Przegląd aut używanych z charakterem
Zdaniem eksperta

Przegląd aut używanych z charakterem

Niektóre są po prostu ładne, inne znakomicie się prowadzą, a jeszcze inne są niepowtarzalne – to samochody z charakterem. Jakich modeli warto szukać na rynku wtórnym?

udostępnij

Marcin KamińskiMarcin Kamiński / 17-10-2019

Sportowe, terenowe, komfortowe – każde z aut czymś się wyróżnia. Potrzeby kierowców są różne, tak samo jak charaktery samochodów. Oto kilka przykładów ciekawych modeli, które mimo swojego wieku nadal są interesującymi propozycjami do jazdy na co dzień, ale nie tylko.

Audi TT

Sportowe, małe i zwinne Audi TT pierwszej generacji (produkowane w latach 1998–2006) dosyć szybko zestarzało się wizualnie, lecz nadal pozostaje ciekawym i dobrze prowadzącym się samochodem. Planując zakup tego modelu, warto poszukać egzemplarza wprowadzonego w wersji limitowanej, np. Coupé quattro Sport, którego wyposażenie obejmowało kubełkowe fotele Recaro. Mocniejszy o 15 KM silnik w połączeniu z niższą masą własną uzyskaną dzięki pozbyciu się tylnej kanapy zauważalnie poprawiały osiągi.

Niezwykle popularną i jednocześnie polecaną jednostką w Audi TT pierwszej generacji jest 1.8T o mocy 180 KM. Bardziej wymagający kierowcy mogą sięgnąć po mocniejszego benzyniaka, czyli 3.2 VR6. Moc 250 KM w połączeniu z napędem quattro zapewniają wiele frajdy podczas jazdy.

Co ważne, model TT nie jest tak kosztowny w utrzymaniu, jak mogłoby się wydawać. Przynajmniej jak na sportowe Audi. Wszystko dzięki temu, że wiele części pasuje z popularnego modelu A3, na którego bazie TT powstawało.

Audi TT

Alfa Romeo Brera

Mimo prawie sędziwego wieku Alfa Romeo Brera nadal wygląda zjawiskowo. Nic dziwnego, za stylizację nadwozia tego auta odpowiedzialny był słynny Giorgetto Giugiaro, uznawany za jednego z najbardziej utalentowanych projektantów w świecie motoryzacji. Bazą modelu Brera była popularna Alfa Romeo 159. Pojazd produkowano w latach 2005–2010.

Włoskie coupé było oferowane w kilku wersjach silnikowych. Na szczególną uwagę zasługuje jednostka 3.2 JTS V6, która generowała moc aż 260 KM. Za najmniej zawodny uznaje się jednak silnik 2.0 JTDm o mocy 170 KM. Warto polować na wersję z napędem na cztery koła nazywanym Q4, trzeba tylko uważać na szybko zużywające się sprzęgło w tych egzemplarzach Brery.

Alfa Romeo Brera

BMW serii 7

Dla kierowców szukających komfortu świetną propozycją może okazać się BMW serii 7 trzeciej generacji (E38) produkowane w latach 1994–2001. Ta długa, przestronna i niezwykle wygodna limuzyna występowała w dwóch wersjach nadwozia – standardowej oraz przedłużonej, oznaczonej symbolem L.

Spośród silników BMW serii 7 za najbardziej udane uznaje się benzynowe V8 o pojemności 4,0 i 4,4 litra. Nie tylko uchodzą one za wyjątkowo wytrzymałe, ale także zapewniają ciężkiemu autu przyzwoite osiągi. Trzeba pamiętać, że E38 waży przeszło 1,8 tony!

Mimo wieku BMW serii 7 trzeciej generacji są zazwyczaj doskonale wyposażone. Na ich pokładzie można znaleźć takie gadżety jak system audio z czterema subwooferami, dwustrefowa klimatyzacja, podgrzewana przednia szyba, lodówka, rolety szyb bocznych i tylnych, telewizor, a nawet kuloodporne szyby!

BMW 7

Citroen C6

Kolejne auto, którego charakter można zaliczyć do kategorii „komfort”. Citroen C6, produkowany od 2005 do 2012 r., stworzono po to, aby był wygodny. Dowodem takiego podejścia jest słynne zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3, oferujące aż 16 stopni tłumienia i trzy tryby pracy. Dzięki niemu to auto dawało wrażenie pływania po drodze. Trzeba pamiętać, że choć w pneumatykę były wyposażone wszystkie Citroeny C6, aktywną wersję zawieszenia posiadały tylko droższe i lepiej wyposażone egzemplarze tego modelu.

Citroen C6, jak na komfortową limuzynę z prawdziwego zdarzenia przystało, dostępny był z dużymi silnikami. Wśród nich benzyna 3.0 V6 oraz diesle V6 HDi o pojemnościach od 2,2 do 3,0 litra. Warto szukać egzemplarza z najmocniejszym motorem wysokoprężnym, który rozwijał moc 241 koni mechanicznych, zapewniając dobre osiągi przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Najbardziej awaryjna była jednostka 2.7 HDi, dlatego samochody w nią wyposażone są zazwyczaj oferowane najtaniej.

Citroen C6

Mercedes klasy G

Samochód, którego nie sposób pomylić z innym. Mercedes klasy G, wydaje się na pierwszy rzut oka autem pozbawionym sensu. Być może właśnie dlatego coraz bardziej zyskuje na popularności.

Interesujący fakt o Mercedesie klasy G dotyczy okresu jego produkcji. Auto opuszczało fabrykę w Austrii od roku 1979 aż do… 2018! Pojazd przechodził w tym okresie kuracje odświeżające, jego wygląd niewiele się jednak zmieniał. Wybór wersji wyposażenia i silnikowych jest jednak ogromny. Na rynek trafiały zarówno egzemplarze z silnikiem mającym zaledwie 102 konie mechaniczne, jak i wersja AMG kryjące pod maską potężne V8 o pojemności 5,5 litra oraz jeszcze większe V12 6.0.

Mercedes klasy G doczekał się także wielu edycji specjalnych i limitowanych, które na rynku wtórnym trzymają wartość. Najbardziej niedorzeczną wersją klasy G od Mercedesa było G63 AMG 6x6 z napędem na… sześć kół.

Mercedes G

Subaru Impreza

Samochód, który w określonych wersjach szybko stał się klasykiem. Subaru Impreza to zwykły japoński sedan, który nie zwraca większej uwagi na ulicy, chyba że mówimy o sportowej wersji STI!

Subaru Impreza STI, produkowana do 2005 r., była wyposażona w benzynowy silnik o pojemności 2 litrów. Dzięki doładowaniu osiągał moc do 280 KM, zapewniając stosunkowo lekkiemu auto znakomite osiągi. W połączeniu z charakterystycznym, niskim i bulgoczącym brzmieniem silnika typu boxer oraz znakomitym napędem na cztery koła ten samochód dawał masę frajdy z jazdy, szczególnie zimą.

Szukając sportowego Subaru, warto zwrócić uwagę na kondycję silnika, który przy większym przebiegu miewa problemy z panewkami. Aby to sprawdzić, należy zmierzyć ciśnienie oleju. Poza tym większość egzemplarzy była poddawana modyfikacjom, które nie zawsze przeprowadzano w pełni fachowo. Jeśli jednak trafimy na zadbany egzemplarz, będzie to z pewnością satysfakcjonujący zakup.

Subaru Impreza

Volkswagen Phaeton

Mimo że Volkswagen Phaeton nie osiągnął spektakularnego sukcesu rynkowego, z pewnością model ten zasługuje na uwagę. Phaeton to próba Volkswagena podjęta w celu stworzenia realnej konkurencji dla najbardziej komfortowych limuzyn tamtych czasów – Audi A8 czy nawet Bentleya Continentala.

Volkswagen Phaeton był produkowany w latach 2002–2016. Najbardziej zjawiskową wersją bez wątpienia były auta napędzane silnikiem W12 o pojemności 6 litrów, generującym moc aż 450 KM. Egzemplarze wyposażone w tę jednostkę standardowo posiadały ceramiczny zestaw hamulcowy. Szukając Volkswagena Phaetona na rynku wtórnym, najrozsądniej będzie mimo wszystko zwracać uwagę na egzemplarze z silnikami 4.2 V8 oraz 3.0 TDI. Cechą charakterystyczną Volkswagena Phaetona było bardzo bogate wyposażenie. Często obejmowało ono takie dodatki jak reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, tempomat adaptacyjny, a po faceliftingu także ekran dotykowy z hybrydowym tunerem TV.

Phaeton

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro