Napoje wspomagające odchudzanie – sprawdź co pić, by łatwiej schudnąć

Napoje wspomagające odchudzanie – sprawdź co pić, by łatwiej schudnąć

Są napoje, które skutecznie niweczą marzenia o szczupłej sylwetce, ale są i takie, które mogą pomóc te marzenia spełnić. Jeśli zmagasz się z nadwagą, odstaw szklankę ze słodkim drinkiem i sięgnij po jedną z poniższych propozycji.

udostępnij

Aleksandra BanasikAleksandra Banasik / 10-05-2019

Woda z cytryną

Z odchudzaniem jest trochę jak z jazdą samochodem – możesz dociskać pedał gazu i do baku lać najlepsze paliwo, a bez płynu w chłodnicy i tak daleko nie zajedziesz. No dobrze, może to nieco zbyt daleko posunięte porównanie, ale prawda jest taka, że woda to najlepszy katalizator procesów odpowiadających za spalanie tłuszczu.

Ciało człowieka składa się w około 60% z wody i każda komórka organizmu potrzebuje jej, by żyć i spełniać swoje funkcje. Woda nie tyle przyśpiesza spalanie kalorii, ile stwarza ku temu optymalne warunki – umożliwia procesy metaboliczne, wspomaga wątrobę i nerki w usuwaniu produktów przemiany materii i redukuje uczucie głodu między posiłkami.

Dlaczego warto pić wodę z dodatkiem soku z cytryny? Sok z cytryny ma strukturę podobną do soków żołądkowych, a zatem wspomaga trawienie i utrzymanie właściwego pH krwi. Usprawnia też wydalanie toksyn z przewodu pokarmowego i stymuluje perystaltykę jelit. Do tego jest źródłem witamin C i B, magnezu, potasu, błonnika, antyoksydantów i enzymów, które napędzają machinę metabolizmu.

Ile tej wody? Przyjęło się, że ilość wody, jaką przeciętnie powinno się wypijać w ciągu dnia to 30 mililitrów na każdy kilogram masy ciała, co w przypadku osoby ważącej 60 kilogramów daje około 1,8 litra. Istnieje też zasada, która uzależnia zapotrzebowanie na wodę od liczby spożywanych kalorii i głosi, że na 1 spożywaną kilokalorię przypada 1 mililitr wody.

picie wody z cytryną jako sposób na nawadnianie organizmu

Powyższe wskazania nie są jednak precyzyjne, ponieważ ilość przyjmowanych płynów jest uzależniona między innymi od stanu zdrowia, aktywności fizycznej, klimatu i udziału błonnika w diecie. Bardzo dobrym wyznacznikiem nawodnienia organizmu jest zatem kolor moczu, który w ciągu dnia powinien być bezbarwny.

Zielona herbata z czarnym pieprzem

Zielona herbata wspomaga odchudzanie w dwojaki sposób. Po pierwsze, nasila termogenezę, czyli szereg reakcji metabolicznych, w których organizm wykorzystuje kalorie do utrzymania właściwej temperatury ciała. Po drugie, jest znana z właściwości detoksykujących, a odtrucie organizmu jest niezwykle istotne dla spalania tkanki tłuszczowej – procesu, który jest bardziej skomplikowany, niż nam się wydaje, i wymaga zapewnienia optymalnych warunków.

Ponadto, działanie zielonej herbaty nasila się w towarzystwie konkretnych substancji. Jedną z nich jest piperyna, alkaloid zawarty w owocach pieprzu czarnego. Wykazano, że galusan epigallokatechiny (EGCG), główny dobroczynny składnik zielonej herbaty, jest znacznie skuteczniej wchłaniany w obecności piperyny, co przekłada się na jego silniejsze działanie. Z tego względu warto zwrócić uwagę na mieszanki herbat z dodatkiem ziarenek pieprzu, a także pić herbatę przed posiłkiem, w którym jedną z przypraw jest pieprz.

Drugie zaskakujące połączenie, które może przyczynić się do utraty wagi, to zielona herbata i soda oczyszczona. Soda działa alkalizująco, a wiemy, że środowisko zasadowe jest optymalne dla spalania tłuszczu. Wystarczy niewielką ilość sody (maksymalnie pół płaskiej łyżeczki) zalać gorącą zieloną herbatą i wypić na czczo. Taka mikstura nie jest jednak stworzona dla każdego. Powinny jej unikać osoby cierpiące na schorzenia żołądka i jelit. Sodę stosujemy też wyłącznie okresowo, robiąc przerwy co 2-3 tygodnie i regularnie badając pH moczu.

Woda z octem jabłkowym i cynamonem

Ekologiczny ocet jabłkowy jest cennym, naturalnym sprzymierzeńcem odchudzania. Dzięki licznym dobroczynnym związkom, w tym pektynom, enzymom i polifenolom, wykazuje właściwości oczyszczające, alkalizuje krew, usprawnia trawienie, wspomaga rozkładanie tłuszczu i usuwanie nadmiaru wody z tkanek. Dodatek cynamonu nie tylko podnosi walory smakowe napoju, ale zwiększa też właściwości odchudzające mikstury. Sam cynamon jest znany z tego, że reguluje poziom cukru we krwi, usprawnia metabolizm i wpływa korzystnie na termogenezę.

Koktajl białkowy

Koktajle proteinowe kojarzą nam się zwykle z siłownią, kulturystami i rozbudowaną muskulaturą, ale to bardzo duże uproszczenie. Dobrej jakości białko, najlepiej izolat białka serwatkowego, powinno stać się nieodłącznym komponentem diety odchudzającej przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, białko jest niezbędne do odnowy uszkodzonych podczas treningu włókien mięśniowych. Po drugie, aby strawić białko, organizm wydatkuje znacznie więcej kalorii niż mu dostarczamy.

Kiedy spożywać koktajle białkowe?

Pij koktajle proteinowe po intensywnym treningu, zamiast posiłku, ale nie przekraczaj dawek białka zalecanych przez producenta i nie przesadzaj z owocowymi dodatkami – efekt ma być taki, że spalamy więcej kalorii, niż przyjmujemy. Pamiętaj też, aby wybierać jak najbardziej naturalne produkty, najlepiej bez sztucznych aromatów i substancji słodzących. Jeśli stosujesz dietę wegańską, sięgnij po białko z grochu – to bardzo dobra alternatywa dla białka pochodzącego z mleka.

Żaden napój, nawet ten najbardziej wartościowy, nie może być traktowany jako substytut dobrze zbilansowanej diety. To, co pijemy, jest jednak równie ważne jak to, co kładziemy na talerzu, a powyższe propozycje sprawią, że odchudzanie będzie nie tylko skuteczniejsze, ale też zdrowsze.

oferty sponsorowane

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro