Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

Od czego zacząć?

Wiele osób chce dokonać polerowania lakieru samodzielnie. I nie ma w tym nic dziwnego, jednak należy zdawać sobie sprawę z tego, że samodzielna próba polerowania lakieru nie przyniesie takiego efektu, jak profesjonalne zabiegi. Co więcej, odradzam próby polerowania lakieru przy użyciu maszyny polerskiej przez osoby, które nigdy wcześniej się tym nie zajmowały. Radziłbym rozpocząć od próby ręcznego polerowania.

Ręczne polerowanie. Jak zacząć?

Przed przystąpieniem do pracy trzeba przygotować niezbędny sprzęt. Podstawowym narzędziem będzie pasta polerska. Produktem najczęściej wybieranym przez osoby rozpoczynające przygodę z polerowaniem samochodu jest TEMPO, Autosol. Dodatkowo należy przygotować odpowiednią ścierkę, która posłuży do nakładania pasty oraz drugą, która będzie służyć do polerowania lakieru. Przed przystąpieniem do prac dokładnie myjemy auto, a następnie je suszymy. Polerowanie na mokrym lakierze nie przyniesie nic dobrego – pasta będzie się ślizgać, a osiągnięcie zadowalającego efektu jest praktycznie niemożliwe.

Jeżeli auto zostało umyte i odpowiednio wysuszone, możemy przystąpić do przygotowania powierzchni, co w tym przypadku ogranicza się do zabezpieczenia przy pomocy taśmy malarskiej powierzchni, której nie chcemy polerować. Szczególną troską otoczmy chromowane elementy oraz lampy pojazdu. Gdy powierzchnia zostanie przygotowana, możemy przystąpić do nakładania pasty polerskiej. Najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie cienkiej warstwy, a następnie odczekanie kliku minut, aby pasta wyschła. Moment jej wyschnięcia w bardzo łatwy sposób można zauważyć, ponieważ sucha pasta zmienia kolor i staje się jaśniejsza.

Co dalej?

Jeżeli pasta jest sucha, przy użyciu drugiej ściereczki przystąpmy do jej ścierania. Wykonujmy kuliste ruchy – stosowanie innych nie przyniesie pożądanego efektu. Po wykonaniu czynności ścierania pasty możemy przystąpić do oceny efektu. Jeżeli po wykonaniu ręcznego polerowania drobne rysy znikły z powierzchni lakieru, możemy przystąpić do polerowania dalszej części auta. Jeśli osiągnięty przez nas efekt nie jest zadowalający, proces można powtórzyć. Pamiętajmy, że powtarzanie procesu więcej niż trzy razy nie ma większego sensu, ponieważ ubytek lakieru w postaci rysy jest na tyle głęboki, że polerowanie nie jest w stanie doprowadzić do jego usunięcia. W takim przypadku pozostaje wizyta u lakiernika.

Po przeprowadzonym polerowaniu ręcznym warto dodatkowo zabezpieczyć lakier przed czynnikami atmosferycznymi. Jeżeli na lakierze nadal znajduje się sporo rys, możemy zdecydować się na zakup wosku koloryzującego firmy CARPLAN w cenie około 20 zł. Właściwości tego wosku przyczynią się do zlikwidowania niektórych rys występujących na lakierze. W przypadku, gdy lakier nie wzbudza większych wątpliwości, możemy zastosować podstawowy wosk Sonax w cenie około 15 zł. Alternatywą jest syntetyczny wosk w płynie firmy K2 w cenie około 21 zł.

Pomimo wielu opinii na temat polerowania lakieru przy użyciu maszyny odradzam stosowanie takiego rozwiązania bez odpowiedniej wiedzy, ponieważ chcąc zrobić dobrze, doprowadzimy do sytuacji, w której będziemy zmuszeni skorzystać z pomocy profesjonalisty, a po całkowitym podsumowaniu wydatków dojdziemy do wniosku, że strasznie przepłaciliśmy. Jeżeli zależy nam na osiągnięciu najlepszego z możliwych efektów, zdecydujmy się na oddanie auta specjaliście, który wykona maszynowe polerowanie samochodu.

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

oferty sponsorowane

Artykuły z kategorii Motoryzacja


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro