Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościRóżne marki, jeden koncern – kto jest z kim w świecie motoryzacji?
Przez wiele lat jedne marki wykupywały inne, ktoś plajtował i przechodził w ręce kogoś innego. W ten sposób obecnie mamy w branży motoryzacyjnej kilku mocnych graczy, którzy zrzeszają poszczególne marki. Samochodowych indywidualistów nie zostało zbyt wielu. To jak to w końcu jest? Kto jest kim?
Czas czytania: 13 min
Rynek motoryzacyjny stale ewoluuje. Klienci chcą kupować coraz lepsze auta, bardziej wszechstronne, ekologiczne, nowoczesne, a przy tym świetnie wykonane. Kiedyś auto miało po prostu jeździć, a marki miały w swojej ofercie zaledwie po kilka modeli. Dziś większość producentów tworzy niemal wszystkie typy aut – od małych miejskich „pchełek”, przez sedany i rodzinne minivany, aż po samochody dostawcze, a ostatnio także warianty elektryczne i hybrydowe. Choć projektowanie nowych modeli w końcu przyniesie zysk (przynajmniej takie jest założenie), to zanim z taśmy produkcyjnej zjadą jeszcze ciepłe nowe samochody, trzeba zainwestować nie tylko lata pracy, ale i grube miliony w projekty, rozwiązania technologiczne, badania itp. Takie inwestycje można robić, mając kapitał jakiejś dużej korporacji. Poszczególne marki nie miałyby wielkich szans na odniesienie spektakularnego sukces na rynku, gdyby chciały działać na własną rękę, a to z prostego powodu – nie byłyby w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb konsumentów. Działając wespół w zespół, mogą swobodnie podbijać rynek. Nie od dziś wiadomo, że kluczem do sukcesu jest gra zespołowa.
Volkswagen Auto Group (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, Porsche, MAN, Scania)
- 33 500,00 zł
- Audi A4 1.8 turbo benzyna oplacony serwisowan...
- 59 900,00 zł
- Audi Q5
- 44 500,00 zł
- Skoda Superb Skoda Superb III LaurinampKlement
- 135 300,00 zł
- Audi A6 TDI 40 Sport Panorama Quattro Radar Be...
- 26 900,00 zł
- AUDI A4 (8K2, B8) 2.0 TDI 143 KM
- 74 900,00 zł
- Skoda Superb __PRZEPIĘKNA WESJA STYLE
- 75 300,00 zł
- Volkswagen T-Roc Volkswagen T-Roc
- 22 900,00 zł
- Audi A4 super stan 100 oryginal okazja Gwarancja
- 69 900,00 zł
- Skoda Superb PIĘKNA WERSJA STYLE __ALCANTARA
- 28 850,00 zł
- Audi A1 Audi A1 1.2 TFSI Sportback Attraction
- 16 950,00 zł
- Audi A4 2,0130 KM __ bezwypadkowy
- 28 999,00 zł
- Audi A4 Nawigacja, czujniki, xenon, ledy, 170KM
- 105 000,00 zł
- Skoda Kamiq 1.5 Benzyna 150KM
Jednym z największych koncernów motoryzacyjnych jest grupa Volkswagen. Może się wydawać, że to tylko jedna marka, ale nic bardziej mylnego. W skład całej grupy wchodzą przede wszystkim: Skoda, Seat i Audi, a także takie marki, jak Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, Porsche oraz ciężarówki spod znaku MAN-a czy Scanii. Zdziwieni? Skomplikowane powiązania spółki z innymi firmami tworzą z Volkswagen Auto Group jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Jako całość marka zatrudnia blisko 600 tysięcy pracowników (dane na rok 2014).
Mając w swoich szeregach tak dużo marek, konieczne było ich odpowiednie usystematyzowanie. O ile Bentley, Porsche czy Scania mogą czuć się w miarę bezpieczne, bo są w zasadzie klasą samą dla siebie, o tyle nieco mniej szanowane marki musiały ustalić między sobą pewną hierarchię. Nie ma sensu tworzyć wielu modeli z siostrzanych marek o tym samym standardzie, ponieważ jest to nakręcanie sobie konkurencji – równie dobrze można strzelić sobie w stopę. Z tego względu Audi znalazło się najwyżej i funkcjonuje jako marka premium, niewiele niżej jest miejsce dla Volkswagena, a najbardziej rozsądną cenowo i jakościowo propozycją stała się Skoda. Mimo współdzielenia wielu elementów konstrukcyjnych, jak choćby platformy podwoziowe, marki musiały nieco rozgraniczyć swoje segmenty. I tak mimo że Fabia i Polo są jednym segmentem B, to Skoda jest nieco mniejsza i uboższa pod względem wyposażenia. Golf jest ciut krótszy od Rapida (mimo że oba auta są przedstawicielami segmentu C) i doczekał się także sportowych odmian R i GTI, których nie ma w Rapidzie. Popularna Octavia pozycjonowana jest niżej od Passata, podobnie jak model Superb, będący flagową limuzyną Skody. Niedawno do grona Volkswagena dołączył także majestatyczny Arteon, któremu nie sposób znaleźć bezpośredniego konkurenta w obrębie grupy.
Grupa PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel)
- 36 700,00 zł
- Opel Astra Opel Astra J Oplacony ,maly przebieg
- 12 700,00 zł
- Opel Astra AUTOMAT doinwestowany zarejestrowany
- 25 900,00 zł
- Peugeot 308 Bogate Wyposazenie Gwarancja Polecam
- 29 900,00 zł
- Opel Corsa NAVI kliatronik 7 tys km!!!
- 29 900,00 zł
- Citroen DS4
- 77 900,00 zł
- Peugeot 3008 Maly przebieg Gwarancja Polecam
- 26 900,00 zł
- Opel Corsa 1.2i 2023r navi LED niski przebieg
- 22 900,00 zł
- Peugeot 208 LPG Tablet Nowy Rozrząd 7L lpg/100km
- 20 900,00 zł
- OPEL CORSA D 1.4 Benzyna 100 KM zarejestrowana
Do tej pory grupa PSA, czyli Peugeot Société Anonyme, kojarzona była z dwoma francuskimi markami – Peugeotem i Citroenem. Jednak od czasu, kiedy DS jako model oderwał się od macierzystego Citroena i postanowił zostać osobną marką, grupę PSA tworzy francuska trójca.
Wszystko zaczęło się w 1976 roku, kiedy to Peugeot wyciągnął rękę do będącego na skraju bankructwa Citroena. Obie marki pozostały jednak niezależne, z tą różnicą, że wspierały się wzajemnie w kwestii części i technologii. Dwa lata po uratowaniu Citroena w podobnej sytuacji znalazł się Chrysler, do którego Peugeot ponownie wyciągnął pomocną dłoń. Jednak ta pomoc okazała się chybionym pomysłem francuskiego potentata – w latach 80. zrezygnowano bowiem z tych modeli, miało to pomóc podźwignąć się marce z kryzysu finansowego. Aby nie robić sobie samemu konkurencji (tak jak to zrobiła grupa Volkswagena), w 2013 roku w grupie PSA ustalono jasny podział: Citroen miał być pozycjonowany niżej od Peugeota, ale z kultowego modelu Citroen DS powstała osobna marka, traktowana przez francuski koncern jako wariant premium.
W bieżącym roku grupa PSA przejęła od amerykańskiego General Motors markę Opel. Transakcja opiewająca na blisko 2,2 mld euro sprawiła, że PSA jest teraz drugim pod względem rynkowych udziałów producentem na europejskim rynku (zaraz po Volkswagenie). Trzeba przyznać, że przejęcie przez francuski koncern może wyjść Oplowi na dobre. W najnowszym modelu Grandland X znajdziemy dobre i niezawodne jednostki napędowe z francuskich modeli. Największą korzyść odniesie jednak grupa PSA. Francuzi nie dysponują technologią napędu na cztery koła, zatem ich auta są oferowane jedynie z napędem na jedną oś. Opel już dawno opracował skuteczne napędy 4x4, które całkiem nieźle radzą sobie w lekkim terenie. Widocznie grupie PSA bardziej opłacało się kupić Opla, aniżeli opracowywać technologię nowego napędu.
Toyota Motor Corporation (Toyota, Lexus)
- 48 000,00 zł
- Toyota RAV4 Rav4 Super Stan 4x4 Niemcy Faktura
- 10 900,00 zł
- Toyota Yaris Toyota Yaris II
- 44 900,00 zł
- Toyota RAV4 Toyota RAV4 2.0 D-4D Active
- 37 900,00 zł
- Toyota Yaris 1.0 Benzyna 68KM
- 18 800,00 zł
- Toyota Avensis Toyota Avensis 2.0 D-4D SolNAVI
- 69 900,00 zł
- Toyota Corolla Toyota Corolla Comfort 2021
- 30 600,00 zł
- Toyota Rav4 1.8B, 125KM, Rury. Gorąco POLECAM!!!
- 129 999,93 zł
- Lexus UX Salon PL Bezwypadkowy FV 23 Jak NOWY
- 53 900,00 zł
- Toyota Corolla 1.6 benzyna_132KM_Polski salon_
- 41 900,00 zł
- Toyota Yaris Toyota Yaris
- 44 900,00 zł
- Toyota RAV4 Toyota RAV4 2.2 D-4D Luna 4x2
- 134 000,00 zł
- Toyota Highlander 2022, 2.5L, 4x4, LIMITED, od...
- 245 900,00 zł
- Lexus RX Lift RX 450H Europa Executive Line ...
- 20 900,00 zł
- Toyota Yaris Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool Edition
Od kilku lat Toyota stanowi poważne zagrożenie dla bezpiecznej dotąd grupy Volkswagena. Choć teoretycznie jest samodzielną marką, to zarówno Toyota, Lexus, jak i Daihatsu grają do jednej bramki. Może trzy marki nie wyglądają na pierwszy rzut oka tak obiecująco, jak mocne szeregi grupy Volkswagena, jednak od kilku lat to Toyota jest liderem na rynku sprzedaży aut osobowych.
Marka Lexus powstała w 1989 roku jako odpowiedź Toyoty na zapotrzebowanie na auta o podwyższonym standardzie. W tajemnicy powstał projekt F1 (Flagship 1), który miał konkurować z najpopularniejszymi limuzynami na rynku, takimi jak BMW serii 7 czy Mercedes klasy S. Z blisko dwustu propozycji wyłoniono zwycięską nazwę – Lexus. Do 2005 roku wszystkie modele sprzedawano pod szyldem Toyoty. Jednak ta marka zawsze kojarzona była z osobowym autem użytkowym, więc szanse na to, że uda się wypromować auto klasy premium (w stosownej cenie oczywiście) ze znaczkiem Toyoty, nie były zbyt duże. Ktoś zatem poszedł po rozum do głowy i stworzył Lexusa, nową markę samochodów luksusowych, która od początku dorastała pod skrzydłami projektantów Toyoty. Ciekawostką dotyczącą Lexusa jest fakt, że wszystkie modele w ofercie (oprócz terenowego LX, który i tak nie jest dostępny na rynku europejskim) są dostępne jako warianty hybrydowe.
Hyundai Motor Group (Hyundai, Kia)
- 71 999,00 zł
- Hyundai Tucson 4x4, nawigacja, czujniki, kamera
- 18 650,00 zł
- Hyundai i30 __ PIEKNY Hyundai __ bezwypadkowy
- 49 999,00 zł
- Kia Sportage
- 37 900,00 zł
- Hyundai i20 Bogate Wyposazenie Gwarancja Polecam
- 34 800,00 zł
- Kia Sportage Salon Polska Zadbany
- 64 900,00 zł
- Kia Sportage
- 21 900,00 zł
- Kia Sportage Kia Sportage 2.0 Expedition
- 17 950,00 zł
- Kia Ceed __ ALUFELGI __ serwisowany
- 73 800,00 zł
- Kia Sportage Niemcy,Navi,Grzane Fotele,Kamera
- 41 800,00 zł
- Hyundai i40 Hyundai i40
- 39 900,00 zł
- Hyundai ix35 Uzywane
- 77 700,00 zł
- Hyundai Tucson Niemcy,177 koni,Skora,Navi,Kamera
- 73 900,00 zł
- Kia Sportage Navi Kamera Led Parktronic Zamiana
- 138 900,00 zł
- Kia EV6 Od reki Rabat 47000zl Ladowarka GRATIS...
- 59 500,00 zł
- Kia Sportage
- 63 800,00 zł
- Kia Sportage Niemcy,Ledy,Kamera,Grzane Fotele x4
- 14 800,00 zł
- Kia Ceed Coupe 1.6 126KM Super Stan
- 34 900,00 zł
- HYUNDAI i40 1.7CRDi 136KM Klimatronik Tempomat
Koreańskie auta zyskują na popularności. Przez wiele lat mocno odstawały i zdawały nie rozwijać się w tym samym tempie, co niemiecka konkurencja. Podczas gdy grupa Volkswagena cały czas się doskonaliła, koreańskie marki próbowały przebić się na rynku z lepszym lub gorszym skutkiem. Jednak kilka lat temu sytuacja uległa zmianie, i dziś niemiecki gigant powinien obawiać się koreańskiej konkurencji. Kia i Hyundai należą do jednego koncernu, a to, co wyprawiają w ciągu ostatnich 2–3 lat, przechodzi wszelkie pojęcie. Trudno znaleźć inną markę, która w krótkim czasie osiągnęła taki sukces i wspięła się na wysoki poziom technologiczny.
Kia rok temu zaprezentowała model Niro, pierwszą na rynku hybrydę wyposażoną nie w bezstopniową przekładnię typu CVT, ale w normalny dwusprzęgłowy automat. Lada moment odbędzie się premiera Kii Stinger, bardzo obiecującego sportowego auta z potężnym V6 pod maską. Z kolei Hyundai gra bardziej zachowawczo, ale w segmencie najbardziej popularnych aut kompaktowych. Pokazany ponad rok temu nowy model i30, to konkurent Golfa, tym samym standardzie, za blisko połowę ceny. Model nawet doczekał się sportowej odmiany i30N, którą Koreańczycy śmiało mogą zagrozić Golfowi GTI czy Seatowi Cupra.
FCA (Fiat, Chrysler, Alfa Romeo, Abarth, Maserati, Dodge, Jeep)
- 25 000,00 zł
- Fiat Tipo
- 31 999,00 zł
- Fiat Freemont 7-osobowy
- 38 000,00 zł
- JEEP GRAND CHEROKEE Overland
- 33 500,00 zł
- Fiat 500L Stan idealny
- 20 900,00 zł
- Fiat 124 Spider Fiat 124 Spider
- 1950,00 zł
- Fiat Panda Fiat Panda 1.1 03r
- 20 900,00 zł
- Fiat Panda Klima, Bezwypadkowy
- 47 800,00 zł
- Fiat 500 Fiat 500
- 89 000,00 zł
- Dodge Charger sxt, 2022r., 4x4, 3.6L
- 35 970,00 zł
- Chrysler Town Country Limited Platinum 2015
- 125 000,00 zł
- Chrysler Pacifica 2022, 3.6L, HYBRID TOURING L...
- 29 900,00 zł
- Alfa Romeo Spider Alfa Romeo Spider 2.0
- 179 000,00 zł
- Maserati Levante Niewielki przebieg Panoramicz...
- 108 900,00 zł
- Maserati Ghibli Maserati Ghibli S Q4
- 49 900,00 zł
- Chrysler Town Country Chrysler Town amp Count...
- 240 000,00 zł
- Dodge Challenger SRT Automatyczna skrzynia bie...
Pod tym trzyliterowym skrótem kryje się nazwa Fiat Chrysler Automobiles. O tym, że Chrysler solo nie przetrwał na rynku, wiemy już od dawna. Jednak nie tylko jego wchłonęła grupa Fiat Auto. W szeregach marki staje także Jeep i symbol włoskiej elegancji – Alfa Romeo. Choć między tymi markami trudno szukać zależności modelowych (nie sposób znaleźć konkurencję w postaci Alfy Romeo dla Jeepa), marka ma dość silną pozycję na rynku. Jednak męski Jeep i poruszająca Alfa Romeo, to nie jedyne marki w szeregach grupy FCA. Należą do niej także Abarth – będący sportową odmianą Fiata – Dodge, Chrysler – który znalazł w FCA ciepły kąt po tym, jak grupa PSA postanowiła się go pozbyć – Lancia czy luksusowe Maserati. Przez wiele lat również Ferrari należało do spółki Fiata, jednak ponad rok temu Ferrari zostało samodzielną marką. FCA jednak nie pozbyło się definitywnie „czerwonej kury znoszącej złote jajka”, ponieważ włoska marka nadal pozostaje w rękach udziałowców, ale jednocześnie może cieszyć się swobodą i niezależnością. Mimo sukcesów sprzedażowych grupy FCA od pewnego czasu w kuluarach krążą plotki, jakoby cała grupa miała zostać wykupiona przez chińskiego producenta samochodów Great Wall Motor.
Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
- 19 800,00 zł
- Renault Captur Renault Captur 1.5 dCi Alize
- 29 900,00 zł
- Nissan Juke Bogate Wyposazenie Gwarancja Polecam
- 28 900,00 zł
- Renault Clio Maly Przebieg Gwarancja Polecam
- 51 800,00 zł
- Renault Scenic Renault Scenic
- 26 900,00 zł
- Dacia Duster 1.5 dci 4x4 Import Wlochy Zero rdzy
- 18 800,00 zł
- Dacia Dokker 1.6 102KM 2018r klima 5 osobowy
- 26 900,00 zł
- Mitsubishi ASX 1.8 Diesel 150KM
- 44 999,00 zł
- Nissan Qashqai Nissan Qashqai
- 39 900,00 zł
- Mitsubishi Outlander
- 55 900,00 zł
- Renault Captur Renault Captur Lift 1.3 130KM ...
- 29 900,00 zł
- Nissan Qashqai Nissan Qashqai 1.6 Manual, 114hp
- 28 900,00 zł
- Nissan Qashqai Nissan Qashqai 2.0 tekna
- 8800,00 zł
- Nissan Note Nissan Note 1.4 I-Way
- 18 800,00 zł
- Renault Megane Renault Megane
- 38 900,00 zł
- Renault Captur Renault Captur 0.9 90KM R-Link...
Co ma wspólnego Francja z Japonią? Na pierwszy rzut oka nic. Jednak oba te kraje w porę zrozumiały, że na motoryzacyjnym rynku w pojedynkę mogą sobie nie poradzić. Postanowiły się zatem zjednoczyć. Co ciekawe, rumuńskie przedsiębiorstwo Dacia także jest pod skrzydłami francusko-japońskiego sojuszu. Choć Dacia nie ma nic wspólnego z wykonaniem rodem z klasy premium, to modele tej marki znajdują mnóstwo nabywców na całym świecie. Kilka tygodni temu opublikowano oficjalne statystyki sprzedażowe we Francji, z których jasno wynika, że niemal w całym kraju najczęściej kupowanym autem jest właśnie Dacia Sandero. Najmniejszy model z oferty i zarazem najtańszy, a jednak najbardziej popularny.
W maju 2016 rozpoczął się proces przejmowania marki Mitsubishi, która miała dołączyć do sojuszu Renault-Nissan. Niestety marka spod znaku trzech diamentów nie ma ostatnio szczęśliwej passy, a złośliwi twierdzą, że jakiś dyrektor do spraw kreatywności niezmiennie przebywa na urlopie. Choć auta dostępne w ofercie Mitsubishi są dobre i znajdują wielu nabywców, kilka miesięcy temu marka strzeliła sobie w kolano, pokazując światu model Eclipse Cross. Wszyscy oczekiwali godnego następcy legendarnego sportowego Eclipse’a, a zamiast tego otrzymaliśmy pokaźnego SUV-a. Auto na pierwszy rzut oka wydaje się obiecujące. Po co jednak używać dobrze kojarzonej nazwy do auta, które nie ma nic wspólnego z kultowym poprzednikiem? Niestety, wiele wskazuje na to, że Mitsubishi popłynęło już z prądem starego nazewnictwa. Krążą plotki, że za 6 lat ma pojawić się model e-Evolution Concept. Jednak niech nikt nie przebiera nogami z radością na myśl o następcy świetnej rajdówki. Ponownie będzie to SUV, a na dodatek hybrydowy lub elektryczny.
TATA Motors (TATA, Jaguar, Land Rover)
- 78 000,00 zł
- Land Rover Range Rover Evoque
- 72 500,00 zł
- Land Rover Discovery Sport Tylko 105.000km Be...
- 65 900,00 zł
- Land Rover Range Rover Evoque
- 6400,00 zł
- LAND ROVER FREELANDER 1.8 i 16V 120 KM
- 58 000,00 zł
- Jaguar XJ
- 149 445,00 zł
- Jaguar F-Pace R Sport Awd Europa Sewis Bezwypa...
- 18 900,00 zł
- Jaguar S-Type V6 2,7 diesel 207KM Executive
- 26 500,00 zł
- Jaguar X-Type
- 155 000,91 zł
- Land Rover Range Rover F.Vat 23 Meridian Vo...
- 104 998,95 zł
- Jaguar F-Pace F-Pace 2.0 i4D AWD Prestige aut,...
- 175 000,71 zł
- Land Rover Range Rover Velar F.Vat 23 Full L...
- 124 999,00 zł
- Land Rover Range Rover Evoque 2.0TD4 Bi Xenon ...
- 118 000,00 zł
- Land Rover Range Rover Evoque 2020, 2.0L, 4x4,...
- 104 900,00 zł
- Jaguar E-PACE 2.0D I4 AWD
- 119 998,00 zł
- Land Rover Range Rover Sport Land Rover Range ...
- 419 000,73 zł
- Jaguar F-Pace F.Vat 23 R-Dynamic P400 Meri...
- 139 999,00 zł
- Jaguar F-Pace 2.0 241 4X4 R Sport Panorama Nav...
- 138 000,00 zł
- Land Rover Range Rover Velar 2020r., 4x4, 3.0L
- 119 000,00 zł
- Land Rover Range Rover Velar 2019, 3.0L, 4x4, ...
- 146 999,00 zł
- Jaguar F-Pace JAGUAR F-PACE SALON POLSKA Panor...
- 19 900,00 zł
- Rover 414 Rover 414 Stan Idealny 46tys.Km
- 489 000,00 zł
- Land Rover Range Rover 2023r., 4x4, 4.4L
- 179 999,43 zł
- Land Rover Discovery Sport 2.0 D200 mHEV HSE a...
Niewiele osób słyszało o tej indyjskiej marce, a to ze względu na brak przedstawicielstwa na rynku europejskim, a także brak modeli, które mogłyby zainteresować konsumentów. Nie zmienia to faktu, że jest to największy prywatny producent samochodów i autobusów. Choć marka TATA niewielu z nas zainteresuje, to modele, takie jak Jaguar czy Land Rover już chyba są interesujące, prawda? Obie te topowe marki premium należą właśnie do indyjskiego koncernu. Dobrze znana w Europie grupa JLR (Jaguar-Land Rover) powstała w 2008 roku, gdy obie firmy w poszukiwaniu pomysłu (a może raczej funduszy i możliwości) nawiązywały krótkie i raczej nieudane romanse z takimi markami, jak BMW czy Ford. Ostatecznie zostały jednak wchłonięte przez indyjskiego giganta przemysłowego.
Daimler AG (Mercedes, Smart, Maybach)
- 100 000,00 zł
- Mercedes-Benz GLA Mercedes-Benz GLA
- 299 000,00 zł
- Mercedes-Benz GLE
- 78 900,00 zł
- Mercedes-Benz CLA Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT
- 359 900,00 zł
- Mercedes-Benz AMG GT Polski salon 1Wl Gwarancj...
- 57 500,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa C
- 139 900,00 zł
- Mercedes-Benz GLC Bezwypadkowy, Serwisowany, O...
- 99 900,00 zł
- Mercedes-Benz GLA Mercedes-Benz GLA
- 34 900,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa C
- 96 800,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa A Mercedes-Benz Klasa A
- 105 900,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa E 2,0 CDI 9G LIFT Full Led...
- 111 900,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa E AMG Skora Ambiente Duza...
- 139 898,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa E Mercedes-Benz Klasa E 22...
- 57 500,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa E 3.0D Klimatyzacja Dwust...
Firma Daimler początkowo działała wspólnie z Chryslerem (który podczas swojej bytności na rynku zaliczył większość motoryzacyjnych koncernów) pod nieco oczywistą nazwą Daimler-Chrysler. 11 lat temu marki wzięły rozwód i zaczęły działać solo. Obecnie do grupy Daimler należy przede wszystkim Mercedes-Benz, a także miejski Smart i ociekający luksusem Maybach. Warto także wspomnieć o całej linii sportowych Mercedesów sygnowanych znaczkiem AMG. Choć nadal są to modele z gwiazdą na masce, można o nich powiedzieć, że stworzyły klasę samą dla siebie.
W szeregach Mercedesa są także firmy zajmujące się produkcją pojazdów większego kalibru, jak Unimog i Setra. Nie sposób zapomnieć, że sam Mercedes także zajmuje się produkcją ciągników siodłowych (np. model Actros). Pod logiem celownika kryją się także niszowe motocykle MV Augusta. Żeby jednak nie było zbyt prosto się połapać, to powiem, że Daimler Auto Group posiada blisko 7% udziałów w firmie TATA, zatem poniekąd jest także właścicielem (częściowo) Jaguara i Land Rovera.
BMW Group (BMW, MINI, Rolls Royce)
- 12 900,00 zł
- BMW Seria 320 M pakiet 2,0 benzyna cabrio OZ 18
- 195 000,00 zł
- BMW X3 XDrive25d M Sport 231kM PIERWSZY WŁAŚCICIEL
- 24 900,00 zł
- BMW Seria 5 super stan BBS niski przebieg okazja
- 59 900,00 zł
- BMW Seria 3 BMW Seria 3 318i Sport Line Shadow
- 39 900,00 zł
- BMW Seria 3 Gwarancja Maly Przebieg Polecam
- 78 000,00 zł
- BMW Seria 5
- 149 500,00 zł
- BMW Seria 5
- 69 800,00 zł
- BMW Seria 5 2,0 diesel Mpakiet 100 bezwypadk...
- 24 900,00 zł
- BMW Seria 3 Super stan 3,0 tdi
- 165 000,00 zł
- BMW X4 xDrive 20d pakiet M Sport 2.0d-190KM Sa...
- 59 900,00 zł
- BMW i3 BMW i3 super zadbane
- 159 900,00 zł
- BMW Seria 7 BMW 730d xDrive M pakiet lasery, s...
- 59 900,00 zł
- BMW X3 tylko 128.000km, bardzo ladna, IDEALNA
Bayerische Motoren Werke to marka założona w 1916 roku, zajmująca się produkcją samochodów osobowych, motocykli oraz silników. Początki działalności nie dotyczyły jednak stricte motoryzacji, ale lotnictwa. Stąd wzięła się biało-niebieska szachownica stanowiąca logo marki – miała przypominać śmigło. Choć obecnie bawarski producent słynie z samochodów osobowych, swego czasu zajmował się produkcją samolotów i ich części oraz rozwojem technologii motoryzacyjnej, na przykład pneumatycznymi hamulcami.
My jednak bardziej kojarzymy niemieckiego giganta z takimi markami, jak MINI czy Rolls Royce. Ta luksusowa marka samochodów dla wybrańców zawiązała na początku XX wieku spółkę partnerską z BMW. Początkowo chodziło tylko o zaimplementowanie w Rolls Royce’ach bawarskich jednostek napędowych, jednak ostatecznie marki połączyły się.
W 2001 roku BMW wykupiło także brytyjską markę MINI, sprzedawaną do tej pory pod nazwą Austin 7 lub Mini Morris. Jednak od 16 lat BMW produkuje auta bardzo mocno inspirowane pierwszymi „miniakami”. Obecnie w ofercie są najróżniejsze modele – od zwykły One, warianty cabrio i sportowe Coopery, oraz rodzinne auta typu Clubman czy terenowe, takie jak Countryman.
Jak widać, wszystko zostaje w rodzinie. Mówi się, że świat jest mały i niezależnie od tego, w jaki zakątek globu byśmy się udali, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że spotkamy dalekiego krewnego lub znajomego. W motoryzacji jest podobnie. Gdzie nie spojrzymy, dostrzeżemy najróżniejsze powiązania i koneksje, a marki, które widzimy na ulicach, tylko pozornie są niezależne. Większość ze sobą współpracuje. Co by nie mówić, czasem jednak trudno połapać się, kto jest z kim w świecie motoryzacji.
- 15 000,00 zł
- Fabia 1.4 Tempomat Alu Klimatronic Cz.Parkowania
- 31 500,00 zł
- Sprzedam Honda CRV
- 97 000,00 zł
- Lexus NX 200 T F-Sport
- 92 997,00 zł
- Mitsubishi Outlander Phev 2018
- 134 900,00 zł
- Ford Kuga Titanium, 2.0D EcoBlue 120 KM, AUTOM...
- 175 000,00 zł
- Infiniti Q60 S 3.0T, 405 KM, rok 2018
- 196 200,00 zł
- Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Special Editio...
- 540 000,00 zł
- Mercedes-Benz Klasa S S 63 4M Piekny kolor Bog...
Zuzanna Krzyczkowska
Od najmłodszych lat pasjonatka motoryzacji, hobbystycznie pani mechanik, o której ktoś kiedyś powiedział, że „budowa samochodu jest dla niej prosta, jak złożenie podstawowego zestawu klocków Lego”. Studentka Politechniki Warszawskiej Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych. Blogerka i motocyklistka, od lat zakochana zarówno w motocyklach off-roadowych, jak i szosowych. Uwielbia wszystko, co związane z motoryzacją, choć jej serce w główniej mierze należy do zadziornych hot hatchy.