Aktualnie trwają przerwy techniczne w wielu bankach oraz PayU. Do godziny 8:00 możesz napotkać problemy z płatnościami.

Wpisz czego szukasz

Znajdziemy sprzedawców, którzy mają wszystko czego szukasz.

Wprowadź frazę
Zdaniem eksperta

Nówka: Seat Ateca 1.4 TSI 150 KM – recenzja i wrażenia z jazdy

Seat Ateca to pierwsza próba wejścia producenta z hiszpańskim temperamentem na rynek miejskich crossoverów. Zastąpił on model Altea, więc również w tej marce widzimy zmianę kierunku od minivanów ku SUV-om.

Nówka: Seat Ateca 1.4 TSI 150 KM – recenzja i wrażenia z jazdy

Ateca pojawiła się na rynku w 2016 rynku i jak to zwykle w Seacie bywa, nazwę zawdzięcza jednemu z miast tego słonecznego kraju.

Wygląd zewnętrzny Seata Ateca

W lakierze o wdzięcznej nazwie Samoa Orange (za dodatkowe 2800 zł), na 19-calowych felgach o bardzo zimowym wzorze, Ateca wyróżnia się w ciągu aut pośród miejskich korków. Wizualnie taka konfiguracja uzupełniona o parę plastikowych nakładek bardzo mi pasuje. Jak na spokojnych stylistów Seata, którzy zmienili swoje priorytety odkąd hiszpańska marka jest w rękach Niemców, ten mały crossover może się spodobać i zachęcać do kupna.

Trudno też porównywać go do innych aut, ponieważ Seat dopiero planuje wprowadzić więcej modeli z tej serii. Z ciekawostek dodam, że nowa marka – Cupra oferuje też Atecę w wersji sportowej.

  1. Seat Ateca - przedni reflektor
  2. Seat Ateca - przedni zderzak
  3. Seat Ateca - przód
  4. Seat Ateca - tylny reflektor
  5. Seat Ateca - widok z tyłu
  1. Seat Ateca - przedni reflektor
  2. Seat Ateca - przedni zderzak
  3. Seat Ateca - przód
  4. Seat Ateca - tylny reflektor
  5. Seat Ateca - widok z tyłu

Wnętrze Seata Ateca

Seat zawsze robił wnętrza samochodów przystosowane do kierowcy. Konsola centralna w tym przypadku również jest przechylona na lewo. Testowy egzemplarz z wysokim wyposażeniem Xcellence posiada np. dwukolorową tapicerkę z alcantary, która jest atrakcyjna dla oka i w ogóle się nie brudzi. Reszta twardych plastików jest ciemna i twarda, ale dobrze wykonana i prosta w obsłudze.

Inne części wyposażenia to na przykład podgrzewane fotele przednie. Dotykowy system info-rozrywki z nawigacją i łącznością z telefonem działa bez zarzutu, a do tego bardzo szybko. W Seacie Ateca można czuć się też bezpiecznie – aktywny tempomat, BLIS i asystent pasa ruchu lub odczytywanie znaków drogowych podnoszą jego poziom. Pomocne może być również autonomiczne parkowanie – działa sprawnie, mimo że tylna kamera cofania dość szybko się brudzi. Na szczęście ta 360-stopniowa pomaga nawet w ciasnych zakamarkach miasta.

Nie polecam dopłacać do droższego systemu Seat Audio, bo gra średnio, a można zaoszczędzić trochę w salonie.

W bagażniku (elektronicznie otwierana klapa, również gestem nogi) zmieści się 510 litrów, a jego otwór załadunkowy jest spory i nie ustawiono go zbyt wysoko. W drugim rzędzie siedzeń spokojnie usiądzie dwójka dorosłych bez zbędnych strat na komforcie podróżowania zarówno w okolicy nóg, jak i głowy, więc naprawdę ilość przestrzeni jest tutaj zadowalająca.

  1. Seat Ateca - deska rozdzielcza
  2. Seat Ateca - kierownica
  3. Seat Ateca - przednie fotele
  4. Seat Ateca - wnętrze z przodu
  5. Seat Ateca - tylna kanapa
  6. Seat Ateca - przestrzeń kierowcy
  1. Seat Ateca - deska rozdzielcza
  2. Seat Ateca - kierownica
  3. Seat Ateca - przednie fotele
  4. Seat Ateca - wnętrze z przodu
  5. Seat Ateca - tylna kanapa
  6. Seat Ateca - przestrzeń kierowcy

Silnik

Przynależność Seata do Volkswagen AktienGesellschaft odwdzięcza się szeroką gamą silnikową w ich modelach. Widać to również na przykładzie Ateci. Klient może przebierać między trzeba benzyniakami (od 1.0 TSI 115 KM do 190-konnej odmiany 2.0). Nasz egzemplarz posiada pośredni motor benzynowy o pojemności 1,4 litra z turbosprężarką oraz mocą 150 KM. Co ciekawe, Ateci nie można kupić już z silnikiem wolnossącym. Jednostki wysokoprężne posiadają tę samą moc silnika, lecz inne pojemności (1,6 lub 2.0 litra).

Maksymalny moment obrotowy tego motoru w testowym aucie to 250 NM. Dlaczego go lubię? Jest dynamiczny, żwawo napędza samochód już od zera, a przy tym pali umiarkowane ilości paliwa, chociaż ta elastyczność przemawia do mnie najbardziej. Na papierze osiągi: 8,8 sekundy do setki lub prędkość maksymalna równa 198 km/h nie powalają, ale to przecież rodzinne auto. W trasie spalanie spada do poziomu 7 litrów. Biorąc pod uwagę takie wyniki i pojemność baku (mniej niż 50 litrów), zasięg samochodu jest przeciętny.

  1. Seat Ateca - ekran multimedialny
  2. Seat Ateca - hamulec elektorniczny
  3. Seat Ateca - panel klimatyzacji
  4. Seat Ateca - system 4x4
  5. Seat Ateca - wielofunkcyjna kierownica
  6. Seat Ateca - zegary
  1. Seat Ateca - ekran multimedialny
  2. Seat Ateca - hamulec elektorniczny
  3. Seat Ateca - panel klimatyzacji
  4. Seat Ateca - system 4x4
  5. Seat Ateca - wielofunkcyjna kierownica
  6. Seat Ateca - zegary

Jak jeździ Seat Ateca?

Nawet bez napędu 4x4 (jest opcjonalny) z siedmiobiegowym automatem DSG, auto jeździ bardzo przyjemnie. Skrzynia bardzo dobrze wyręcza kierowcę, a dzięki trybowi żeglowania odłącza działanie 2 cylindrów. Szkoda tylko, że nie widać tego zbytnio w spalaniu samochodu.

Auto zdecydowanie zestrojono w stronę komfortu, a układ kierowniczy dobrze przekazuje informacje z kierownicy na koła. Seat Ateca opracował w tych kwestiach odpowiedni kompromis. Duże 19-calowe koła nie wpływały negatywnie na wygodę podróżowania podczas porównywania nierówności.

Egzemplarz ze zdjęć posiada cztery tryby jazdy do wyboru. Dostępne warianty wpływają na sztywność układu kierowniczego, reakcję na gaz, pracę automatu oraz klimatyzacji. Oczywiście dość widoczne różnice pojawiają się jedynie w przypadku tych najbardziej skrajnych trybów: Sport i Eco. Nie uważam jednak, że warto inwestować w taki dodatek.

  1. Seat Ateca - bagażnik
  2. Seat Ateca - felga
  3. Seat Ateca - okno dachowe
  4. Seat Ateca - reflektor z tyłu
  1. Seat Ateca - bagażnik
  2. Seat Ateca - felga
  3. Seat Ateca - okno dachowe
  4. Seat Ateca - reflektor z tyłu

Warto czy nie warto?

Seat Ateca to solidny crossover, który może dzielnie sprostać potrzebom współczesnej rodziny. Nie jest jednak najtańszy, ponieważ wizualnie atrakcyjna wersja z bogatym wyposażeniem dobija do 140 tysięcy złotych. Na szczęście cennik w salonie Seata rozpoczyna kwota 79700 złotych.

Czy ten artykuł był pomocny?
FacebookTwitter
FacebookTwitter

Może Cię także zainteresować


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro