Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościNówka: Renault Scenic 1,2 Tce 130 KM – recenzja i wrażenia z jazdy
Aktualny Scenic to już czwarta generacja tego minivana, która pojawiła się na rynku w 2015 roku. Nadal to doskonały przykład samochodu rodzinnego, który został odpowiednio unowocześniony przez francuskiego producenta, by model mógł dalej przodować w tym segmencie. Renault zadbało o odpowiedni design oraz postanowiło połączyć segment MPV z elementami crossovera.
Czas czytania: 5 min
Wygląd zewnętrzny Renault Scenic
Na pierwszy rzut oka w Renault Scenic rzucają się opcjonalne 20-calowe felgi, które, o dziwo, wcale nie odbierają komfortu jazdy tym samochodem. Wszystkim lubiącym się wyróżniać polecam pomarańczowy lakier, który można zobaczyć na zdjęciach, ponieważ idealnie ożywia rodzinny samochód. Uwagę warto zwrócić też na długie i opływowe reflektory, jakie łączy znaczek Renault, a które posiadają w ledowe żarówki, zapewniając niesamowitą widoczność po zmroku. Zaletą Scenica jest spójny projekt oraz jego wymiary, które są bardzo kompaktowe, a zarazem nie przekładają się na brak miejsca w środku.
Wnętrze Renault Scenic
Zaletą wnętrza Renault Scenic jest spora przestrzeń wewnątrz oraz wyposażenie dodatkowe tego konkretnego egzemplarza. Każdy z 4 pasażerów może liczyć na wydajną klimatyzację, dobre nagłośnienie Bose, niezłą widoczność oraz szereg schowków. A dlaczego nie piątka podróżujących? Otóż trzy osobne siedzenia i brak tunelu środkowego mogłyby sugerować dużo miejsca z tyłu, ale zastosowanie przesuwnego tunelu między przednimi siedzeniami odkryło uchwyty na kubki i małe schowki, a zabrało miejsce piątego pasażera. Co ciekawe również schowek przed pasażerem jest wysuwaną szufladą (i to automatycznie po przyciśnięciu klawisza). Przestrzeń bagażowa to jednak inna bajka, ponieważ 572-litrowy bagażnik z elektrycznie składanymi oparciami tylnych siedzeń może spełnić wysokie wymagania współczesnej rodziny.
Sam design wnętrza Renault Scenica jest bardzo podobny do reszty gamy modelowej. Za sporą, wielofunkcyjną kierownicą znajdziemy cyfrowy wyświetlacz zegarów, a konsolę centralną zajmuje 8,7-calowy tablet systemu inforozrywki, otoczony fortepianową czernią plastiku. Co ważne, spasowanie wnętrza, mimo że w większości elementów jest twarde i ciemne, jest na dobrym poziomie i nie skrzypi, jak w mniejszych modelach tej francuskiej marki.
Biorąc pod uwagę ergonomię użytkowania, każdy mający już kiedyś z Renault styczność nie będzie miał problemu ze sterowaniem audio lub klimatyzacją. W ciekawym miejscu zastosowano również drążek zmiany biegów – położony wyżej, wygodnie wpada w ręce. Kłopotów nie powinno być również ze wspomnianym ekranem dotykowym – działa płynnie, intuicyjnie jak system w smartfonach, a do tego ciekawie wygląda. Co więcej można go wizualnie konfigurować razem z podświetleniem ambientowym wnętrza i to w kilku kolorach.
Silnik
Patrząc na gamę silnikową dostępną w Renault Scenic, widać od razu wpływ downsizingu na francuskiego producenta. Maksymalna pojemność silników benzynowych to 1,2 lub 1,3 litra, a moc waha się od 115 do 160 KM. W przypadku diesli mamy do wyboru bardziej tradycyjne rozwiązania (1,5-1,6 litra 110-130 KM). Nasz egzemplarz został wyposażony w pośredni silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM, posiadający oczywiście turbosprężarkę. Taki stan rzeczy był wystarczający niestety tylko dla 2 pasażerów, ponieważ auto było wtedy dynamiczne oraz wartko rozpędzało się w prędkościach typowo miejskich. W pełni załadowany samochód ma dużo gorsze przyspieszenie oraz reakcję na pedał gazu, dlatego polecałbym mocniejszy wariant benzynowy lub opcję diesla, który ma wyższy maksymalny moment obrotowy.
Downsizing negatywnie odbił się również na spalaniu samochodu. Niezbyt aerodynamiczna bryła karoserii oraz opisany wyżej silnik powodują, że średnie spalanie to około 8-9 litrów benzyny, a miejskie użytkowanie spokojnie pochłania ponad 10 litrów paliwa na sto kilometrów.
Jak jeździ Renault Scenic?
To, za co chcę pochwalić Renault Scenic, to zawieszenie. Mimo że samochód miał aż 20-calowe koła, w ogóle nie tracił przez to na komforcie jazdy. „Dół” Scenica tak dobrze resorował wszelkie krawężniki, nierówności i miękkie podłoże, że niestraszne mu były nawet szybsze przejazdy przez miasto. Już dawno nie jeździłem autem, którym nie musiałbym uważać podczas przejazdów po nieznanych mi ulicach.
Sama jazda testowanym Renault należała więc do bardzo przyjemnych. Nie radzę jednak sprawdzać możliwości Scenica podczas przejazdów przez ciasne zakręty, ponieważ jego sylwetka daje o sobie znać – można odczuć znaczne przechyły boczne lub płużenie przodem. Biorąc jednak pod uwagę rodzinne przeznaczenie samochodu, Scenic wpisuje się w standardy prowadzenia takiego segmentu.
Problemów nie stanowiła również manualna skrzynia biegów. Sześć przełożeń w wysoko położonym na konsoli centralnej lewarku dobrze obsługuje silnik, chociaż przy dynamicznej jeździe trzeba go sporo używać. W opcji pozostaje oczywiście automatyczna skrzynia biegów, która również w Renault działa bardzo dobrze.
Warto czy nie warto?
Mimo iż nie jestem fanem minivanów, to Scenic mi się spodobał, ale skonfigurowałbym go inaczej. Najniższa kwota za ten model to 76 tysięcy złotych i obejmuje słabszy silnik 115-konny. Dobrze doposażony egzemplarz z audio Bose, kamerą cofania, autonomicznym parkowaniem oraz wieloma systemami bezpieczeństwa kosztuje już 119 000 zł. Co ciekawe, wybór diesla nie zmieniłby zbytnio tej kwoty, dlatego też dla oszczędności użytkowania wybrałbym motor wysokoprężny. Duży bagażnik, komfortowe zawieszenie i atrakcyjny wygląd to najważniejsze cechy, które wyróżniłbym w tym aucie.
- 67 000,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.8 Diesel 150KM
- 69 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 7 osobowy Zadbany
- 62 000,00 zł
- Renault Grand Scenic 2019
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
- 55 999,00 zł
- Renault Grand Scenic 1.5 dCi, 7 miejsc, Skóra
Konrad Stopa
Motopasjonat z krwi i kości. Od najmłodszych lat jego ulubioną zabawą było zgadywanie samochodów po dźwięku silnika, a najlepszym prezentem na gwiazdkę, o czym wiedzą najbliżsi, niezmiennie jest prasa motoryzacyjna z całego roku. Od kilku lat związany z motopodprad.pl oraz pisaniem o samochodach.