Mały laborant w akcji!

Masz w domu małego laboranta? Twoje dziecko fascynują eksperymenty, szczególnie te, które może przeprowadzić sam w domu? Stwórz mu małe laboratorium. Niech odkrywa świat za pomocą próbówek, mikroskopów i kolorowych substancji. Nauka przez zabawę jest najskuteczniejsza.

Maja Biernacka Maja Biernacka / 27-08-2015

Zabawki w postaci laboratorium chemicznego, fizycznego czy zielarskiego stymulują wyobraźnię małych naukowców i zapewniają wiele godzin zabawy w poznawanie otaczającego świata. Dzięki eksperymentom, które mogą same przeprowadzać, dzieci zdobywają nowe umiejętności i wiedzę, rozwijają swoją kreatywność i zdolności manualne.

Laboratorium chemiczne od Clementoni

W ofercie włoskiej firmyClementoni znajdziemy zestaw do przeprowadzenia ponad 150 różnych doświadczeń chemicznych. Wszystkie one są bezpieczne dla dzieci, które swobodnie mogą się bawić substancjami i przyrządami. Dzięki tak dobrze wyposażonemu zestawowi dziecko może odkrywać w domu tajniki chemii. Może bawić się w laboranta sam lub z przyjaciółmi. Eksperymenty może przeprowadzać z użyciem próbówek i mikstur. Może również tworzyć cząstki i substancje czy poznać barwniki, z których składają się kolorowe atramenty. W zestawie znajdziesz wszystko, co niezbędne do dobrego wyposażenia laboratorium dla małego chemika: okulary ochronne, zlewki z przykrywkami, próbówki z korkami, szczotkę do mycia pojemników, mieszadełko, modele atomu, słomki, balony, zabezpieczenie próbówek, kolbę miarową, lejek, stojak do próbówek, szpatułki, papier do filtrowania, plastikową rurkę do łączenia, pincetę, różdżki baniek mydlanych, próbki kamienia i substancje chemiczne, strzykawki i ilustrowaną instrukcję. Wśród substancji są: siarczan miedzi i żelaza, kwas winowy i węglan sodu. Zestaw dedykowany jest dzieciom powyżej 8 lat.

Firma Clementoni proponuje także zestawy poświęcone naukom przyrodniczym, gdzie podczas zabawy dziecko poznaje zjawiska zachodzące w przyrodzie, zjawiska fizyczne, optyczne i magnetyczne. W zestawie znajdziesz mikroskop i teleskop. Dzięki nim mały badacz może obserwować liście, kwiaty, skały i owady. Inna propozycja to laboratorium zielarskie, które pomaga dzieciom odkrywać świat roślin i poznawać preparaty, które można przygotować z ziół. Mały zielarz będzie mógł stworzyć aromatyczne gipsowe odlewy, musujące bombki i sól o zapachu mięty. Zielarski zestaw zawiera moździerz, tłuczek, szpatułkę, foremkę, doniczki, krążki z torfem, próbówki z torfem, saszetkę z nasionami bazylii i suszoną miętą, miskę, próbówki z kwaskiem cytrynowym, woreczek z gipsem, a do tego rękawiczki lateksowe i ilustrowaną instrukcję. Także ta zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 8 lat.

Cena zestawu chemicznego wynosi ok. 59 zł, azielarskiegook. 44 zł.

Mały chemik w laboratorium

Kolejny ciekawy zestaw nosi nazwę Mały chemik. To laboratorium chemiczne pozwoli dziecku poznać tajniki chemii i odkryć substancje chemiczne. W załączonej instrukcji opisano ponad 100 różnych doświadczeń, które dziecko może przeprowadzić samo, także z wykorzystaniem substancji, które znajdzie np. w domowej kuchni. Dziecko nauczy się, jakie jest praktyczne zastosowanie tworzyw sztucznych, kauczuku, włókien, lekarstw, farb i barwników. Maluch będzie mógł stworzyć też nowe substancje, mieszając związki chemiczne.

Odczynniki, które znajdziemy w takim zestawie, to m.in. jodek potasu, węglan sodu, cynk granulowany, węglan wapnia, kwas winowy, oranż metylowy i siarczan miedzi. Jakie doświadczenia można przeprowadzić? Można sprawdzić, jak odróżnić wełnę od bawełny, jak zareagują ze sobą kwasy i metale, można filtrować mleko, zobaczyć, jak dwie ciecze tworzą ciało stałe, jak zmieniają barwy itp. Zestaw ten, jak podaje producent, zawiera substancje niebezpieczne, dlatego zabawę najlepiej przeprowadzać pod okiem rodziców.

W skład laboratorium wchodzi: dziewięć odczynników, dwie próbówki, stojak i uchwyt do nich, rurki szklane i gumowe, łyżeczka do odmierzania substancji, zlewka i szklany pręcik do mieszania. Znajdziesz tam również obowiązkowe okulary ochronne, papierki lakmusowe, filtry papierowe, korki i lejek.

Ceny takiego laboratorium przy 20 doświadczeniach wynosi ok. 40 zł, przy 50 doświadczeniach – ok. 50 zł, a 100 doświadczeń to koszt ok. 87 zł.

Laboratorium marki Lisciani

Uwadze polecamy także laboratorium Mały geniusz od firmy Lisciani. To laboratorium naukowe to kolekcja ciekawych, edukacyjnych i bezpiecznych eksperymentów naukowych 5 w 1. Obejmuje ona bowiem pięć eksperymentów z zakresu optyki, paleontologii, botaniki, geofizyki i anatomii. Zestaw zawiera: szkielet człowieka do ułożenia, blok ze szkieletem tyranozaura, narzędzia paleontologa, peryskop, lusterka, tłok i krążek Newtona, także doniczki, torf i nasiona, plastikowy wulkan, komponenty do erupcji wulkanicznej, dwa pojemniki i strzykawkę, okulary ochronne oraz instrukcję. Do zestawu dołączona jest książka o naukach przyrodniczych. Laboratorium to przeznaczone jest dla dzieci powyżej 8 lat.

Można także wybrać zestaw do poznawania geofizyki i dowiedzieć się, jak powstaje trzęsienie ziemi lub jak w oceanie rodzi się fala tsunami. W takim zestawie znajdziemy model wulkanu do przeprowadzenia doświadczenia jego wybuchu, ciekawostki dotyczące zjawisk przyrodniczych w grze memo z 36 kartami, książeczkę o zjawiskach przyrody wraz z instrukcją, jak wywołać erupcję wulkanu, oraz grę towarzyską z pytaniami quizowymi. W laboratorium geofizyki mogą bawić się dzieci powyżej 3 lat. Ceny laboratorium marki Lisciani zaczynają się ok. 35 zł. Wybierz zestaw, który będzie najlepszy dla twojego dziecka, i bawcie się wspólnie w odkrywanie świata chemii, fizyki i przyrody.

Czy ten artykuł był pomocny?

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu