Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatnościNajbardziej awaryjne silniki Diesla
Na które silnika Diesla trzeba szczególnie uważać? Oto najbardziej awaryjne jednostki wysokoprężne montowane w autach popularnych marek.
Czas czytania: 7 min
Kupując samochód z rynku wtórego, pod którego maską pracuje jednostka wysokoprężna, często będziemy się spotykać z autami o dużym przebiegu. Wszak diesla niejednokrotnie wybierali w salonach ci kierowcy, którzy w planach mieli częste pokonywanie sporych odległości. Niestety wraz z przebiegiem wiele modeli diesli ujawnia poważne problemy, których naprawa może okazać się bardzo kosztowna, a w niektórych przypadkach wręcz nieopłacalna.
Oto diesle, na które trzeba uważać przy zakupie auta z drugiej ręki, szczególnie tych z dużym przebiegiem.
1.5 dCi oraz 1.9 dCi – Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi, Volvo, Mercedes
Spore problemy z silnikami wysokoprężnymi pojawiały się swego czasu w samochodach francuskiej marki Renault. Mowa o jednostkach 1.5 oraz 1.9 dCi, które trapiło sporo poważnych problemów. Lista usterek jest długa – od typowych problemów z elektroniką sterującą, poprzez psujący się układ wtryskowy, obracające się panewki, aż po wysiadające turbiny.
Planując zakup używanego samochodu, pod którego maską pracuje silnik 1.5 dCi lub 1.9 dCi, warto zwrócić uwagę na kulturę pracy silnika. Jeśli spod maski daje się usłyszeć metaliczny dźwięk, może on oznaczać problemy z panewkami, których wymiana będzie się wiązać z remontem silnika i bardzo dużymi kosztami, które niejednokrotnie mogą przewyższać wartość całego pojazdu. Z kolei problemu z rozruchem oraz dym wydobywający się z rury wydechowej to wskazanie na uszkodzenie wtryskiwaczy – koszt naprawy tego typu usterki waha się od 2000 do 5000 zł.
Silniki 1.5 oraz 1.9 dCi występowały w autach wielu marek: Renualt (Twingo, Clio, Megane, Scenic, Kangoo Laguna), Dacia (Logan, Duster, Dokker, Lodgy), Nissan (Primera, Note, Juke, Qashqai, Almera), Suzuki (Jimny, Grand Vitara), Mitshubishi (Carisma), Volvo (S40, V40), a nawet Mercedes (klasa A, klasa B).
2.0 MZR-CD – Mazda
Szesnastozaworowy dwulitrowy silnik wysokoprężny MZR-CD, produkowany przez japońską markę Mazda, to kolejna niezbyt udana jednostka, którą możemy spotkać obecnie pod maską samochodów z rynku wtórnego. Jakie problemy generuje diesel Mazdy? Znane są częste przypadki całkowitego zatarcia silnika. Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka – od problemów z dystrybucją oleju wywołanych niedrożnością, poprzez zużycie koła zębatego odpowiedzialnego za pracę pompy oleju, aż po zalewanie oleju silnikowego ropą. Wszystko to prowadziło do konieczności przeprowadzenia generalnego remontu silnika.
Silnik 2.0 MZR-CD Mazdy miewał również awarie związane z czujnikami, zaworem EGR oraz „zmorą” silników Diesla, czyli kołem dwumasowym. Naprawy ze względu na ceny oryginalnych części niestety do tanich nie należą. Kłopotliwą jednostkę 2.0 MZR-CD spotkać można w samochodach marki Mazda produkowanych w latach 2002–2011.
2.0 TDI – Volkswagen, Audi, Skoda, Seat
Planując zakup samochodu z koncernu Volkswagena z okresu 2003–2007, należy zachować czujność w przypadku egzemplarzy aut z silnikiem 2.0 TDI pod maską. Kierowcy aut z tymi jednostkami często borykali się z awariami wtryskiwaczy w swoich pojazdach, a także doświadczali problemów takich jak pęknięta głowica czy popsuta pompa oleju. Każda z tych usterek jest niestety droga w naprawie. Silnik 2.0 TDI po roku 2007 poprawiono i nie sprawiał on tak wielu problemów, można go zatem uznać za bardziej bezpieczny.
Kłopotliwy silnik 2.0 TDI o oznaczeniu PD był montowany w samochodach takich marek jak Volkswagen (Golf, Passat, Sharan), Audi (A3, A4, A6), Skoda (Octavia, Superb) oraz Seat (Leon, Altea, Toledo).
2.0 oraz 2.2 D-4D – Toyota, Lexus
Przepalona uszczelka pod głowicą, wycieki oleju, konieczność wymiany bloku silnika, nietrwała turbosprężarka oraz koło dwumasowe – to w skrócie najczęstsze problemy silników Diesla japońskiego koncernu Toyota. Mowa o jednostkach D-4D o pojemnościach 2,0 oraz 2,2 litra, montowanych w takich samochodach jak Toyota Corolla, Toyota Avensis, Toyota Auris, Toyota RAV4, ale również w aucie z segmentu premium, jakim jest bez wątpienia Lexus IS220d.
2.0 D – Subaru
Gdy Subaru zapowiedziało wprowadzenie silnika wysokoprężnego typu bokser, wielu kierowców nie kryło zaskoczenia. O ile w momencie debiutu silnik spotkał się z pozytywnym przyjęciem, o tyle ostatecznie jednostka nie podbiła rynku, sprawiając wiele kłopotów swoim użytkownikom.
Bardzo często pojawiały się problemy z pracującym z silnikiem 2.0 D Subaru sprzęgłem,które w pierwszej fazie produkcji jednostki było w niektórych krajach objęte naprawą gwarancyjną. Inna awaria to obracające się panewki, które trapiły również starszy silnik tego producenta – benzynową jednostkę 2.0 turbo. Diesel miewał również problemy z zaworem EGR, kołem dwumasowym, a także łapiącym luzy wałem korbowym.
Silnik 2.0 D można spotkać tylko w autach marki Subaru, w tym w modelach takich jak Forester, Impreza, Legacy oraz XV.
3.0 CDTI – Opel, Renault, Saab, Isuzu
Duży silnik 3.0 CDTI jak na swoją pojemność nie oferował zbyt wielkiej mocy, wynosiła ona bowiem – w zależności od wersji – „tylko” 177–184 KM. Mimo że jednostka ta nie była wyżyłowana, była zawodna. Powszechne były problemy z przegrzewaniem się, doprowadzając do całkowitej awarii silnika, którego naprawa przewyższała często wartość całego auta.
Innymi elementami, które często atakowały usterki, były w tym silniku wtryskiwacze oraz pompa sekcyjna. W niektórych autach z silnikiem 3.0 CDTI (dCI w przypadki Renault) problemy sprawiała zbyt mała miska olejowa, która mogła doprowadzić do zatarcia turbosprężarki.
Silnik 3.0 CDTI pod różnymi nazwami napędzał auta takich marek jak Opel (Vectra, Signum), Renault (Vel Satis, Espace), Saab (9-5) oraz Isuzu.
- 18 499,00 zł
- Dacia Sandero 1.5 dCi, Salon Polska
- 23 999,00 zł
- VW Passat 2.0 TDI, Salon Polska, Serwis ASO
- 13 000,00 zł
- Audi A4 2.0TDI - 2005rok
- 18 900,00 zł
- Škoda Superb Skoda Superb 2.0 TDI 8V 140 KM #
- 13 900,00 zł
- Seat Altea XL 2007rok - FR - 2.0tdi
- 21 400,00 zł
- Subaru Legacy Subaru Legacy Kombi 2.0D Sport