierwszy polski system fabularny, drukowany w częściach w nie mniej kultowym czasopiśmie „Magia i Miecz”, a potem, równo dwadzieścia lat temu wydany w wersji książkowej… i od tej pory, niestety, już nigdy nie wznawiany. „Kryształy Czasu” przenosiły graczy do Orchii, świata fantasy, którym rządzą orki, a gra charakteryzowała się bardzo rozbudowanymi, szczegółowymi i niestety, wyjątkowo skomplikowanymi zasadami.
Monastyr
Stworzony przez wydawnictwo Portal system dark fantasy, luźno odwołujący się do realiów renesansowej Europy i skupiający się na walce Dobra ze Złem, które w grze symbolizowane są przez Kościół i czarną magię. A przynajmniej tak się wydawało na pierwszy rzut oka. Ten rozbudowany system charakteryzował się bardzo zaawansowanym, ciekawym i realistycznym podejściem do systemu walki, który na szczęście miał również uproszczoną, bardziej dynamiczną wersję.
Neuroshima
- 449,00 zł
- Neuroshima - 18 podręczników
- 28,14 zł
- Gwarancja najniższej ceny
- Neuroshima Bestiariusz: Bestie
- 29,95 zł
- Neuroshima Krew i Rdza 2
- 16,82 zł
- Neuroshima. Prawo i ołów PORTAL
- 46,58 zł
- NEUROSHIMA 1.5 (RPG) PORTAL IGNACY TCZEWICZEK, MARCIN BLACHA, MICHAŁ ORACZ
- zapłać później z
- 29,50 zł
- Gwarancja najniższej ceny
- Neuroshima: Wyścig (RPG. 01)
- 19,99 zł
- Gwarancja najniższej ceny
- Neuroshima: Bohater Maxx
- 29,95 zł
- Neuroshima RPG: Suplement
- 35,26 zł
- Neuroshima Bestiariusz: Bestie
- zapłać później z
Najpopularniejszy i najbardziej znany polski system fabularny. „Neuroshima” to postapokaliptyczna przygoda, która czerpie swoje inspiracje z serii gier „Fallout”, z filmów takich jak „Mad Max” i „Terminator”, a nawet z kultowego filmu „Matrix”. Akcja rozgrywa się w Stanach Zjednoczonych spustoszonych przez wojnę nuklearną, a gracze, należący do różnych frakcji i plemion, muszą starać się przeżyć w tym częściowo postapokaliptycznym, częściowo cyberpunkowym świecie.
Wiedźmin: Gra Wyobraźni
- 147,90 zł
- Wiedźmin gra wyobraźni według Andrzeja
- zyskuj do 5% z
- 279,00 zł
- Wiedźmin gra wyobraźni
- licytacja5 dni
- 45,00 zł
- Wiedźmin Gra Wyobraźni wersja podstawowa
Fabularna adaptacja prozy Andrzeja Sapkowskiego nie zdobyła sobie takiej popularności, jak komputerowy „Wiedźmin” od CD Projekt RED, a przynajmniej jeszcze nie zdobyła. Pierwsza edycja tego systemu, „Wiedźmin: Gra Wyobraźni”, pojawiła się kilkanaście lat temu, jeszcze przed sukcesem gier komputerowych. Druga, całkowicie zmieniona i przygotowana pod auspicjami CDP RED, zaliczyła latem swoją światową premierę, ale nadal czekamy na jej polskie wydanie, które, niestety, cały czas się opóźnia.
Wolsung: Magia Wieku Pary
Innowacyjny system fabularny utrzymany w konwencji steampunk, którego akcja rozgrywa się w naszej rzeczywistości, a raczej w tej jej wersji, w której dominację uzyskała technologia bazująca na maszynach parowych. W „Wolsungu” gracze wcielają się w Niezwykłych Dżentelmenów i Damy, postacie z pierwszy stron gazet, przeżywające ekscytujące i niebezpieczne przygody, walcząc z różnego rodzaju czarnymi charakterami.
Zły Cień: Kruki Urojenia
Jeden z pierwszych polskich systemów fabularnych, powstały jeszcze w ubiegłym wieku, który bardzo mocno bazuje na mitach słowiańskich i pozwala graczom wcielać się nie tylko w ludzi, ale również w przeróżne półlegendarne lub czarodziejskie stworzenia. „Zły Cień: Kruki Urojenia” jest czymś w rodzaju fabularnej polskiej legendy – to system źle pomyślany i źle wykonany, zwłaszcza w dziedzinie mechaniki, i do dziś jest przysłowiowym „najgorszym z najgorszych” w swojej kategorii. A także prawdziwym białym krukiem. Polski rynek produkcji gier fabularnych może nie jest tak prężny i nie odnosi takich sukcesów, jak ten zajmujący się grami planszowymi, a już zwłaszcza komputerowymi i planszowymi, ale nie znaczy to, że nie ma na swoim koncie tytułów udanych lub… pamiętnych. I jest bardzo prawdopodobne, że będzie miał ich więcej, gdyż fala popularności tego typu zabawy, z przyjaciółmi, ołówkami i kostkami przy stole, znów rośnie i można się spodziewać, że przyniesie nam także nowe polskie gry RPG.
- 200,95 zł
- Kult: Boskość utracona - Podręcznik Główny gra RPG Alis Games
- zyskuj do 5% z
- 225,00 zł
- FALLOUT RPG Podręcznik Główny + pdf pl Alis Games
- zyskuj do 5% z
- 65,00 zł
- The world of darkness
- 449,00 zł
- Neuroshima - 18 podręczników