Odżywcze słodycze dla dzieci – 10 prostych pomysłów na słodkie przekąski

Odżywcze słodycze dla dzieci – 10 prostych pomysłów na słodkie przekąski

Niewiele jest dzieci, które nie przepadają za słodyczami. Większość przedszkolaków oraz dzieci w wieku szkolnym szaleje za słodkim smakiem. Na szczęście podwieczorek i deser nie kończą się na sklepowych lodach i gotowych słodyczach. Przygotowaliśmy 10 łatwych w przygotowaniu, odżywczych i bardzo smacznych pomysłów na małe co nieco.

udostępnij

Viola Urban Viola Urban  / 14-05-2019

O tym, że cukier nie wpływa korzystnie na zdrowie dziecka, większość rodziców dobrze wie. Warto go ograniczać i w miarę możliwości serwować dziecku pod postacią nieprzetworzonych termicznie owoców. Niemniej jednak inne desery też wchodzą w grę. Polecam przede wszystkim słodkości obfitujące w naturalne cukry pochodzące z owoców, suszonych owoców czy miodu. Do deserów warto też przemycać orzechy, nasiona i pestki oraz pełnoziarniste zboża. Taki deser z pewnością wpisze się w zdrowy styl życia i zapewni dziecku sporą dawkę substancji odżywczych.

1. Sałatka owocowa

Sałatka owocowa to genialny pomysł na wprowadzenie do diety zróżnicowanych owoców. Można tutaj wykorzystać naprawdę każdy owoc – zarówno sezonowy, lokalny, jak i egzotyczny. Wystarczy pokroić owoce w kostkę i polać odrobiną miodu wymieszanego z sokiem z cytryny lub limonki. Taką sałatkę można posypać płatkami migdałowymi lub innymi orzechami lubianymi przez dziecko. Proste, szybkie, odżywcze i bardzo kolorowe.

2. Domowy kisiel owocowy

Kisiel z paczki to skrobia, cukier oraz trochę barwników i aromatów. Jednym słowem nic wartościowego. Jeśli jednak zrobisz kisiel w domu, może on być bardzo dobrym uzupełnieniem diety w owoce. Wystarczą dwie garście owoców jagodowych, trochę wody i płaska łyżeczka skrobi ziemniaczanej lub z tapioki dla zagęszczenia. Kisiel robi się w 5 minut i smakuje o niebo lepiej niż ten z torebki.

3. Galaretka z soku z dużą ilością owoców

Podobnie sprawa się ma w przypadku galaretki. To, co znajdziemy w sklepach to cukier z odrobiną żelatyny i substancji polepszających smak. Domową galaretkę można zrobić z dowolnego soku i odrobiny agaru bądź żelatyny. Jeśli użyjemy soku jabłkowego, z pewnością cukier i miód będą zbędne. W galaretce możemy też ukryć sporą dawkę świeżych owoców. Musimy tylko pamiętać, że galaretka nie stężeje w towarzystwie świeżego kiwi, ananasa czy papai z uwagi na obecne w nich enzymy.

4. Budyń jaglany, owsiany lub z tapioki

Budyń na bazie mleka krowiego lub napoju roślinnego wzbogaconego w wapń to świetny pomysł na deser. Warto go jednak przygotować samodzielnie na bazie drobnych kuleczek tapioki, mąki jaglanej czy owsianej zamiast zwykłej skrobi ziemniaczanej. Budyń z owsa oraz jaglanki gotuje się w proporcji 1:10, czyli np. 10 g zmielonych płatków owsianych na 100 ml mleka. Budyń można doprawić odrobiną miodu, syropu klonowego lub daktylowego, naturalną wanilią, cynamonem, kakao czy kostką gorzkiej czekolady. Świetnie smakuje też bez żadnych dodatków, podany z musem lub salsą owocową.

5. Pralinki orzechowe

Zmielone orzechy z odrobiną kakao i kremem z namoczonych daktyli to jeden z ulubionych deserów zarówno dla małych dzieci, jak i dorosłych. Można go przygotować w formie kosteczek, kulek lub mini batoników. To prawdziwa bomba substancji odżywczych. Jeśli wybierzemy orzechy lubiane przez dziecko i zaproponujmy ciekawą formę podania, z pewnością z chęcią zje taki deser. Receptura to tylko kwestia naszej wyobraźni. Można również wykorzystać niesiarkowane morele i mąkę kokosową, suszone śliwki i mielone migdały albo żurawinę i nerkowce. Pralinki można wzbogacić cynamonem lub wanilią.

6. Chlebek bananowy

Dzieci uwielbiają chlebek bananowy! Ale ten z oryginalnego amerykańskiego przepisu jest dosyć kaloryczny. Warto zatem pokombinować trochę z recepturą i wykonać go np. z mąki owsianej lub gryczanej, aby przemycić trochę więcej wartości odżywczych do tego deseru. Chlebek bananowy można wzbogacić migdałami lub innymi orzechami. Świetnie smakuje z cynamonem, nasionami chia czy malinami w cieście. Opcji jest naprawdę wiele.

7. Batoniki owsiane

Twoje dziecko nie przepada za owsianką? Ale może polubi owsiane batoniki polane odrobiną czekolady i posypane liofilizowanymi owocami. Takie batoniki zbożowe na bazie owsianych płatków można przygotować na bazie musu z dyni, który jest świetnym źródłem karotenoidów albo banana pełnego potasu. Warto poszukać przepisu, który skradnie serce dziecka.

8. Proste domowe lody

Mus owocowy zmiksowany z jogurtem zamrożony w formie lodów na patyku z pewnością zadowoli twoje dziecko w czasie upałów. W takich lodach można zawrzeć tylko owoce lub owoce z serkiem homogenizowanym lub jogurtem. To dobry pomysł na przemycenie większej ilości wapnia do diety. Warto też zrobić serwowane w pucharkach lody bananowe. Wystarczy zamrozić kawałki obranego banana przez 2-3 godziny, a później za pomocą malaksera zblendować je na gładki krem z łyżeczką masła migdałowego lub świeżych malin. Takie lody to prawdziwy hit i nikt nie przejdzie obok nich obojętnie.

9. Ciasto z cukinią, marchewką lub burakiem

Nie trzeba się chwalić, że ten podwieczorek sponsoruje burak albo cukinia. Jestem pewna, że będzie to niewyczuwalne. Ciastko czekoladowe z musem z buraka i dużą ilością malin, waniliowe babeczki wzbogacone startą cukinią lub cynamonowy chlebek na bazie marchewki to genialny pomysł na przemycenie warzyw do diety niejadka. Deserem nikt nie pogardzi, a porcja warzyw praktycznie sama wejdzie do brzuszka.

10. „Kanapki” z jabłka i masła orzechowego

Są tak ładne, że zjada się je najpierw oczami, a dopiero później zębami. Wystarczy wydrążyć jabłko, pokroić je na centymetrowe plasterki, posmarować niezbyt grubą warstwą naturalnego masła orzechowego. Można też dodać kolorowe posypki takie jak liofilizowane lub świeże owoce, nasionka chia, płatki migdałowe, popping z amarantusa, ekspandowany ryż lub inne lubiane, odżywcze przekąski. Jestem przekonana, że ten pomysł spotka się z aprobatą dzieci.

To tylko niektóre pomysły na odżywcze słodycze dla dziecka. Warto eksperymentować i poszukiwać inspiracji na blogach, w książkach kulinarnych, bo jest tego naprawdę sporo. Nie sposób się znudzić.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro