Najczęstsze usterki Audi A3 8P

Najczęstsze usterki Audi A3 8P

Audi A3 od zawsze uchodziło za auto cieszące się duża popularnością. Dlaczego? Marka Audi kojarzona jest z luksusem. Model A3 jest tak naprawdę małym autem z prestiżowym znaczkiem na masce. Jak wygląda awaryjność drugiej generacji modelu Audi A3?

udostępnij

Jakub NieszporekJakub Nieszporek / 10-03-2017

Druga generacja modelu Audi A3 o oznaczeniu 8P zadebiutowała na rynku w 2003 roku. Początkowo modelem oferowanym był trzydrzwiowy hatchback, do którego rok po premierze dołączyła odmiana pięciodrzwiowa o nazwie sportback. Jak przystało na koncern Audi, lista jednostek napędowych, z którymi oferowany był model A3, jest długa. Niestety, druga generacja modelu nie jest już tak bezawaryjna jak poprzedni model.

Silniki benzynowe

Jeżeli preferujemy silniki benzynowe, szczególnie unikajmy jednostek wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa o oznaczeniu FSI i TFSI. Silniki te borykały się ze zbierającym nagarem w komorze spalania, który z biegiem czasu oraz kilometrów przyczyniał się do uszkodzenia głowicy. Co w takim przypadku należy zrobić?

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłby zakup nowej głowicy, jednak cena nowego elementu potrafi wywołać niemały ból głowy. Alternatywą jest naprawa uszkodzonej głowicy. W wielu przypadkach uszkodzenie może być na tyle rozległe, że nie będzie klasyfikować się do naprawy. Wtedy należy poszukać używanej głowicy, jednak musimy być świadomi, że, decydując się na zakup używanej części, nigdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w jakim stanie faktycznym znajduje się dana część.

Oprócz problemów ze zbierającym się nagarem powinniśmy liczyć się z dużym prawdopodobieństwem wystąpienia awarii poszczególnych czujników, np. czujnika spalania stukowego.

Zobacz też: Najczęstsze usterki BMW serii 5 E60

Silnik wysokoprężny

W przypadku zdecydowania się na zakup silnika wysokoprężnego uważajmy na jednostkę o oznaczeniu 2.0 TDI, która w początkowej fazie produkcji cierpiała na spore problemy z trwałością. Liczne awarie głowicy oraz problemy z odpowiednim smarowaniem jednostki przyczyniły się do powstania nienajlepszej opinii. Dodatkowo pamiętajmy, że, decydując się na silnik diesla, musimy liczyć się z możliwością wystąpienia awarii turbosprężarki oraz wtryskiwaczy. Obydwa te elementy najlepiej oddać do regeneracji. Wszystkie Audi A3 8P napędzane olejem napędowym wyposażone są w koła dwumasowe, które zapewniają większy komfort podróżowania, jak i większy wydatek podczas konieczności ich wymiany.

Niestety, model Audi A3 8P cierpi na problem z układem klimatyzacji. Często dochodzi do awarii wentylatora chłodnicy oraz sprężarek klimatyzacji. W przypadku wentylatora chłodnicy najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowego wentylatora, natomiast sprężarkę klimatyzacji najlepiej poddać całkowitej regeneracji.

Na pochwałę zasługują nowe liczniki pojazdu, które zostały znacząco poprawione względem swojego poprzednika. Stosunkowo często jednak na ich wyświetlaczu pojawiają się liczne komunikaty dotyczące niesprawności któregoś z elementów pojazdu. Co gorsza - po wyłączeniu i włączenia silnika problem znika. Diagnoza niektórych przypadków związanych z elektroniką pojazdu wymaga sporej ilości czasu, a co za tym idzie - nie należy do najtańszych.

Pomimo że koncern Audi uważany jest za producenta samochodów Premium, jakość wykończenia wnętrza pojazdu pozostawia dużo do życzenia. W wielu przypadkach dochodzi do wycierania się przycisków, a konkretniej - gumy, którą są one pokryte. Audi A3 8P jest stosunkowo dobrym samochodem, jednak, decydując się na jego zakup, unikajmy jednostek wysokiego ryzyka i dokładnie sprawdźmy jego przeszłość.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu

Allegro