Najczęstsze usterki BMW serii 5 E60

Najczęstsze usterki BMW serii 5 E60

Marka BMW jest producentem aut klasy premium. Wiąże się ona ze sporymi wydatkami. Jak jest w przypadku BMW 5 E60?

udostępnij

Jakub NieszporekJakub Nieszporek / 03-03-2017

BMW serii 5 E60 zadebiutowało na rynku w 2003 roku i od samego początku wzbudziło wiele kontrowersji, głównie przez swoją awangardowa stylistykę. Seria 5 była również oferowana w nadwoziu kombi o oznaczeniu E61. Zabieg ten wyszedł zdecydowanie na plus niemieckiemu koncernowi, ponieważ pomimo upływu wielu lat seria E60/E61 nadal prezentuje się ciekawie.

Silnik benzynowy

W przypadku silnika benzynowego najlepszym wyborem będzie zakup jednostki o pojemności 2,5 litra i mocy 192 bądź 218 KM. Jednostka należy do najmniej awaryjnych i najbardziej ekonomicznych. Dla osób chcących poczuć sportowe osiągnięcia polecaną jednostką jest trzylitrowa benzyna, ale należy zdawać sobie sprawę z tego, że silniki te nie zawsze z upływem czasu trzymały seryjną moc.

Dodatkowo pamiętajmy, aby regularnie sprawdzać układ chłodzenia, ponieważ ewentualne przegrzanie jednostki będzie skutkować wieloma problemami. Decydując się na wybór jednostek V8, musimy się liczyć ze sporym zużyciem paliwa i wyższymi kosztami serwisowania (olej, filtry). Od roku 2007 w ofercie silnikowej pojawiły się jednostki 520, 523, 530 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w których często dochodzi do awarii cewek zapłonowych i wtryskiwaczy.

Zobacz też: Najczęstsze usterki BMW serii 7 E65

Silnik wysokoprężny

Jeżeli decydujemy się na silnik wysokoprężny, najlepszym wyborem będzie sprawdzona jednostka 3.0D o mocy od 218 do 231 KM, która jest wyposażona we wtryski common-rail, cieszące się dużą bezawaryjnością. Unikajmy jednostki o oznaczeniu 535d, w której są montowane dwie turbosprężarki, stosunkowo często ulegające awarii. Oczywiście ryzyko wystąpienia awarii w jednostce trzylitrowej jest spore. W takim przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie oddanie turbosprężarki do regeneracji. Jeżeli zdecydujemy się na wybór najmniejszej odmiany diesla o pojemności dwóch litrów, będziemy musieli liczyć się z możliwością wystąpienia awarii koła dwumasowego i poduszek silnika. Co gorsza, spora część użytkowników narzeka na awarię napinacza łańcucha rozrządu i uszkodzenie kolektora ssącego. W pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych często dochodzi do jego zapchania.

Niestety, problemem jest również zawieszenie pojazdu, które nie jest do końca stworzone na polskie drogi. Często dochodzi do zużycia wahaczy, łączników stabilizatora i poduszek tylnego zawieszenia. Stosunkowo często zdarzają się awarie przegubów półosi napędowych, które w przypadku wyboru oryginalnych części nie należą do najtańszych.

Elektryka

Kolejną rzeczą, która trapi model o oznaczeniu E60/E61, są problemy elektroniczne. Zawodzą czujniki skrętu, wyświetlacz komputera pokładowego i radio. Użytkownicy zgłaszają problemy z regulatorem napięcia, przez co zwykle dochodzi do „wariowania” wszystkich kontrolek w pojeździe. Z racji obecności dużej ilości elektroniki konieczny jest montaż akumulatora AGM, który zapewni odpowiednie jej podtrzymywanie.

W przypadku wyboru pojazdu wyposażonego w automatyczną skrzynię biegów pamiętajmy o regularnej wymianie oleju w skrzyni biegów, a przy przebiegach wynoszących 200–250 tysięcy km należy się liczyć z koniecznością wymiany konwertera. Z biegiem czasu nie uchronimy się od kapitalnego remontu skrzyni biegów, która wygeneruje duże koszty.

BMW serii 5 o oznaczeniu E60 to solidne i komfortowe auto, ale decydując się na jego zakup, należy liczyć się z dość wysokimi kosztami utrzymania pojazdu.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro