Test samochodu używanego Das WeltAuto: Vw Passat B8 2.0 TDI 190 KM

Test samochodu używanego Das WeltAuto: Vw Passat B8 2.0 TDI 190 KM

Niedawno przedstawiałem program samochodów używanych z gwarancją Das WeltAuto. Postanowiłem również sprawdzić na konkretnym przykładzie, czy faktycznie jest to dobre źródło zakupu samochodu używanego. Klient, przychodząc do salonu, ma możliwość tylko krótkiej jazdy testowej. Natomiast ja miałem okazję pojeździć Volkswagenem Passatem B8 z Das WeltAuto znacznie dłużej, a tym samym lepiej go sprawdzić i przedstawić Wam, czy warto skorzystać z tego programu.

udostępnij

Bartosz Szajnar Bartosz Szajnar  / 05-06-2019

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 190 KM

Ósmą generację Volkswagena Passata każdy dobrze zna, jest ona na rynku już pięć lat i zdążyła się opatrzyć. Jeździ ich sporo po naszych drogach. Wygląd to rzecz gustu, a jak wiadomo, Volkswageny są raczej stonowane stylistycznie. Za to starzeją się bardzo powoli. Passatowi B8 nie można zarzucić braku elegancji.

1

Testowany przeze mnie egzemplarz pochodzi z 2015 roku, wyposażono go w silnik diesla o mocy 190 KM i 400 Nm z Adblue i w automatyczną 6-biegową automatyczną skrzynię DSG. Przebieg samochodu to nieco ponad 92 000 km, czyli niewiele jak na silnik wysokoprężny. Samochód jest oferowany w programie Das WeltAuto za kwotę 89 000 zł. Ktoś być może powie, że to sporo jak na auto używane. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że jest to najbogatsza wersja wyposażenia Highline doposażona w kilka dodatków. Cena nowego egzemplarza mogła oscylować w okolicach 170 000 zł.

2

Testowany Passat ma bardzo bogate wyposażenie, jednak elementy, które mi się najbardziej spodobały, to cyfrowy wyświetlacz Active Info Display, adaptacyjny tempomat, cztery tryby jazdy (Eco, Normal, Sport i Individual), fotele ErgoActiv oraz trójstrefowa klimatyzacja.

3

Wnętrze

Passat B8 jest samochodem dużym i przestronnym, szczególnie ilość miejsca na tylnej kanapie potrafi pozytywnie zaskoczyć. Na przednich fotelach również nie można narzekać na przestrzeń. Z funkcji czysto praktycznych mamy do dyspozycji niewielki schowek na konsoli centralnej pod panelem klimatyzacji, w podłokietniku, nad lewym kolanem kierowcy oraz przed pasażerem. W drzwiach znajdują się kieszenie, które pomieszczą 0,5 l butelkę wody. Nie brakuje również uchwytów na kubki z kawą.

6

Schowki i kieszenie w drzwiach wykończono miękkim flokiem. Poza tym całe wnętrze wykonane jest z miękkich materiałów wysokiej jakości, a przy tym spasowanie jest niezwykle solidne. Testowany Passat po przebiegu przeszło 90 tys. km nie ma we wnętrzu niemal żadnych oznak zużycia. Nie zauważyłem, żeby jakikolwiek element wnętrza trzeszczał. Jedynie czarny plastik piano black jest nieco porysowany, ale taka jego uroda. Fotele nie są wytarte, a siedzisko nadal jest mięsiste, jak w nowym egzemplarzu.

7

Co prawda skórzana kierownica mocno się świeci, ale nie jest ona wytarta od eksploatacji. Wymaga jedynie mocnego czyszczenia, a jestem niemal pewien, że po nim będzie wyglądać jak nowa.

Elektronika

Passat posiada sporo systemów takich jak adaptacyjny tempomat, wyświetlacz Active Info Display zamiast klasycznych zegarów, częściowo elektryczny fotel kierowcy, cztery tryby jazdy, rozpoznawanie znaków drogowych i wiele innych. Wszystko sprawdziłem i nic nie wzbudziło mojego zaniepokojenia. Każdy z systemów; elektronika we wnętrzu, jak i system multimedialny działały płynnie i bez najmniejszego zarzutu.

8

Zespół napędowy

Zapewne większość osób interesuje, w jakim stanie są silnik i skrzynia biegów w Passacie po przebiegu ponad 92 000 km. Zanim powiem o stanie technicznym, muszę zobrazować, jak spisuje się silnik i skrzynia w codziennym użytkowaniu.

Testowy Passat ma pod maską 2.0 TDI 190 KM i aż 400 Nm. Muszę przyznać, że jeździ się tym bardzo dobrze. Jednostka napędowa jest dynamiczna, bardzo elastyczna i chętnie wkręca się na obroty. Przyspieszenie do pierwszej setki 7.7 sekundy oraz prędkość maksymalna 235 km/h mówią same za siebie. Są to osiągi w zupełności wystarczające jak na samochód tej klasy. Właściwie z każdych obrotów jesteśmy w stanie wyprzedzić. Pomaga w tym bardzo sprawnie działająca, automatyczna 6-biegowa skrzynia biegów DSG.

9

Jak to wszystko działa po przebiegu 92 000 km? Tak jak w nowym samochodzie. Silnik pracuje równo, cicho i płynnie przyspiesza. Nie zaobserwowałem również żadnego dymienia. Skrzynia biegów pracuje bardzo dobrze. Biegi zmieniane są płynnie i bez żadnego szarpania.

10

Spalanie 190 konnego diesla jest bardzo niskie. Podczas mojego testu, podczas którego często gasiłem lub odpalałem silnik, jeździłem po mieście oraz z prędkościami autostradowymi i w pełni korzystałem z całego zakresu obrotów, samochód spalił 5.8 l /100 km. Jestem pewny, że podczas normalnej jazdy ten wynik spadłby do 5.5 l /100 km.

5

Prowadzenie

Volkswagena Passata B8 prowadzi się bardzo precyzyjnie, pewnie i komfortowo. Przebieg 92 000 km nic w tej kwestii nie zmienił. Zawieszenie jest ciche i bardzo dobrze wybiera nierówności. Przy wysokich prędkościach prowadzi się pewnie i stabilnie. Podczas jazdy kompletnie nie czuć, że samochód ma przejechane prawie sto tysięcy.

4

Passat z Das WeltAuto.

Ogólny stan techniczny samochodu oceniam jako bardzo dobry. Silnik, skrzynia biegów oraz wszystkie inne podzespoły mechaniczne, jak i elektroniczne, pracują w nim prawidłowo. Komora silnika nie jest umyta i nie widać żadnych wycieków. Poziom wszystkich płynów eksploatacyjnych jest prawidłowy. Wnętrze samochodu jest bardzo zadbane, a jego stan wskazuje, że auto było należycie użytkowane.

Poza kilkoma niewielkimi zacierkami, lakier, jak i cała karoseria również nie budzą zastrzeżeń.

Na przykładzie tego jednego egzemplarza można uznać, że program Das WeltAuto jest wart polecenia, działa w praktyce i stanowi bardzo dobre źródło zakupu używanego samochodu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro