Suplementy diety dla studentów. Wspomagają pamięć i koncentrację

W okresie jesiennym nasza energia spada, coraz częściej czujemy się zmęczeni, senni, mamy problemy z koncentracją i pamięcią. Częściej niż zazwyczaj dopadają nas drobne infekcje i przeziębienia. Ogólne osłabienie organizmu obniża naszą wydolność i motywację. Uskarżają się na to zwłaszcza studenci, którzy po intensywnym czasie wakacyjnych szaleństw, z początkiem października wracają na wykładowe aule.

udostępnij

Katarzyna KrupkaKatarzyna Krupka / 04-10-2016 / aktualizacja: 12-09-2018

Wielu z nich, chcąc podnieść swoją wydolność psychofizyczną, sięga po napoje energetyczne, które zazwyczaj oprócz substancji pobudzających zawierają mnóstwo konserwantów, sztucznych barwników i ogromne ilości cukru. Takie napoje działają szybko, ale na krótko a dodatkowo są szkodliwe dla zdrowia. Aby poprawić pamięć i koncentrację oraz cieszyć się dobrym zdrowiem mózgu przez długie lata, warto skupić się przede wszystkim na zdrowym odżywianiu, aktywności fizycznej, któa pobudza mózg i dotlenia tkanki oraz zastosować naturalną suplementację, która wspomoże mózg w okresie wytężonej pracy. Zatem, jakie suplementy są warte stosowania?

Żeń-szeń

To produkt, który ma bardzo szeroki wachlarz zastosowań. Żeń-szeń jest przeznaczony przede wszystkim dla osób pracujących umysłowo i uczących się, np. studentów i uczniów. To roślina, która bardzo często jest nazywana eliksirem życia i młodości. Regularnie stosowany zwiększa zdolność zapamiętywania i koncentracji. Poprawia działanie układu odpornościowego i skraca czas reakcji. Żeń-szeń powinien być stosowany również w celach profilaktycznych, gdyż obniża poziom cukru i złego cholesterolu we krwi, tym samym zmniejszając ryzyko rozwoju cukrzycy i miażdżycy. Aby wykorzystać maksymalnie jego potencjał, powinien być stosowany w trakcie nauki, a nie tylko przed egzaminami.

Ginkgo biloba

Ginkgo biloba (inaczej miłorząb japoński) to preparat doskonały zarówno dla studentów i uczniów w trakcie procesu uczenia się, jak i dla osób, które zauważyły u siebie pierwsze problemy z pamięcią. Ginkgo biloba nie tylko wspomaga sprawność umysłową i pamięć, ale również zmniejsza ryzyko wystąpienia problemów z układem krążenia, wzmacnia mięsień sercowy i jest naturalnym suplementem diety chroniącym przed chorobą Alzheimera. Miłorząb polecany jest też mężczyznom jako lek pomagający na problemy z libido. Dodaje energii, zmniejsza uczucie senności i znużenia. Warto stosować go przez cały rok, a w szczególności podczas wzmożonego wysiłku psychicznego i fizycznego.

Lecytyna

Lecytyna doskonale wspomaga pracę naszych szarych komórek. Wpływa na sprawność umysłową, ale jest także znana ze swojego dobroczynnego wpływu na wątrobę, poziom złego cholesterolu we krwi i krążenia. Aby poprawić pamięć i zwiększyć koncentrację, lecytyna powinna być przyjmowana przynajmniej przez miesiąc przed planowanym egzaminem czy zaliczeniem. Najbardziej wartościowa jest lecytyna sojowa i to właśnie ona jest najpopularniejsza wśród polskich suplementów diety poprawiających pracę mózgu.

Gotu kola

To wciąż mało popularny produkt, a szkoda, gdyż gotu kola to ratunek dla mózgu i jego szarych komórek. Z przeprowadzonych nad byliną badań wynika, że usprawnia współpracę lewej i prawej pólkuli mózgu, a jednocześnie wzmacnia, odżywia i przyspiesza regenerację komórek. To jednak nie koniec zalet, które powinni wykorzystać studenci. Gotu kola wpływa pozytywnie na pracę układu nerwowego, umożliwiając lepsze przyswajanie wiedzy. Dodatkowo regularne stosowanie suplementu zwiększa odporność na stres, redukuje uczucie zmęczenia oraz zmniejsza senność i znużenie, zwłaszcza podczas intensywnej nauki w trakcie sesji egzaminacyjnej.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro