Trening kardio – sposób na ramiona, plecy, klatkę piersiową i nogi

Jak uzyskać harmonijnie rozwiniętą i wysportowaną sylwetkę? Sposobów jest wiele. Wszystko zależy od priorytetów treningowych. Aby rozbudować klatkę piersiową i plecy, najlepiej skupić się na ćwiczeniach siłowych z wolnymi ciężarami. Z kolei chcąc mieć smukłe, wysportowane nogi oraz ramiona, trenujmy z obciążeniem własnego ciała. Nic jednak nie wpływa tak korzystnie na zachowanie sportowej sylwetki jak trening kardio.

Przemek Harasimiuk Przemek Harasimiuk  / 22-10-2015

Niektórzy sądzą, że ćwiczenia kardio wymagają ogromnego wytrenowania. Kojarzą się z niezwykle długim i intensywnym wysiłkiem, po którym ubrania są mokre od potu, a zadyszka nie znika długo po zakończeniu treningu. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Trening kardio charakteryzuje się umiarkowaną intensywnością, która pozwala na kształtowanie sylwetki ludziom w każdym wieku, bez względu na masę ciała lub płeć. Dzięki niemu mamy również szansę pozytywnie wpłynąć na ogólną wytrzymałość oraz wydolność. To także jedna z najskuteczniejszych metod w walce z nadwagą.

Główne zasady treningu kardio

Planując rozpoczęcie ćwiczeń typu kardio, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim trening powinien być umiarkowany i regularny. Tempo wykonywanych ćwiczeń należy utrzymywać względnie na tym samym poziomie – dotyczy to zarówno biegania, jazdy na rowerze, pływania, jak i treningu obwodowego w siłowni. W fitness klubie mamy wielkie ułatwienie w postaci urządzeń monitorujących tętno. Dzięki temu możemy być pewni, że rytm ćwiczeń jest odpowiedni. Korzystając z aktywności na świeżym powietrzu, warto się zaopatrzyć w urządzenie monitorujące tętno, tzw. pulsometr. Aby trening kardio mógł przynieść dać jakiekolwiek korzyści, nie powinien być krótszy niż 30 minut. Najlepsze rezultaty możemy osiągnąć, ćwicząc co najmniej 3 razy w tygodniu. Wraz ze wzrostem wydolności możemy zwiększyć obciążenia, wydłużając czas wysiłku.

Kardio na świeżym powietrzu

Kiedy pogoda dopisuje, aż chce się trenować na świeżym powietrzu. Wystarczy założyć wygodny dres oraz buty do biegania. Miejskie chodniki i alejki w parkach przepełnione są ludźmi uprawiającymi marszobiegi i jogging w plenerze. Ten typ aktywności angażuje praktycznie wszystkie partie mięśni, od ramion, przez brzuch, pośladki i plecy, kończąc na nogach. Wersją nieco spokojniejszą, którą szczególnie polubili seniorzy, jest nordic walking. Chodzenie z kijkami łączy w sobie wszystkie zalety marszobiegu i śmiało można je uprawiać w większej grupie. Z kolei młodzi, w szczególności panie, wolą rolki, które świetnie modelują łydki, uda oraz pupę.

Kardio pod dachem

Asortyment kardio, jaki możemy znaleźć w fitness klubach, jest tak szeroki, że każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Dwa najpopularniejsze urządzenia to z pewnością bieżnia oraz rower stacjonarny. Obie maszyny są zamiennikami dwóch najchętniej wybieranych dyscyplin na świeżym powietrzu. Ich niewątpliwym atutem jest możliwość monitorowania oraz regulowania treningów na komputerach zintegrowanych ze sprzętem. Dzięki nim możemy zmieniać tempo biegu lub jazdy, wybrać odpowiednie nachylenie lub ustawić konkretny trening. Urządzeniem mniej obleganym, jednak również wszechstronnie rozwijającym nasze ciało, jest ergometr wioślarski. Wielkim atutem wioślarza jest ogromna ilość kalorii, jaką można spalić w czasie ćwiczeń. Kobiety częściej można spotkać na stepperach, które doskonałe rozwijają mięśnie nóg oraz pośladków, a także pleców oraz brzucha.

Trening kardio to gwarancja dużej dawki endorfin, jaką otrzymamy w czasie korzystania z ulubionej aktywności fizycznej. Wbrew pozorom ten wysiłek o umiarkowanej intensywności nie sprawi, że padniemy z wyczerpania. Wręcz przeciwnie, spowoduje systematyczny wzrost naszej kondycji, przyśpieszy spalanie tkanki tłuszczowej oraz zadba o właściwy rozwój sylwetki.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro