Skakanka – jeden z najlepszych przyborów do ćwiczeń

Skakanka – jeden z najlepszych przyborów do ćwiczeń

Mimo że kojarzy się z dzieciństwem, skakanka to skuteczny przyrząd do ćwiczeń, za pomocą którego można wykonać efektywny trening. To nie tylko intensywny wysiłek tlenowy, ale też dobre ćwiczenie ujędrniające całe ciało, szczególnie nogi, pośladki i brzuch. Taki trening wspomaga także pracę układu krążenia, zwiększa tętno spoczynkowe i skutecznie wzmacnia serce. Jak skakać, żeby uzyskać takie rezultaty?

udostępnij

Daria WystępekDaria Występek / 16-10-2015

Dobry trening

Skoki na skakance można potraktować jako oddzielny trening albo jeden z jego elementów. Na początek bardziej odpowiedni będzie drugi wariant. Skoki na skakance to bardzo wymagający wysiłek, może być ciężko skakać bez przerwy z różną intensywnością. Z czasem trening powinien być coraz przyjemniejszy, bo nie będzie sprawiał większych trudności. Bez wątpienia warto trenować i budować wytrzymałość. Jakie są zalety takiego treningu? Przede wszystkim dodaje energii, rozgrzewa wszystkie mięśnie, spala mnóstwo kalorii i przygotowuje ciało do dalszych ćwiczeń. Wielu sportowców ceni sobie trening z tym prostym przyborem. To dobre ćwiczenia na koordynację i równowagę mięśniową.

W czasie skakania pracują mięśnie całego ciała, także mięśnie brzucha, których wzmocnienie jest często głównym celem osób trenujących. Mocne mięśnie brzucha zapewniają nie tylko atrakcyjny wygląd, ale też prawidłową postawę. Pomagają ustabilizować tułów, utrzymać równowagę i prawidłową postawę w ciągu dnia. Godzinny trening to nawet 700 spalonych kalorii – więcej niż podczas biegania. Godzina to bardzo dużo, ale nawet 15 minut będzie dobrym rezultatem i pomoże spalić około 170 kalorii. Można zaopatrzyć się w skakankę z licznikiem, żeby dokładnie monitorować liczbę skoków i spalonych kalorii. Taki gadżet może być motywujący do podejmowania kolejnych treningów.

Jak dobrać skakankę?

Wydaje się, że skakanki niczym się od siebie nie różnią, jednak jest jeden szczegół, na który trzeba zwrócić uwagę. Aby skakanka była odpowiednia, musi mieć odpowiednio dopasowaną długość. Idealna to taka, która sięga do pach, kiedy staniesz na środku i naciągniesz ją ku górze. Zbyt krótka skakanka nie nadaje się do treningu, zbyt długą możesz zazwyczaj łatwo skrócić.

Skakanka zapewnia ciężki i intensywny trening, który wymaga odpowiedniego obuwia. But powinien stabilizować stopę oraz zapewniać odpowiednią amortyzację w celu ochrony stawów. Pomocne jest też odpowiednie ubranie, które będzie przylegało do ciała. Legginsy i przylegająca do ciała koszulka to najlepsze rozwiązanie. Luźne ubrania mogą utrudniać trening i spowalniać skakankę.

Jak zacząć?

Pierwsze treningi mogą być męczące, kilka minut skoków to wystarczający czas na początek. Trzeba zbudować kondycję, która z czasem pomoże trenować dłużej. Unikniesz wtedy przemęczenia. Początkowo skacz około 30 sekund, odpoczywaj w marszu przez kolejnych 15 sekund. Taki cykl powtórz 10 razy, w kolejnym treningu 12–15 razy, w zależności od kondycji. Po kilku tygodniach będziesz mógł skakać kilka minut bez przerwy. Skoki nie powinny być wykonywane w maksymalnym tempie, rób je spokojnie. Jeśli masz taką potrzebę, możesz przeskakiwać z nogi na nogę.

Niewielki koszt sprzętu sprawia, że jest to trening, którego może spróbować każdy. Jeśli spodoba ci się taka forma ruchu, możesz sprawić sobie bardziej wytrzymałą skakankę bokserską. Ćwiczyć można zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu.

Jak często ćwiczyć?

Wszystko zależy od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją aktywność fizyczną, czy chcesz wprowadzić nowy element do ćwiczeń. Na początek zacznij od 3–4 razy w tygodniu, z czasem możesz wykonywać krótki trening – około 15 minut każdego dnia. Najważniejsza jest systematyczność. Dzięki temu trening stanie się nawykiem i będzie sprawiał przyjemność. Dzięki ćwiczeniom na skakance poprawi się wygląd sylwetki, przyspieszy tempo przemiany materii i zrzucenie zbędnych kilogramów będzie łatwiejsze. Nie powinien być to jedyny trening, jaki wykonujemy. Najlepsze efekty uzyskamy w połączeniu z ćwiczeniami siłowymi, np. przysiadami, wypadami nóg, pompkami czy ćwiczeniami na mięśnie brzucha.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro