Test Jeep Renegade
Zdaniem eksperta

Test Jeep Renegade

Jeep Renegade to mały SUV, który świetnie sprawdza się w mieście, a jednocześnie wykazuje najlepsze właściwości terenowe wśród aut o zbliżonych wymiarach. Czy zatem warto wziąć go pod uwagę podczas poszukiwania samochodu?

udostępnij

Marcin KamińskiMarcin Kamiński / 15-05-2018

Sprawdzam, czy jest samochodem godnym uwagi, na przykładzie najwyższej wersji Trailhawk i najmocniejszego silnika o mocy 170 KM.

9

Rodzina Jeepów

Jeep Renegade za sprawą okrągłych reflektorów i charakterystycznej linii grilla przypomina najbardziej rasowego Jeepa – model Wrangler. Skutecznie przesłaniając tym fakt, że tak naprawdę „wnętrzności” tego auta to… Fiat 500X. Nic dziwnego, gdyż Jeep Renegade powstał we współpracy z Fiatem, który jest właścicielem marki Jeep. Mimo to styliści postarali się, aby Renegade wyraźnie różnił się od Fiata i zachował unikatowy charakter.

5

Renegade wręcz krzyczy, że jest Jeepem. Nawiązania do historii marki widać na każdym kroku, a proste, lecz czytelne logo z wizerunkiem kultowego Jeepa Willys zostało umieszczone w wielu nietypowych miejscach na całym samochodzie: kloszach tylnych świateł, maskownicach głośników, lusterku wstecznym, podszybiu czy w niektórych wersjach nawet na felgach aluminiowych. Na desce rozdzielczej znajduje się również napis informujący o tym, kiedy powstała marka Jeep.

3

Testy

Wbrew nieco mylącej nazwie najniższą wersją wyposażenia Jeepa Renegade jest model Sport. Najwyższą i najdroższą jego edycją jest Trailhawk, którego testowałem. Podobnie jak inne modele Jeepa, które przeszły odpowiednią certyfikację i z dumą noszą znaczek Trail Rated, Renegade Trailhawk przeszedł pomyślnie testy w pięciu kategoriach: trakcji, prześwitu, zwrotności, artykulacji zawieszenia i głębokości brodzenia. Jest to najbardziej terenowa wersja tego samochodu, który mimo małych rozmiarów i elementów z Fiata 500X plasuje się bliżej SUV-a niż crossovera. Wszystko za sprawą napędu z systemem zarządzania trakcją Selec-Terrain oraz dużemu prześwitowi pozwalającemu z powodzeniem pokonywać wysokie przeszkody i trudny teren.

1

System multimedialny

System multimedialny zainstalowany w Jeepie Renegade sprawia zawód. Owszem, nawigacja działa poprawnie, a aplikacje pozwalają korzystać z popularnych mediów społecznościowych z poziomu ekranu dotykowego samochodu, jednak jego niewielkie rozmiary (przekątna wynosi zaledwie 7”) skutecznie zniechęca do korzystania z tych opcji. System audio marki Beats również nie jest najlepszym, jaki możecie spotkać w samochodach.

2

Skrzynia biegów

Jeep Renegade to pierwszy kompaktowy SUV wyposażony w dziewięciobiegową skrzynię automatyczną. Ta informacja ze strony producenta w zderzeniu z rzeczywistością okazuje się jednak nie zaletą, ale wadą. Automat zmienia przełożenia raczej ospale, a przy tym mało delikatnie. Obniża to komfort podróżowania, lecz jednego nie można Jeepowi Renegade z tą skrzynią odmówić – ma mały apetyt na paliwo.

10

Silnik

Jeep Renegade może być wyposażony w jednostkę benzynową lub silnik Diesla. Pojemności 1.4 lub 2.0 generują moc od 110 do 170 KM. Wersja Trailhawk, którą testowałem, miała pod maską motor wysokoprężny 2.0 MultiJet II rozwijający najwyższą w tym modelu samochodu moc 170 KM. Niestety, wbrew oczekiwaniom ta liczba koni nie wystarcza, by jazda tym samochodem wywołała we mnie silne sportowe emocje, ale auto zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. W trybie miejskim można zejść ze spalaniem do poziomu 6-6,5 litrów na 100 kilometrów. A to naprawdę dobry wynik.

9

Wyjątkowy design

Największą zaletą Jeepa Renegade jest jego wygląd. Z pewnością należy do rasowych i wyróżniających się na rynku samochodów. Jego stylistyka bardzo mocno podkreśla, że jest Jeepem. O przynależności do tej marki świadczą również wysoki prześwit, dobre właściwości terenowe oraz napęd 4WD z systemem zarządzania trakcją. Za kierownicą czujemy się przyjemnie, choć wrażenia z jazdy za bardzo przypominają Fiata, na którego bazie Jeep Renegade powstał. Nie zmienia to jednak faktu, że gdybym miał wybierać pomiędzy modelem 500X z gamy Fiata a testowanym Renegade, z pewnością udałbym się do salonu Jeepa.

6

Konkurencja dla Renegade

A gdyby pod uwagę brać jeszcze inne marki? Cóż, tutaj walka staje się bardziej zażarta, ponieważ Renegade konkuruje z takimi samochodami, jak Honda HR-V, Mazda CX-3, Opel Mokka, Nissan Juke, Peugeot 2008, Renault Captur czy Suzuki Viatara. Jedno jest pewne – z nich wszystkich to właśnie Jeep najlepiej poradzi sobie w terenie. Jeśli zależy ci na tym przy wyborze samochodu, z modelu Renegade będziesz zadowolony.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro