Nissan Micra – test
Zdaniem eksperta

Nissan Micra – test

Nissan Micra jeździ po drogach już od 1982 r., jednak dopiero obecna, piąta generacja tego samochodu sprawiła, że można mówić o wprowadzeniu w nim wyjątkowych zmian.

udostępnij

Marcin KamińskiMarcin Kamiński / 07-06-2018

Nissan Micra – małe auto miejskie pochodzące z Japonii – stał się dojrzałym, dopracowanym i atrakcyjnym samochodem, którym z przyjemnością może jeździć każdy kierowca. Sylwetka auta nabrała nowoczesnego kształtu. Podczas konfiguracji nadal można wybrać kolor nadwozia. Sporo zmieniło się także pod karoserią, Nissan Micra bowiem to teraz zaawansowane technologicznie auto. Po raz pierwszy nowa Micra została zaprojektowana z myślą o sprzedaży na rynku europejskim. 1

Wnętrze

Trzeba przyznać, że zachwyca innowacyjnością. Zostało przemyślane i dopracowane. Nowoczesny design i całkiem spora przestrzeń to pierwsze spostrzeżenia po zajęciu fotela kierowcy nowej Micry. Środek rozświetlają kolorowe wstawki na desce rozdzielczej oraz kontrastowe panele na siedzeniach. Przyjemne wrażenie robi także sportowa kierownica, a swego rodzaju ciekawostkę stanowią głośniki Ultra Nearfield, wbudowane w zagłówki foteli i sygnowane przez uznaną markę audio – Bose. System Bose Personal pozwala na uzyskanie dźwięku przestrzennego, który daje wrażenie wypełnienia muzyką całego wnętrza samochodu. W praktyce nie robi to tak spektakularnego wrażenia, jak zapowiada producent, co jednak nie zmienia faktu, że jest to ciekawe rozwiązanie, które dodatkowo podkreśla wprowadzenie zaawansowanej technologii w Micrze. wnetrze

Kierowca ma do dyspozycji 7-calowy ekran dotykowy pozwalający na uruchomienie nawigacji, multimediów czy mediów społecznościowych. Pomiędzy tradycyjnymi, analogowymi zegarami znajduje się kolejny, 5-calowy ekran TFT, który podczas jazdy pokazuje najważniejsze dane na temat nawigacji, spalania, systemów bezpieczeństwa czy podłączonych urządzeń Bluetooth (np. smartfonu). wnetrze widok z boku

Technologie

Oprócz wymaganych przepisami systemów, takich jak kontrola ciśnienia w oponach czy Isofix służący do zapinania fotelika dziecięcego, w samochodzie zamontowano również adaptacyjne światła drogowe, system automatycznego hamulca awaryjnego oraz sygnalizację ostrzeżenia o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. To jednak nie wszystko. Micra ma na pokładzie system kamer 360 stopni ułatwiający parkowanie, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o innym pojeździe znajdującym się w martwym polu auta oraz system kontroli toru jazdy, ruchu nadwozia i ruszania na wzniesieniu. Lista gadżetów zamontowanych na pokładzie samochodu zależy od wybranej wersji wyposażenia, ale i tak jest tu sporo elektroniki jak na tak niewielkie, typowo miejskie auto.

Nissan Micra jest dostępny z trzema opcjami silnika – dwiema jednostkami benzynowymi oraz silnikiem wysokoprężnym. Do wyboru są:

  • wolnossący silnik benzynowy 1.0 o mocy 71 KM,
  • turbodoładowany silnik benzynowy IG-T o mocy 90 KM,
  • silnik Diesla DCI o mocy 90 KM.

Żaden z nich nie zapewni sportowych osiągów, ale każdy jest oszczędny. Są one montowane np. w Renault Clio czwartej generacji.

micra - tył

Wrażenia z jazdy

Jazdę Micrą uważam za udaną – skrzynia biegów pracuje precyzyjnie, zawieszenie sprawdza się na nierównościach, a fotele są ergonomiczne i wygodne. Jeśli ktoś potrzebuje małego auta, które w środku oferuje całkiem sporo przestrzeni, również bagażowej, Micra piątej generacji to ciekawa propozycja do rozważenia, tym bardziej że model ten przeszedł gruntowne zmiany i nie należy oceniać go na podstawie poprzednich edycji. To nowy samochód w ofercie Nissana.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro