Najczęstsze usterki BMW serii 7 E65

Najczęstsze usterki BMW serii 7 E65

BMW serii 7 jest prawdziwą limuzyną niemieckiego producenta. Odmiana o oznaczeniu E65 kusi przede wszystkim atrakcyjną ceną zakupu. Jak wygląda awaryjność flagowego modelu BMW?

udostępnij

Jakub NieszporekJakub Nieszporek / 08-03-2017

BMW serii 7 E65

BMW serii 7 o oznaczeniu E65 zadebiutowało na rynku w 2001 roku. Auto było prawdziwym przełomem. Wyróżnia się zupełnie inną stylistką, która wtedy była bardzo awangardowa i niespotykana na rynku. Początkowo pojawiały się opinie, że nowa stylistyka całkowicie zabiła ducha kojarzonej z prawdziwymi biznesmenami potocznie nazywanej „siódemki”. Z biegiem czasu opinie się zmieniały, a awangardowa stylistyka modelu E65 coraz bardziej była lubiana. Dzięki nietuzinkowej stylistyce auto nadal jest nowoczesne i wpada w oko.

Silnik auta

Gama silników jest olbrzymia i każdy znajdzie idealny dla siebie. Należy jednak liczyć się z faktem, że na próżno szukać tutaj ekonomicznego diesla o pojemności 2 litrów. W przypadku silnika wysokoprężnego najlepszym wyborem będzie trzylitrowa jednostka. Największą bolączką jest kolektor ssący, a konkretnie jego klapy, które pękają, czego efektem może być poważne uszkodzenie jednostki napędowej. Dodatkowo użytkownicy sporadycznie zgłaszają problem z wtryskami silnika, ale w porównaniu do innych odmian wysokoprężnych są to małe awarie.

Decydując się na silnik o oznaczeniu 740d i 745d, należy liczyć się z bardzo dużymi kosztami utrzymania. Często dochodzi w nich do zatarcia turbosprężarki. Oczywiście w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie jej do regeneracji. Użytkownicy większych diesli skarżą się też na awarię pomp wysokiego ciśnienia w układzie Common-Rail. Wszystkie modele z silnikiem wysokoprężnym pod maską zostały wyposażone w filtr cząstek stałych, czyli kolejny element, którego wymiana może być kosztowna, a ryzyko wystąpienia awarii jest stosunkowo wysokie.

Decydując się na zakup benzynowej odmiany BMW serii 7 E65, wybierajmy najmniejszy silnik benzynowy o pojemności 3 litrów. Kupując flagową odmianę benzynowego silnika o pojemności 6 litrów, należy liczyć się ze sporymi wydatkami, które będą spowodowane nie tylko ogromnym apetytem na paliwo. Jednostka cierpi na częste awarie pomp wysokiego ciśnienia i przegrzewanie silnika, co w efekcie prowadzi do wielu dodatkowych usterek. W pozostałych jednostkach benzynowych regularnymi problemami są wycieki płynu chłodniczego z przedniej części silnika. Rozwiązaniem jest wymiana rurki, która wraz z upływem czasu zwyczajnie rdzewieje.

Szczelność jednostki napędowej

Niezależenie od silnika, seria E65 cierpi na problemy ze szczelnością jednostki napędowej. Wycieki pojawiają się zarówno na łączeniu silnika ze skrzynią biegów, jak i pod pokrywą zaworową. Ze szczelnością układu ma problem również przekładnia kierownicza, którą w przypadku wystąpienia usterki najlepiej oddać do regeneracji. Flagowy model BMW oferowany jest tylko z automatyczną skrzynią biegów, która wraz z przejechanymi kilometrami zaczyna delikatnie szarpać. W większości przypadków wystarczy wymiana konwertera. W przypadku auta wyposażonego w zawieszenie Dynamic Drive stosunkowo często wymagana jest wymiana amortyzatorów, które nie należą do najtańszych.

Elektronika pojazdu

Dodatkowo seria E65 boryka się z problemami z elektroniką pojazdu. Awaryjne są tylne automatyczne regulowane zagłówki oraz czujniki parkowania. Dodatkowo zdarzają się awarie poszczególnych modułów, które przyczyniają się do unieruchomienia pojazdu. Decydując się na zakup BMW serii 7 E65, podstawową czynnością jest dokładne sprawdzenie stanu technicznego auta. Co więcej, jeżeli trafimy na egzemplarz z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym, bardzo prawdopodobne jest to, że zapomnimy o problemach z autem, ciesząc się komfortową jazdą na najwyższym poziomie.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro