Płaski brzuch w dwa tygodnie

Płaski brzuch w dwa tygodnie

autor: Klaudia Lepiarz, data publikacji: 24-06-2016

Lato to pora roku, która zachęca nas do „wskoczenia” w lekkie ubrania oraz bikini. Warto więc zadbać o to, aby jeszcze przed wakacjami osiągnąć wspaniałą i nienaganną sylwetkę. Już teraz rozpocznij walkę o płaski brzuch, aby latem cieszyć się wspaniałą rzeźbą. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia będą najskuteczniejsze oraz jak szybko pozbyć się nieestetycznej oponki.

Czy to możliwe w dwa tygodnie?

Niestety, dwa tygodnie to zbyt mało, aby nadrobić kilka miesięcy stosowania nieodpowiedniej diety oraz unikania ćwiczeń. Choć istnieją pewne sposoby na to, aby przyspieszyć odchudzanie brzucha, trzeba pogodzić się z tym, że wzmacnianie mięśni wymaga czasu. Dwa tygodnie to jednak idealny czas na to, by rozpocząć regularne ćwiczenia i nabrać systematyczności. Dobre nawyki pomogą ci uzyskać wspaniałe rezultaty w niedalekiej przyszłości. Dzięki nim późniejsze ćwiczenia będą znacznie łatwiejsze i nie będziesz więcej zmuszać się do znajdowania czasu na treningi.

Od czego zacząć?

Na początku najlepiej sporządzić plan treningowy uwzględniający rodzaj oraz czas trwania poszczególnych ćwiczeń. Wystarczy około 15-20 minut dziennie – z czasem możesz stopniowo zwiększać liczbę powtórzeń. Jeśli zmagasz się z nadwagą, oprócz treningu siłowego sięgnij także po ćwiczenia, które pomogą ci szybko zrzucić zbędne kilogramy, na przykład trening cardio. Każdą sesję rozpoczynaj od przynajmniej kilkuminutowej rozgrzewki, aby zwiększyć jej skuteczność oraz zapobiec bolesnym kontuzjom. Pamiętaj również, aby zadbać o wygodny strój i matę oraz by zawsze mieć pod ręką butelkę z wodą mineralną.

Robimy brzuszki

Brzuszki to najpopularniejsze ćwiczenie na brzuch. Ich zaletą jest przede wszystkim to, że można je wykonywać bez żadnego sprzętu, choć warto przy nich wykorzystać różne akcesoria, takie jak ławeczki gimnastyczne, piłki czy ciężarki.Brzuszki powinny być możliwie najbardziej różnorodne, aby zapewnić wszechstronny rozwój wszystkich partii mięśni – rób więc nie tylko proste, ale również skośne i angażujące zarówno dolną, jak i górną część brzucha. Możesz wykonywać je na macie w pozycji leżącej lub na powierzchni pochyłej, aby zwiększyć obciążenie. Warto także użyć obciążników na ręce w postaci ciężarków lub małych butelek z wodą.

Inne ćwiczenia

Oprócz brzuszków doskonałym ćwiczeniem są nożyce pionowe oraz poziome. Wykonuje się je, leżąc na plecach z rękami ułożonymi wzdłuż ciała i wymachując nogami kilkanaście centymetrów nad ziemią. W tej pozycji możesz również po prostu podnosić i opuszczać wyprostowane nogi. Dobrym ćwiczeniem jest także rowerek oraz standardowa deska. Osobom zapracowanym, które nie są w stanie poświęcić dużej ilości czasu na pracę nad sylwetką, poleca się trening ABS, czyli zestaw bardzo intensywnych ćwiczeń wykonywanych w krótkim czasie. Trwa on zazwyczaj kilkanaście minut i jest niezwykle skuteczny. Ważne jest tutaj to, aby ćwiczenia były wykonywane bez przerw i by angażowały jak największą liczbę mięśni.

Zadbaj o dietę

Nawet najlepsze ćwiczenia okażą się niewystarczające, jeśli nie będziesz się prawidłowo odżywiać. Aby cieszyć się pięknym brzuchem, koniecznie musisz zmienić swoje nawyki i zacząć stosować dietę – inaczej mięśnie nie będą widoczne spod warstwy zbędnego tłuszczyku. Przede wszystkim unikaj głodówek, które osłabiają organizm i postaw na zbilansowany jadłospis zawierający pięć małych posiłków dziennie. Kontroluj także liczbę spożywanych kalorii i dostosuj ją do rodzaju i intensywności wykonywanych ćwiczeń. Ogranicz także spożywanie soli i cukru, fast foodów oraz dań smażonych. Uważaj także na alkohol, który nie tylko jest bardzo kaloryczny, ale również znacznie spowalnia proces spalania tłuszczu.

Zobacz również: Brzuch robi się w kuchni

Poznaj kilka sztuczek

Czasem wystarczy naprawdę prosty zabieg, aby uzyskać płaski brzuch w zaledwie kilka sekund. Możesz na przykład kupić wyszczuplającą bieliznę lub strój, który odwróci uwagę od kilku zbędnych kilogramów. Świetnie sprawdzą się tutaj pionowe, podłużne wzory oraz wszelkie tkaniny zawierające drobne i wyraziste elementy. Doskonałym wyborem będzie również kolor czarny, który od lat znany jest z tego, że fantastycznie wyszczupla. Staraj się również chodzić w pozycji wyprostowanej, gdyż wówczas będziesz wydawać się lżejszy.