Aktualnie trwają przerwy techniczne w wielu bankach oraz PayU. Do godziny 8:00 możesz napotkać problemy z płatnościami.

Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę
Zdaniem eksperta

Opony całoroczne Michelin CrossClimate – na czym polega ich wyjątkowość?

Zakup opon całorocznych często uważany jest jako rozwiązanie sprzyjające oszczędnościom, a nie bezpieczeństwu. Tę tezę starają się jednak obalić najwięksi producenci ogumienia na czele z Michelin, które oferuje wiodący model wielosezonowy CrossClimate+. Z czego wynikają pochlebne opinie o oponie francuskiego producenta? Jak radzi sobie w testach?

Paweł Szyszka
Paweł Szyszka 17-09-2020

Czas czytania: 5 min

FacebookTwitter
zamknij

Opony całoroczne Michelin CrossClimate – na czym polega ich wyjątkowość?

Michelin CrossClimate – opona letnia z homologacją zimową

Michelin CrossClimate to opona wyróżniająca się swoją budową na tle innych propozycji wielosezonowych. Jest to bowiem pierwszy na świecie model letni, który uzyskał homologację zimową, stając się w ten sposób pełnoprawną oponą całoroczną. Michelin poszedł więc pod prąd, gdyż konkurencja masowo forsuje przeciwstawną filozofię, tworząc produkty wielosezonowe na bazie ogumienia zimowego dostosowywanego do warunków letnich.

Sprawdź też: Przegląd popularnych modeli opon całorocznych

Przewagi technologiczne Michelin CrossClimate

Wyjątkowa idea towarzysząca budowie Michelin CrossClimate to jednak nie wszystko. Kluczem do sukcesu okazało się bowiem zastosowanie innowacyjnych technologii:

  • Pierwsza z nich to mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki, cechująca się tak wysoką elastycznością, że została okraszona mianem „inteligentnej”. Wynika to z faktu, że dobrze dostosowuje się do warunków skrajnych temperatur zimowych i letnich, co stanowi największe wyzwanie w budowie ogumienia całorocznego.
  • Drugi wyróżnik modelu CrossClimate to nowatorski bieżnik. Stanowi on połączenie rzeźby kierunkowej z trójwymiarowymi, samoblokującymi się lamelami. Z jednej strony osiągnięto więc dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, a z drugiej zróżnicowaną geometrię bieżnika. Dzięki takiemu rozwiązaniu CrossClimate nie tylko dobrze radzi sobie na jezdni suchej, ale także niestraszna mu pokrywa śnieżna.

Przeczytaj także: Jak wypadają w testach opony całoroczne na tle sezonowych?

Michelin CrossClimate i CrossClimate+ – czym się różnią?

Opona całoroczna Michelin debiutowała na rynku w maju 2015 roku pod nazwą CrossClimate. Jesienią 2017 roku francuski producent zaprezentował natomiast nowy, ulepszony model CrossClimate+. Co ciekawe, obydwie opony mają taki sam bieżnik, dlatego wyglądają identycznie i łatwo je ze sobą pomylić. Odmianę z plusem w nazwie wyróżnia jednak innowacyjna technologia Traction Booster Compound. Jest to zmodyfikowana mieszanka o budowie wielowarstwowej, dzięki której opona zachowuje bardzo dobre właściwości od nowości do granicznego zużycia. Jej działanie opiera się na ukrytych rowkach, odsłaniających się dopiero w miarę ścierania się bieżnika, co kompensuje zmniejszanie jego głębokości.

Jak Michelin CrossClimate+ wypada w testach?

Michelin CrossClimate+ ma czym się pochwalić nie tylko w kontekście zastosowanych technologii, ale także biorąc pod uwagę wyniki testów. Za dobry przykład posłużyć może porównanie ADAC z 2019 roku (185/65 R15), w którym modelowi Michelin przyszło zmierzyć się z 15 oponami letnimi. Wyniki okazały się zaskakujące, bowiem całoroczny Michelin uplasował się na wysokim, 3 miejscu w zestawieniu. CrossClimate+ spisał się satysfakcjonująco zarówno na jezdni mokrej, jak i suchej, a dodatkowo wyróżnił się znakomitą żywotnością. Trwałość to bowiem znak firmowy Michelin.

W klasyfikacji końcowej CrossClimate+ wyprzedził letnich reprezentantów takich marek jak Goodyear czy Continental. To jednak nie koniec dobrych wyników w testach:

  • W 2019 roku Michelin wygrał porównanie ogumienia całorocznego przeprowadzone przez czasopismo Auto Bild (225/45 R17).
  • W 2018 roku tryumfował w teście niemieckiego dwutygodnika Auto Zeitung (225/45 R17).
  • W 2017 pokonał rywali w dwóch testach Auto Bild (185/65 R15 oraz 225/50 R17) i jednym Auto Zeitung (205/55 R16).

Do jakich aut pasuje opona Michelin CrossClimate?

Michelin CrossClimate+ to opona, w którą wyposażyć można większość aut poruszających się po polskich drogach. Jej dostępność rozmiarowa jest bowiem bardzo szeroka i obejmuje średnice felg od 14 do 19 cali. Warto także nadmienić, że ofertę Michelin uzupełnia model CrossClimate SUV dedykowany potrzebom popularnych aut typu SUV. W ich przypadku wybierać można spośród gamy rozmiarowej od 16 do 20 cali.

Ile kosztuje Michelin CrossClimate+?

Planując zakup Michelin CrossClimate+, trzeba liczyć się z nieco wyższymi cenami w porównaniu do konkurencji z segmentu premium. Komplet na potrzeby auta miejskiego (185/65 R15) kosztować będzie ok. 1200 zł. Właścicielom kompaktów (205/55 R16) przyjdzie zapłacić ok. 200 zł więcej. Kierowcy crossoverów (215/65 R16) muszą przygotować się natomiast na wydatek co najmniej 2000 zł za komplet 4 szt.

Kup opony polecane w poradniku:

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

Może Cię także zainteresować


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro