Ranking najpopularniejszych aut firmowych w Polsce w 2019 roku
Zdaniem eksperta

Ranking najpopularniejszych aut firmowych w Polsce w 2019 roku

Patrząc na listę modeli samochodów kupowanych przez przedsiębiorców, można dojść do wniosku, że firmy przy zakupie auta flotowego kierują się zdrowym rozsądkiem. Oto 10 najpopularniejszych modeli aut firmowych w Polsce w 2019 roku. Co ciekawe, na liście nie ma ani jednego SUV-a!

udostępnij

Marcin KamińskiMarcin Kamiński / 05-08-2019

Blisko 70% nowych samochodów sprzedanych w Polsce w pierwszym półroczu 2019 r. to zakupy dokonywane przez firmy. Możliwość odliczenia kosztów finansowania czy eksploatacji ma duże korzyści dla przedsiębiorców, dlatego chętniej niż osoby prywatne odwiedzają oni salony samochodowe i decydują się na nabycie nowego egzemplarza. Które samochody najchętniej wybierają polskie firmy? Przedstawiamy ranking 10 modeli na podstawie danych z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

1. Skoda Octavia

Zdecydowanie najbardziej popularnym autem firmowym w Polsce w okresie od stycznia do końca czerwca 2019 r. była Skoda Octavia. Krajowe firmy kupiły i zarejestrowały w pierwszym półroczu aż 8282 egzemplarze tego modelu.

Skoda Octavia – najpopularniejsze auto firmowe w Polsce

Do zakupu Octavii przedsiębiorców skłania to, że doskonale sprawdza się ona w firmie i to w każdej roli – może się nią poruszać zarówno prezes, jak i przedstawiciel handlowy. Skoda ma dobry stosunek jakości do ceny, a dodatkowym atutem Octavii jest przestronność.

Obecnie w salonach Skody sprzedawana jest Octavia trzeciej generacji po face liftingu, którą można poznać po charakterystycznych podzielonych reflektorach z przodu auta. Model jest oferowany w nadwoziu liftback oraz kombi, z silnikami o mocy od 115 do 245 koni mechanicznych.

2. Skoda Fabia

Skoda Fabia to drugie najpopularniejsze auto firmowe w Polsce. W pierwszym półroczu 2019 r. przedsiębiorcy zarejestrowani dokładnie 6134 egzemplarze. Podobnie jak Octavia, również Skoda Fabia oferuje dobry stosunek jakości do ceny i z pewnością jest to jeden z głównych powodów tak dużego zainteresowania tym samochodem wśród firm.

Skoda Fabia – w tle pierwsza generacja tego modelu

Kupowane obecnie przez przedsiębiorców modele Fabii to trzecia generacja tego modelu po faceliftingu, który przeprowadzono w 2018 r. W ofercie znajdują się wersje hatchback i kombi, z szeroką gamą jednostek benzynowych i silników Diesla rozwijających moc od 60 do 110 koni mechanicznych.

3. Volkswagen Golf

Najniższy stopień podium wśród najpopularniejszych aut firmowych w Polsce zajmuje Volkswagen Golf. W pierwszym półroczu 2019 r. do flot trafiło 5887 egzemplarzy tego modelu. Zaletami tego modeli są: znakomita jakość wykonania, zaawansowana technologia oraz rozbudowane systemy bezpieczeństwa.

Volkswagen Golf jest dostępny w nadwoziu hatchback oraz kombi, w wersji z napędem na przednie koła oraz z napędem 4Motion. Klienci mogą wybierać pomiędzy motorami benzynowymi TSI oraz silnikami Diesla TDI opartymi na technologii Common Rail. Rozwijają moc od 85 do 150 koni mechanicznych. Najbardziej sportowa wersja Golfa, oznaczona symbolem R, dysponuje mocą 300 KM.

4. Toyota Corolla

Kolejnym najpopularniejszym autem firmowym w Polsce jest Toyota Corolla. Model, który po 13 latach nieobecności powrócił do Europy, zastępując przy tym Toyotę Auris, szybko stał się popularny również w Polsce.

Toyota Corolla w pierwszym półroczu 2019 r. znalazła 5412 nabywców wśród przedsiębiorców. Wybór dla osób decydujących się na ten model jest bogaty. W sprzedaży jest zarówno Toyota Corolla Classic, jak i Nowa Corolla w nadwoziu hatchback, sedan oraz kombi.

Dużym zainteresowaniem cieszy się wersja z napędem hybrydowym zapewniającym niskie spalanie, a przez to niższe koszty eksploatacji, co w przypadku flot ma bardzo duże znaczenie. Hybrydowa Toyota

5. Opel Astra

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku Opel sprzedał 5272 egzemplarze Astry, zapewniając mu piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych aut firmowych w Polsce.

Opel Astra dostępna jest w wersji hatchback oraz kombi, nazywanej Sports Tourer. Popularne auto z segmentu kompaktów oferuje sporo zaawansowanej technologii oraz systemów wspomagających kierowcę. Jednostki napędowe w Astrze oferują moc od 105 do 150 koni mechanicznych.

6. Ford Focus

Ford Focus czwartej generacji to nadal nowość w salonach. Wielu przedsiębiorców zdążyło zaufać marce Ford i wprowadzić ten model do swojej floty. W pierwszym półroczu 2019 r. na firmę zarejestrowano dokładnie 3936 egzemplarzy Focusa. Ford Focus

Nowy Ford Focus jest oferowany jako hatchback oraz praktyczne kombi. Do wyboru silniki benzynowe EcoBoost i wysokoprężne EcoBlue dysponujące mocą od 125 do 150 koni mechanicznych. Do tego 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 8-biegowy automat.

7. Renault Clio

Renault Clio jako samochód firmowy zarejestrowano w pierwszym półroczu 2019 r. w 3830 egzemplarzach. To tylko 106 sztuk mniej niż Forda Focusa. Dzięki temu jest to siódmy najchętniej wybierany model auta przez przedsiębiorców. Auto z pewnością kusi ciekawym wyglądem oraz atrakcyjną ceną.

Renault Clio jest oferowane w wersjach hatchback oraz kombi, nazywanym przez producenta Grandtour. Obecnie w salonach można znaleźć tylko jedną wersję silnikową – zasilane benzyną TCe o mocy 90 koni mechanicznych. Również wybór wersji wyposażenia jest niewielki – konfigurator pozwala na wskazanie tańszej wersji Alize lub droższej i bogatszej edycji Limited. Firmy chcące wyróżnić swoją flotę na drodze mogą skorzystać z pakietu stylizacyjnego GT Line ewentualnie mogły zdecydować się na sportową, wycofywaną już odmianę RS. Renault Clio

8. Toyota Yaris

Niewiele mniej popularnym niż Renault Clio modelem wśród firm jest Toyota Yaris. To maleńkie auto do swojej floty wprowadziło sporo firm w Polsce – liczba rejestracji w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 r. wynosiła 3381 egzemplarzy. Toyota Yaris

Toyota Yaris to ciekawy wygląd, przydająca się w mieście zwinność oraz – co ważne dla wielu przedsiębiorców – niskie koszty eksploatacji, szczególnie przy wyborze wersji hybrydowej zużywającej niewielkie ilości paliwa.

9. Volkswagen Passat

Porównywalnym powodzeniem co auta małe (Clio oraz Yaris) cieszą się reprezentatywne limuzyny. Do nich należy z pewnością Volkswagen Passat, który w pierwszej połowie 2019 r. został zarejestrowany na firmę 3321 razy. Passat to ikona segmentu klasy średniej. Obecnie oferowana jest ósma generacja tego modelu, która w lutym 2019 r. przeszła facelifting. Nadwozie dostępne jest w wersjach sedan oraz kombi. Ciekawostką jest hybrydowa wersja GTE wspomagana silnikiem elektrycznym.

10. Skoda Superb

Niemal tyle samo rejestracji co Volkswagena Passata, bo 3183, zanotowano w pierwszym półroczu 2019 r. modelu Skoda Superb. Ten bliźniaczy do Passata model cieszy się praktycznie takim samym powodzeniem wśród przedsiębiorców. Nic dziwnego – jak to w przypadku Skody otrzymujemy dobry stosunek jakości do ceny, niesłychaną przestronność i praktyczność w codziennym użytkowaniu. Skoda Superb Combi

Skoda Superb jest oferowana w nadwoziach liftback oraz kombi. Do wyboru szeroka gama silnikowa – od 150 do 272 koni mechanicznych, do tego manualna lub 7-biegowa skrzynia automatyczna DSG. Najmocniejsze wersje posiadają napęd na cztery koła.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro