Streetwearowe hity – najmodniejsze kicksy tego sezonu!

Streetwearowe hity – najmodniejsze kicksy tego sezonu!

Moda uliczna to skarbnica pomysłów, z której pełnymi garściami czerpią projektanci. Na nieoficjalnych ulicznych wybiegach światowych fashion weeków, a także na nogach gwiazd widać to, co modne w danym sezonie.

udostępnij

Katarzyna KołbuśKatarzyna Kołbuś / 07-02-2019

Jeśli chcemy znać prawdziwe hity obuwnicze 2019, podejrzyjmy garderobę ikon mody – Kanyego Westa, Kim Kardashian, Jay-Z czy Seleny Gomez. To tak naprawdę oni sprzedają pomysły znanych marek, które zresztą często z nimi współpracują. Puma np. nawiązała współpracę z Rihanną, promującą na ten sezon białe adidasy-sandały. Tego typu hybrydy to w tym roku niekwestionowany hit. Modne są kombinacje: elegancka podeszwa sportowego buta albo odwrotnie – gumowa sportowa podeszwa do oficjalnego obuwia. Ciekawym pomysłem jest odpinana podeszwa jak od workerów przyczepiana do męskich, formalnych, czarnych, skórzanych oxfordów – takie rozwiązanie zaproponowała marka Alyx 9SM’s. Z kolei Voile Blanche lansuje połączenie dwóch mocnych trendów, tj. sneakersów na grubej podeszwie z botkami elastycznymi.

Nieoczywiste połączenia

Dziwaczne połączenia widać też w deseniach – wręcz pożądane są odjechane kontrastujące zestawienia wzorów, np. kolorowego moro z paskami czy cętkami. Streetwear ma się wyróżniać nawiązaniami do sztuki i kultury. Na popularności zyskują np. marki rosyjskie, wykorzystujące w ozdabianiu butów litery z cyrylicy czy też motywy z ikon. Dzięki tym pomysłom na światowy rynek przebojem weszła marka Sputnik 1985. Modne są też zwierzęce motywywężowa skórka na kowbojkach z wąskim noskiem, czarna imitacja skóry krokodyla na butach sportowych (sneakersy z limitowanej kolekcji OFF-WHITE x BAPE).

Logomania jest obecna na ulicach, w większym nawet zakresie niż dotychczas, bo wszelkiego rodzaju łączenia są bardzo popularne, ale logo są w tym sezonie dyskretniejsze i często ukryte – wtapiają się w tło na ozdobnym pasku albo zdobią końcówki sznurówek. Być może wynika to z zalewu podróbek. Jeśli zatem chcemy kupić buty oryginalne, najpierw doczytajmy na stronie producenta, jak zostało to zaznaczone, i dokładnie porównajmy zdjęcia butów.

buty

Kolaboracje

Generacja Z – pokolenie internetowe, które najmocniej stawia na streetwear, czyli młodzi ludzie urodzeni po 2000 roku – wybiera indywidualność. Stąd ogromna popularność limitowanych kolekcji. Buty zaprojektowane przez gwiazdę lub popularnego projektanta albo lubianą uliczną markę, promowane przez znaną markę premium, są jednak często bajońsko drogie, młodzież więc sięga po prostu po podobne modele mniej znanych marek. W tym sezonie odsłony miało kilkanaście projektów tego typu. Siły połączyli m.in. Palace x Ralph Lauren czy Louis Vuitton x Virgil Abloh, ASICS x GmbH, Han Kjobenhavn x PUMA.

UNDERCOVER x Nike promują wstążki zamiast sznurówek i wciąż lansują masywne podeszwy z amortyzacją, np. React of Nike, a także nakładki z nubuku. Z kolei OFF-WHITE, model ODSY-1000, współtworzony przez Virgila Abloha, dyrektora artystycznego linii męskiej Louis Vuitton, wyróżnia się, ponieważ obejmuje wiele aktualnych trendów w obuwiu. Sylwetka tego odjechanego buta nawiązuje do opływowego obuwia tenisistów, ale jednocześnie do podeszew workerów, z ich chropowatą powierzchnią. Cholewka ma prześwitującą siateczkę, zdobi ją strzałka jak z GIF-ów, a na wystającym języku widać nakładkę z czerwonym tagiem. Jakby tego było mało, sznurówki są jaskrawożółte, co zresztą charakterystyczne dla tego sezonu. Kiedy patrzymy na te buty, możemy stwierdzić, że w modzie jest brzydota, i faktycznie sneakers tato – trampki na masywnych podeszwach, ze specjalną pianką amortyzującą w środku, deformujące sylwetkę, ale też na pewno przyciągające wzrok i wyróżniające z tłumu – są bardzo modne i już w dużej mierze opanowały także ulice miast w Polsce. Do ich sukcesu przyczynił się film „Bumblebee”, który zainspirował Pumę do wprowadzenia modelu Transformers RS-X Bumblebee.

Odświeżona klasyka

W 2019 roku nadal będą rządziły Air Max, w tym sezonie w kolorowej wersji. Hot będzie kolor żółty, a także jaskrawe, świecące hologramy, color blocking, srebrne i złote akcenty, jak w modelach z linii Adidas Superstar Foundation.

Raf Simons zaprezentował najnowszy rozdział swojej długoletniej współpracy z Adidasem podczas Paris Fashion Week Men’s FW19. Perforowania, czerwone akcenty na podeszwie, czarne paski na gumie łączącej but z podeszwą – to nowe wariacje na temat obuwia, który urzekał prostotą i minimalną kolorystyką (biel z akcentami zieleni). Na topie są też klasyczne trampki, wyglądające na zniszczone – porwane, fabrycznie ubrudzone, z łatami.

Warto zwrócić też uwagę na ozdoby, które pojawiają się na butach pań – must have są sandałki dekorowane piórkami lub frędzlami. Nowe życie dostają też męskie klapki basenowe – zdobione futerkiem stają się prawdziwym hitem ulicy.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro