Test samochodu Jeep Grand Cherokee
Zdaniem eksperta

Test samochodu Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee to samochód, który nie tylko oferuje sporo komfortu w trasie, ale także lubi pobrudzić się w błocie. Zapraszam na test drogowego twardziela.

udostępnij

Marcin KamińskiMarcin Kamiński / 28-08-2018

Niczego się nie boi

Już na pierwszy rzut oka widać, że Jeep Grand Cherokee to typ mięśniaka. Jest duży – ma 4,8 m długości, około 2 m szerokości i 1,86 m wysokości. Masa własna? W zależności od wersji nawet do 2,5 t. 2

Tym Jeepem wjedziemy w prawie każdy teren. I co najważniejsze – sprawnie z niego wyjedziemy. Do zadań na bezdrożach najlepiej wybrać wersję Trailhawk, dysponującą dużym prześwitem, pneumatycznym zawieszeniem Quadra-Lift i napędem 4x4 Quadra-Drive II z elektronicznie sterowanym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (ELSD). 3

Decydując się na Jeepa Grand Cherokee, nie ma niestety dużego wyboru w kwestii konfiguracji pod względem silnika czy skrzyni biegów. Auto jest oferowane z trzylitrowym dieslem V6 pod maską i 8-biegowym automatem. I tyle. Jeśli chcemy, aby samochód był napędzany silnikiem benzynowym, musimy zdecydować się na o wiele droższą, ale i szybszą wersję SRT. Wówczas za sprawą ryczącej V8 pod naszą prawą nogą do dyspozycji znajdziemy aż 468 KM. Dla najbardziej wymagających Jeep przygotował model Grand Cherokee w wersji Trackhawk, dysponujący mocą 707 KM i rozpędzający się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s. Przy masie własnej pojazdu wynoszącej aż 2,5 t! To czyni z tego samochodu najpotężniejszego SUV-a na rynku. 4

Jak jeździ standardowa wersja z silnikiem Diesla pod maską? Naprawdę dobrze, również w trasie. Moc 250 KM i wysoki moment obrotowy silnika wysokoprężnego sprawiają, że auto jest elastyczne przy niemal każdej prędkości mimo dużej masy własnej samochodu. Z racji wagi, rozmiarów i napędu Jeep Grand Cherokee nie jest samochodem nazbyt ekonomicznym w mieście. Ale podczas jazdy w trasie byłem z niego bardzo zadowolony – zapewniał sporo wygody, a przy tym spalił ok. 8 l na 100 km, co uznaję za całkiem dobry wynik. W cyklu mieszanym spalanie wzrosło do 9,5 l na setkę. 7

Niczego nie udaje

Jeep jaki jest, każdy widzi, a w środku jest prosty, wręcz przestarzały. Kierowca przyzwyczajony przez innych producentów samochodów do miękkich plastików i przyjemnych w dotyku materiałów, wsiadając do Jeepa Grand Cherokee, może poczuć się nieco zażenowany. Jest twardo, spartańsko, można by rzec „po amerykańsku”. Nie tylko z zewnątrz widać, że modelowi Grand Cherokee bliżej do rasowej terenówki niż luksusowego SUV-a. 5

Proste, ale zapewniające sporo wygody wnętrze znakomicie współgra z możliwościami terenowymi auta. Jeep Grand Cherokee ma zaawansowany napęd 4x4, a także zawieszenie pozwalające regulować wysokość samochodu. Podczas jazdy w trasie pojazd automatycznie obniża się, aby zapewnić kierowcy lepsze prowadzenie, stawiać mniejsze opory powietrza i spalić mniej paliwa. Jeśli chcemy z kolei pobawić się w terenie, możemy Jeepa unieść i dzięki większemu prześwitowi (maksymalnie do 274 mm) nie bać się, że podwoziem zahaczymy o leżącą na drodze przeszkodę. 8

Podczas testów terenowych i zabawy w błocie miałem wrażenie, że dla tego samochodu największym ograniczeniem są opony – typowo drogowe, które muszą zapewniać komfort na asfalcie. Gdyby w tym modelu założyć opony o bardziej terenowym charakterze, nie byłoby dla tego auta rzeczy nie do wykonania. 1

Warto wspomnieć o kilku systemach bezpieczeństwa, którymi Jeep Grand Cherokee wspomoże kierowcę podczas jazdy po ulicy. Do dyspozycji jest asystent pasa ruchu, system zapobiegania wypadkom, wspomaganie parkowania czy monitorowanie martwego pola. Trzeba przyznać, że niewiele… 10

Auto z charakterem

Jeep Grand Cherokee nie jest autem najpiękniejszym. Nie jest najbardziej luksusowym ani najlepiej wykończonym. Nie jest również najbardziej zaawansowany technologicznie. Ale ma niepowtarzalny charakter. I za to cenię go najbardziej. To spójny samochód, w którym wszystko do siebie pasuje. Ma wielkie możliwości w terenie, choć znakomicie sprawdza się również w trasie. Zapewnia dużo przestrzeni w środku, a do tego wydaje się stosunkowo dobrze wyceniony – cennik otwiera kwota 236 600 zł. Jeśli masz duszę odkrywcy i jesteś żądny przygód, to samochód dla ciebie.

Czy ten artykuł był pomocny?
podziel się

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro