Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę
Zdaniem eksperta

Odzyskaj dawny blask – samodzielna polerka karoserii

Starzenie się lakieru to proces naturalny. Na przeprowadzenie jego korekty w profesjonalnym zakładzie detailingowym trzeba wygospodarować co najmniej kilkaset złotych. Nic dziwnego więc, że coraz więcej kierowców decyduje się na samodzielną polerkę pojazdu.

Łukasz Żyła
Łukasz Żyła 19-06-2018

Czas czytania: 4 min

FacebookTwitter
zamknij

Odzyskaj dawny blask – samodzielna polerka karoserii

Wraz z upływem czasu lakier traci swój urok. W odzyskaniu dawnego blasku w dużym stopniu pomaga wypolerowanie karoserii. Ceny w profesjonalnych zakładach zajmujących się tego typu zabiegami zaczynają się od ok. 600 zł, a czasami mogą sięgnąć nawet kilku tysięcy. Kwoty te skutecznie zniechęcają niejednego kierowcę. Alternatywą może się okazać samodzielna korekta lakieru. Amatorska polerka, choć może nie będzie idealna, to z pewnością wyraźnie poprawi wygląd samochodu.

Niezbędne narzędzia

Przed rozpoczęciem pracy warto zastanowić się, czym właściwie jest polerka karoserii. Krótko mówiąc, korekta lakieru polega na starciu jego wierzchniej warstwy, co pozwala na pozbycie się z karoserii wszelkich niedoskonałości. Jedynym narzędziem potrzebnym do pracy jest maszyna polerska. Takie urządzenie nie jest drogie, ceny zaczynają się od ok. 150 zł. Amatorom zdecydowanie bardziej polecam użycie polerki oscylacyjnej, która w rękach niedoświadczonej osoby jest bezpieczniejsza.

  • Przykładowo Vander VPO709 to dobra propozycja polerki oscylacyjnej. W odróżnieniu od polerki obrotowej wytwarza o wiele mniejszą temperaturę, jest więc mniejsze ryzyko przypalenia lakieru. Model o mocy 600 W umożliwia regulację obrotów w zakresie 1500-6800 obr./min, co wystarczy na skuteczne wypolerowanie lakieru. W zestawie poza niezbędnymi do zmiany krążków kluczami można dostać 3 pady i pastę polerską. Cena ok. 300 zł.

Trzeba też przygotować pastę polerską, pojemnik z wodą i odpowiedni pad (tzw. krążek polerski).

Jaki krążek wybrać?

Gąbki polerskie, czyli tzw. pady, różnią się przede wszystkim twardością. To, jaki ich rodzaj wybrać, zależy głównie od tego, jaki defekt chcemy usunąć z lakieru. Jeśli karoseria jest bardzo porysowana, najlepiej poradzi sobie twardy pad. Na zmatowiały lakier, który stracił jedynie połysk, wystarczy gąbka miękka lub średnio twarda, która pozwoli usunąć również drobne zarysowania. Jeśli karoseria jest w złym stanie, ma dużo głębokich rys, przed rozpoczęciem polerowania należy zmatowić lakier wodnym papierem ściernym o gradacji 2000.

Amatorska korekta lakieru

  1. Zanim zaczniemy polerkę, należy dokładnie umyć cały samochód. Zalecam też oklejenie elementów, których nie zamierzamy polerować, dzięki temu później nie trzeba będzie ich czyścić. 1 2
  2. Umyta karoseria nadaje się do polerowania. Na maszynę zakładamy krążek polerski, który należy lekko zwilżyć wodą. Następnie nakładamy na niego niewielką ilość pasty. 3 4
  3. Wyłączoną maszyną rozprowadzamy pastę na niewielkim obszarze polerowanego elementu. 5
  4. Włączamy maszynę polerską, przy czym musimy pamiętać o rozpoczęciu pracy na niskich obrotach (ok. 1000 obr./min). Rozpoczynamy polerowanie, równomiernie dociskając maszynę do karoserii. Na początku nie radzę zbyt długo przytrzymywać polerki w jednym miejscu. Lepiej drugi raz poprawić słabo wypolerowany lakier, niż go przegrzać. 6
  5. Jeśli nałożona pasta jest już nieco przetarta, nieco zwiększamy obroty maszyny, zmniejszając jednocześnie siłę docisku. 7
  6. Jeśli pasta w całości została wtarta w lakier, kończymy polerowanie lub w razie konieczności dokładamy jej nieco więcej.
  7. Na koniec polerowany element myjemy wodą, zanim pozostałości pasty zdążą zaschnąć. Jeszcze lepszy efekt uzyskamy, nakładając balsam do lakieru, np. Car Balsamem firmy MacBrite’s. 8 9 10

Polerka karoserii to skuteczny zabieg, którego nie sposób nie zauważyć. Korekta lakieru nada mu salonowy blask, a także zwiększy rynkową wartość pojazdu podczas sprzedaży.

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

Może Cię także zainteresować


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro