Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę

Pierwszy raz w siłowni – niezbędnik

Idzie zima, dlatego warto już teraz znaleźć ciekawą alternatywę dla zajęć na świeżym powietrzu. Bardzo dobrą opcją jest wypracowanie sobie nawyku regularnych wizyt w siłowni. Naprawdę nie ma się czego bać. To miejsce, gdzie możesz wzmocnić mięśnie oraz znacznie poprawić kondycję. Co będzie ci potrzebne podczas pierwszej wizyty?

Pierwszy raz w siłowni – niezbędnik

Z jakiejś przyczyny wizyta w siłowni wielu osobom kojarzy się z napakowanymi osiłkami, którzy się naśmiewają z niezgrabnego tłuściocha lub chuderlaka niepotrafiącego wycisnąć stu kilogramów. Kobiety dodatkowo często się obawiają, że będą nagabywane przez tych osiłków lub krytykowane. Poza tym wszyscy się wstydzą, bo nie bardzo wiedzą, co właściwie mają robić ani do czego służą stojące w sali maszyny. Wszystkie te obawy są tyleż powszechne, co bezpodstawne. To przyjazne miejsce, a posługiwanie się maszynami jest proste. W dodatku wcale nie musisz z nich korzystać. W tym miejscu można robić wiele innych rzeczy, np. używając ciężarów.

Jak się przygotować?

  • Jeśli czujesz się niepewnie, idź z bardziej doświadczoną koleżanką lub z kolegą. Nie będziesz się czuć głupio. Dodatkowym atutem będzie możliwość zadawania pytań.
  • Poproś o pomoc trenera: w każdej siłowni dyżuruje instruktor właśnie po to, żeby odpowiedzieć na twoje pytania. Poproś o wytłumaczenie działania poszczególnych maszyn. To ważne, bo błędne ruchy czasami powodują kontuzję lub ból.
  • Nie wstydź się: do siłowni przychodzi się po to, żeby poćwiczyć, a nie żeby pokazać już umięśnione, sportowe ciało. Jeśli chcesz „coś ze sobą zrobić”, jesteś we właściwym miejscu niezależnie od tego, jak wyglądasz i jaka jest twoja aktualna kondycja. I uwierz: wszyscy wkoło mają obawy podobne do twoich.
  • Zaufaj stałym bywalcom: ludzie bardzo dobrze zbudowani i najwidoczniej spędzający dużo czasu w siłowni są świetnym źródłem informacji. Kto jak kto, ale oni o ćwiczeniach wiedzą dużo. Większość z nich chętnie podzieli się wiedzą, a na pewno pokażą ci, jak używać podstawowych sprzętów.
  • Skorzystaj z zajęć grupowych: często są najlepsze na początek. Opanujesz podstawowe ćwiczenia (dobre będzie crosstrening, tabata lub trening z ciężarami) oraz oswoisz się z nowym miejscem.
  • Jeśli nie chcesz się czuć głupio, przed wyjściem zanotuj sobie na karteczce, co planujesz robić. Rozpisując sobie wstępny plan ćwiczeń (możesz skorzystać z gotowego planu na sprawdzonych stronach z informacjami treningowymi), będziesz się czuć pewniej.
  • Pamiętaj, że siłownia to nie tylko maszyny. Naucz się wykorzystywać sztangę, hantle, klatkę do ćwiczeń kalistenicznych czy trx.

Niezbędnik

Buty sportowe: wbrew temu, co się czasami widuje, nie ćwiczy się w klapkach.

Ręcznik: to ważny element, bo w siłowni jest obowiązek ćwiczenia z ręcznikiem. Chodzi o to, żeby na bieżąco wycierać pot i zamoczone nim maszyny. Nie kładź się także bezpośrednio na podłodze (np. aby zrobić brzuszki), ale na ręczniku. Na maszynach także siada się na materiale, a nie bezpośrednio na siedzisku.

Bidon: nawadnianie to podstawa. Wybierz wersję o pojemności 0,75–1 litr. Gdy intensywnie się pocisz, ten pierwszy może być za mały. Jeśli zapomnisz napoju, nie przejmuj się, kupisz go w recepcji.

Koszulka techniczna: uszyta z materiału odprowadzającego pot. Mniej się w nich pocisz i nie musisz chodzić w mokrej odzieży.

Spodenki: najlepiej sprawdzają się takie, które zapewniają swobodę ruchu, ale nie będą się rolować ani „podjeżdżać”.

Torba: najlepsze są pojemne torby sportowe – pomieszczą wszystko co niezbędne bez konieczności pracowitego upychania rzeczy. To istotne, bo nie będziesz wracać ze zwiniętymi mokrymi ubraniami.

Warto przestać się bać siłowni, bo to miejsce idealne, aby nie tylko wzmocnić ciało, ale i poprawić kondycję. Kiedy aura nie sprzyja, jest idealne dla każdego sportowca-amatora.

Czy ten artykuł był pomocny?

Artykuły z kategorii Sport i turystyka


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro