Aktualnie trwają przerwy techniczne w wielu bankach oraz PayU. Do godziny 8:00 możesz napotkać problemy z płatnościami.

Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę
Zdaniem eksperta

Seat Leon Cupra – test

Seat Leon Cupra to samochód dający naprawdę sporo emocji. Czy ma jednak szansę z ogromną konkurencją w tym segmencie aut? Sprawdzamy!

Seat Leon Cupra – test

Seat Leon to przedstawiciel popularnego segmentu kompaktów, konkuruje więc wieloma modelami samochodów. Wśród nich są Audi A3, Ford Focus, Honda Civic, Opel Astra, Peugeot 308, Citroen C4, Mazda 3, Renault Megane, Skoda Octavia czy kultowy wręcz Volkswagen Golf. Co ciekawe, z kilkoma z tych modeli Seat Leon ma wspólne geny. Jak to możliwe?

Seat wchodzi w skład koncernu Volkswagen. Skonstruowano go z wykorzystaniem płyty podłogowej MQB. Na niej zbudowano również Audi A3, Skodę Octavię i Skodę Rapid, a także Volkswagena Golfa. Czym zatem Seat Leon wyróżnia się na tle konkurencji? 3

Hiszpański temperament

Choć Seat korzysta z niemieckiej technologii, to do swoich aut dodaje odrobinę hiszpańskiego temperamentu. Przedstawicielem tego typu aut jest najmocniejsza wersja, czyli Seat Leon Cupra.

  1. deska rozdzielcza
  2. fotele
  3. nawiewy
  1. deska rozdzielcza
  2. fotele
  3. nawiewy

Seat Leon Cupra jest sportową odmianą popularnego auta kompaktowego. Pod jego maską kryje się dwulitrowa jednostka benzynowa 2.0 TSI rozwijająca moc 300 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Do tego trzeba dołożyć gwarantującą szybką zmianę przełożeń automatyczną skrzynię biegów DSG oraz napęd na cztery koła 4Drive zapewniający znakomitą przyczepność bez względu na warunki atmosferyczne. Efekt to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. 1

Osiągi to jednak nie wszystko. Seat Leon Cupra dostarcza wiele emocji. Być może to wynik hiszpańskiego temperamentu, a być może efekt tego, że dostępny w salonie Seata samochód ma pod karoserią aż 60% części z rasowej wyścigówki Seat Leon Cup Racer. Niezależnie od tego to nadal Leon – samochód kompaktowy, który w codziennym użytkowaniu okazuje się wyjątkowo przyjemny, tym bardziej że sportowe fotele dobrze trzymają na boki, ale przy okazji są bardzo wygodne. 8

Limitowane emocje

Jest jednak coś, co jeszcze mocniej rozpala zmysły. Mowa o limitowanej wersji tego auta – Seacie Leonie Cupra R. To samochód adresowany do kierowców, którzy kochają prowadzić. Świadczy o tym nie tylko moc silnika, podniesiona do 310 KM, ale także tradycyjna, manualna skrzynia biegów. Pozwala ona na pełną kontrolę nad samochodem i obrotami, co z kolei przekłada się na znakomite dźwięki płynące z układu wydechowego. Nie ukrywam, że właśnie podkręcanie obrotów i gra na strzelających wydechach były moim ulubionym zajęciem w tym samochodzie. 5 Seat Leon Cupra R nie tyko znakomicie się prowadzi, ale także wyśmienicie wygląda. Limitowana do 799 sztuk wersja jest dostępna w czarnym lakierze z dodatkami w miedzianym kolorze – lusterkami czy elementami zderzaków.

  1. felgi
  2. logo
  3. lusterka
  4. numer wersji limitowanej
  1. felgi
  2. logo
  3. lusterka
  4. numer wersji limitowanej

W zestawieniu z 19-calowymi felgami, a także spojlerem czy listwami wykonanymi z czystego karbonu tworzy wysmakowaną całość. Moim zdaniem małą, ale znaczącą wisienką na torcie są czarne logotypy marki oraz oznaczenia modelu. 6 W przypadku Seata Leona Cupra R muszę jeszcze wspomnieć o hamulcach. Ten element zaskoczył mnie w tym samochodzie. Mimo że spodziewałem się po nim sportowych emocji, to jednak siła, z jaką układ hamulcowy zatrzymuje auto, robi ogromne wrażenie. 7 Jest też element, który w tym samochodzie mnie rozczarował. Jest nim napęd. O ile tradycyjny Leon Cupra ma napęd na cztery koła, o tyle wersja R – wyłącznie na przednie koła. Dziwi to, tym bardziej że moc w tym samochodzie została zwiększona, więc walka o przyczepność staje się jeszcze trudniejsza. Na szczęście w praktyce okazało się, że mimo napędu wyłącznie na przednią oś Seat Leon Cupra R zapewnia doskonałą przyczepność, za co odpowiada nie tylko zawieszenie, ale także zwiększona poprzez pakiet aerodynamiczny siła dociskowa.

  1. dokładka zderzaka
  2. wloty
  3. zderzak
  1. dokładka zderzaka
  2. wloty
  3. zderzak

Jeśli Seat Leon Cupra R to nadal za mało, spójrzcie na Seata Leona ST Cupra 370 Carbon. To wyjątkowa, limitowana do zaledwie 13 sztuk w Polsce wersja samochodu, którego moc wynosi aż 370 KM. Dzięki niej auto rozpędza się do setki w zaledwie 4,5 s. I to w nadwoziu typu kombi! Czy można wymarzyć sobie lepsze auto rodzinne dla taty i mamy, którzy kochają motoryzację i pasjonują się samochodami, ale jednocześnie szukają praktycznego auta do codziennego użytku?

Ostatni taki Leon

Jeśli rozważasz zakup Seata Leona Cupra, musisz się śpieszyć. To ostatni taki samochód w gamie Seata. Wynika to z tego, że Cupra stała się osobną marką, więc wszystkie sportowe modele Seata będą nazywać się Cupra. Budowa sieci salonów, w których będą sprzedawane tego typu samochody, już się rozpoczęła. Teraz więc jest najlepszy moment, aby stać się właścicielem Leona, który potrafi zaskoczyć na drodze niejednego kierowcę.

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

Może Cię także zainteresować


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro