Skompletuj sprzęt i wróć do domowych treningów po urlopie

Skompletuj sprzęt i wróć do domowych treningów po urlopie

Wakacje się skończyły i pora wrócić do codziennego życia Warto wypełnić wolny czas ulubionymi aktywnościami. Dobrym pomysłem jest też próbowanie nowych form aktywności. Może myślisz o bieganiu, jodze, boksie czy innej dyscyplinie, która wydaje ci się interesująca? Warto podjąć wyzwanie. Nowy sport można połączyć ze swoją ulubioną dyscypliną i trenować je naprzemiennie. Ciało lubi być zaskakiwane nowymi formami ruchu, dzięki temu jest bardziej sprawne.

udostępnij

Daria WystępekDaria Występek / 30-08-2016

Stawiaj wysoko poprzeczkę

Mierz wysoko i nie przejmuj się, że początkowo nie dajesz rady. Nikt nie jest od razu mistrzem. Od czego zacząć?

Bieganie

Jeśli marzysz o startach w biegach ulicznych i z zazdrością patrzysz na znajomych zdobywających medale, zacznij biegać. Początki powinny być bardzo wolne, a jeśli startujesz od zera, bieg przeplataj marszem. Dzięki temu nie zrazisz się szybko. Potrzebujesz dobrych butów i wygodnego stroju. Postaw na koszulkę i spodenki lub legginsy. Na początek wystarczy motywacja do regularnych treningów. Postaraj się biegać lub maszerować w szybkim tempie 3 razy w tygodniu. Dzięki temu szybko zyskasz lepszą formę. Biegać można także zimą. Nie obawiaj się niskich temperatur – zimy nie są bardzo mroźne, wystarczy dodatkowa bluza i kurtka, żeby było komfortowo. Do tego czapka, rękawiczki i można iść na trening.

Rower

Jazda na rowerze to jedna z przyjemniejszych aktywności fizycznych. Możesz wybrać rower miejski albo szosowy, jeśli myślisz o dłuższych i szybszych treningach. Rower to także dobry środek komunikacji, więc warto zastąpić nim samochód, kiedy tylko masz taką możliwość, dzięki temu zyskasz lepszą formę i sylwetkę. Zawsze pamiętaj o kasku dla zachowania bezpieczeństwa. Wybieraj się na trening 3–4 razy w tygodniu, stopniowo wydłużaj trasę i staraj się ją zmieniać, żeby nie popaść w rutynę.

Trening siłowy

Jest idealnym dopełnieniem treningu kardio, czyli np. biegania i jazdy na rowerze. Dzięki łatwej dostępności sprzętu i planów treningowych każdy może ćwiczyć w domu. Trening siłowy można przeprowadzić z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała albo wspomóc się dodatkowym sprzętem. Przydadzą się hantle, sztanga czy drążek do podciągania. Na początek nie potrzebujesz skomplikowanego sprzętu – wystarczy jeden rodzaj obciążenia, można zrobić z nim wiele ćwiczeń. Podobnie jak w przypadku innych treningów, najważniejsza jest systematyczność. Aby trening był skuteczny, rób go minimum 2 razy w tygodniu.

Pływanie

Nigdy nie jest za późno na naukę pływania. Jesień i zima to dobry czas na zdobycie nowych umiejętności. Pływanie przyda się osobom, które spędzają dużo czasu przed komputerem, bo dzięki temu wzmocnią kręgosłup i zadbają o postawę. To także dobry sport dla wszystkich, którzy nie mogą przeciążać stawów oraz dla osób z nadwagą. Woda działa odciążająco i sprawia, że znacznie łatwiej wykonać ruch. Potrzebujesz jedynie kostiumu lub kąpielówek i pary klapek, żeby zacząć.

Joga

Kup dobrą matę i zacznij od nauki prostych asan. Początkowo może być ciężko, ale z czasem joga pomoże wypracować silne i sprawne ciało. Będziesz mieć ładniejszą postawę i silniejsze plecy. Skorzysta na tym również umysł. Wybierz rodzaj jogi, który najlepiej do ciebie pasuje.

Niezależnie od tego, na co się zdecydujesz, pamiętaj, że aktywność fizyczna ma być przyjemnością. Nie zrażaj się za szybko, ale jeśli czujesz, że coś nie jest dla ciebie, szukaj dalej. Na pewno znajdziesz dyscyplinę, która da ci satysfakcję.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro